پیشنهاد محدودیت‌های ۴ هفته‌ای با شناسایی امیکرون در کشور

91

1400/10/1

21:00


یک اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی : محدودیت‌های چهار هفته‌ای برای پیشگیری از وقوع پیک بعدی پیشنهاد شده است.

پیشنهاد محدودیت‌های ۴ هفته‌ای با شناسایی امیکرون در کشور

به گزارش بهداشت نیوز، احمد مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی، با اشاره به  شناسایی واریانت امیکرون در کشور گفت: با شناسایی اولین مورد ابتلا به واریانت جدید امیکرون در کشور، معتقدیم که بیماران مبتلا به این جهش جدید با بیمار یابی و انجام تست های آزمایشگاهی شناسایی خواهند شد. 

او ادامه داد: تصور ما این است که واریانت امیکرون در برخی از مناطق کشور به صورت تک موردی وجود دارد و در حال شکل گیری خوشه های بیماری است و بر اساس اطلاعات موجود این نوع جهش سرایت پذیری بیشتری دارند و قضاوت از روی شواهد کافی درباره شدت بیماری یا مرگ و میر ناشی از آن در کشور زود است.

این اپیدمیولوژیست بیان کرد: مطالعات نشان داده است که حدود ۴۰ درصد از افرادی که کووید ۱۹ گرفته بودند فاقد هیچ گونه علامت بودند و در نتیجه باید در شرایط فعلی رعایت دستورالعمل ها توسط مردم شدید تر از گذشته انجام شود و توجه جدی به محدودیت های اجتماعی شود.

مهری تاکید کرد: در حال حاضر کشور از نظر واریانت امیکرون در شرایط آرامی است اما با توجه به تجربه و مدل اجرایی در کشورهای مختلف دنیا که پوشش واکسیناسیون خوبی داشته اند باید به خوبی الگو برداری کنیم. ما محدودیت های چهار هفته ای را پیشنهاد می‌کنیم تا از بروز پیک جدید جلوگیری شود.

او افزود: افراد باید دز سوم واکسن کرونا را هرچه سریع تر تزریق کنند. مطالعات نشان می دهد که دز بوستر در کاهش مرگ و میر و و بستری ها موثر است و این موضوع های در خصوص واریانت امیکرون نیز صادق است. ریسک بستری و فوت در بین افرادی که واکسن نزده به شدت بیشتر از سایر افراد است و معتقدم که نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به طور دقیق رعایت شود. این احتمال وجود دارد که تجمعات در این شب و دورهمی ها باعث بروز پیک جدید بیماری کرونا در کشور شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو