بارش برف و باران در نقاطی از کشور/ کاهش دمای هوا در پایتخت

103

1400/10/1

11:50


بارش برف و باران در نقاطی از کشور/ کاهش دمای هوا در پایتخت

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور به میزان گفت: از امروز تا روز یکشنبه با نفوذ هوای سرد به طور محسوسی هوا در نیمه‌ی شمالی کشورمان سردتر خواهد شد. امروز و فردا شمال غرب و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر بارش باران خواهند داشت.

روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی خزر شدت پیدا خواهد کرد. طی این مدت شمال غرب کشور، برخی از مناطق غربی و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش باران و برف و وزش باد خواهند داشت. دامنه‌های زاگرس هم به صورت پراکنده بارش باران و برف را در روز جمعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز شنبه در نوار شمالی کشور بارش برف و باران راشاهد خواهیم بود.

برخی مناطق غربی و مرکزی کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده خواهند داشت. همینطور در روز شنبه برای برخی از مناطق جنوب شرق کشورمان انتظار بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید را داریم. شدت بارش‌ها برای امروز در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان خواهد بود. امروز و فردا آب‌های خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی می‌شود. از امروز تا شنبه هم دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم صاف تا کمی ابری خواهد بود و وزش باد هم خواهد داشت. بیشینه‌ی دمای هوای تهران یازده درجه‌ی سانتیگراد خواهد شد. برای تهران از امشب تا روز یکشنبه هوا سردتر خواهد شد. همچنین روز جمعه و شنبه بارش‌های پراکنده‌ای را در تهران شاهد خواهیم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو