بهترین فیلم‌های آرامش بخش که باید ببینید – بخش اول

بهترین فیلم‌های آرامش بخش که باید ببینید – بخش اول


منبع: فوت و فن

142

1400/11/27

05:28


بهترین فیلم‌های آرامش بخش که باید ببینید – بخش اول

هر موقع روز یا اوقات بدی داشتید، می‌توانید با دیدن یک فیلم سینمایی خوب و آرامش بخش، حس خود را تغییر دهید. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های آرامش بخشی که باید ببینید را به شما معرفی کنیم.

فیلم امیلی 

(Amélie)

(Amélie)

فیلم امیلی محصول سال ۲۰۰۱ میلادی است و نقش اصلی آن را آودری تاتو (Audrey Tatou) به تصویر کشیده است. فیلم امیلی، اثری احساسی و دوست‌داشتنی در مورد یک شخصیت جالب توجه است که هیچ گونه بدبینی ندارد و به سادگی به دنبال آن است تا خوشی و خوشحالی را به اطرافین منتقل نماید. اتفاقات فیلم امیلی در شهر پاریس رخ می‌دهند و کارگردانی اثر را ژان پیر ژانت (Jean-Pierre Jeanuet) در دست داشته است.

فیلم پیش از غروب 

(Before Sunset)

(Before Sunset)

فیلم پیش از غروب توسط ریچارد لینکلاتر (Richard Linklater) در سال ۲۰۰۴ میلادی ساخته شده است. او توانسته تا داستان‌های منسجم و در عین حال، سرزنده و آرامش‌بخشی را در این فیلم بازگو نماید. این فیلم، داستانی عاشقانه و آرامش‌بخش است که با بازی جولی دلپی (Julie Delpy) و ایثن هاوک (Ethan Hawke) است.

فیلم حضور 

(Being There)

(Being There)

فیلم حضور، اثری عاشقانه و دوست‌داشتنی است که با بازی پیتر سلرز (Peter Sellers) در نقش اصلی و کارگردانی هال اشبی (Hal Ashby) است. اینکه خاصی باشیم به دنبال پیدا کردن معنی این فیلم باشیم، حرکتی بسیار بیهوده است. این اثر، فیلمی است که به نکاتی در مورد زندگی می‌پردازد و حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد. فیلم حضور محصول سال ۱۹۷۹ میلادی است.

فیلم کارواش 

(Car Wash)

(Car Wash)

فیلم کارواش را مایکل شولتز (Michael Schultz) کارگردانی کرده است و باید گفت که این فیلم سرشار از لحظات خنده‌دار و جالب توجه است. فیلم‌نامه فیلم را جوئل شوماخر (Joel Schumacher) قلم زده و کاراکترهای سرگرم‌کننده‌ای را خلق کرده است. این فیلم توانسته تا کاراکترها و بازیگران جالبی را در کنار یکدیگر قرار دهد. این اثر را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های مایکل شولتز دانست که در سال ۱۹۷۶ روی پرده سینماها اکران شده است.

فیلم چن گمشده 

(Chan Is Missing)

(Chan Is Missing)

فیلم چن گمشده، اثری در ژانر نوآر است که توسط وین وانگ (Wayne Wang) ساخته شده و در سال ۱۹۸۲ میلادی روی پرده سینماها اکران شده و اثری فراموش‌نشدنی است. این فیلم اثری درخشان است که در مورد هویت، زندگی در شهرک چینی‌های سانفرانسیسکو، سیاسیت و مهاجرت به آمریکا است. این فیلم که حدود هشتاد دقیقه زمان دارد، اثری متراکم است که در عین حال، ظریف و آرامش‌بخش است. در این فیلم، وود موی (Wood Moy) و مارک هایاشی (Marc Hayashi) نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سرآشپز 

(Chef)

(Chef)

جان فاورو (Jon Favreau) در فیلم سرآشپز محصول سال ۲۰۱۴ میلادی، به خوبی توانسته تا نقش‌آفرینی کند و این بازیگری او بسیار جالب توجه و مورد پذیرش مخاطبان قرار گرفته است. این فیلم توانسته تا به خوبی، یک برداشت شخصی و به خوبی ساخته شده از آشپزی و غذا را به نمایش در بیاورد. این اثری لذت‌بخش در مورد پدر بودن و ساختن چیزی است.

فیلم مهمانی بزرگ دیو شپل 

(Dave Chappelle’s Block Party)

(Dave Chappelle’s Block Party)

فیلم مهمانی بزرگ دیو شپل، مستندی دو ساعته ساخته مایکل گوندری (Michael Gondry) است که در سال ۲۰۱۵ میلادی اکران شده است. این مستند بیشتر تمرکز خود را روی دیو شپل گذاشته است. این فیلم، به داستان‌های مختلفی می‌پردازد و افراد جذاب و شگفت‌انگیزی را به نمایش در می‌آورد. موسیقی، جوک‌های خنده‌دار و موارد دیگری، از جمله نکات برجسته این اثر به شمار می‌روند. این اثر، فیلمی خارق‌العاده در مورد هماهنگی و غریبه‌هایی است که توسط دیو شپل گردهم آمده‌اند تا یک روز سرشار از هیجان و پر از موسیقی را تجربه کنند. همه افرادی که در این فیلم حضور دارند، اوقات خوبی را سپری کرده‌اند و بیننده‌ها با دیدن این موارد نیز حس لذت‌بخش و آرامش‌بخشی را بدست خواهند آورد.

فیلم گوست داگ: سلوک سامورایی 

(Ghost Dog: The Way of the Samurai)

(Ghost Dog: The Way of the Samurai)

می‌توان گفت که بسیاری از آثاری که توسط جیم جارموش (Jim Jarmusch) ساخته شده‌اند، می‌توانند در درون این فهرست قرار بگیرند. حس آرامش خوبی درون آثار این کارگردان وجود دارد. در این فیلم، این کارگردان داستان یک آدمکش را به نمایش در می‌آورد که به عنوان یک سامورایی در بروکلین، نیویورک زندگی می‌کند. این فیلم که با بازی فارست ویتاکر (Forest Whitaker) است، اثری خالص به شمار می‌رود که برای حس و حال خود، از موارد زیادی الهام گرفته است. با وجود خشونت زیادی که در این فیلم وجود دارد اما باید گفت که داستان تامل‌برانگیز آن، نگاهی محترمانه نسبت به خوداندیشی، افتخار و قدرت دانش دارد. فیلم گوست داگ: سلوک سامورایی در سال ۱۹۹۹ میلادی روی پرده سینماها اکران گردیده است.

فیلم بی‌غم 

(Happy-Go-Lucky)

(Happy-Go-Lucky)

فیلم بی‌غم را می‌توان نشاط‌آورترین اثر ساخته شده توسط مایک لی (Mike Leigh) دانست. نقش اصلی این فیلم لذت‌بخش را سالی هاوکینز (Sally Hawkins) به تصویر کشیده است. شخصیت اصلی این فیلم با اینکه در جهانی تلخ زندگی می‌کند اما دارای اشتیاق قابل توجهی برای زندگی است. او که یک معلم است، لذت و خوشی خاص در درون خود دارد که به راحتی به بیننده منتقل می‌گردد. چهره شاد و بشاش شخصیت اصلی فیلم بی‌غم، باعث شده تا این اثر، به اثری بسیار تماشایی و آرامش‌بخش تبدیل گردد که مطمئنا هر کسی از تماشای آن لذت خواهد برد. فیلم بی‌غم در سال ۲۰۰۸ میلادی ساخته و اکران شده است.

فیلم هاروی 

(Harvey)

(Harvey)

فیلم هاروی در سال ۱۹۵۰ میلادی ساخته شده و بیش از هفتاد سال از زمان ساخت فیلم گذشته است. با این وجود و با گذشت این همه سال، این اثر همچنان حس لذت‌بخش و گیرایی خود را از دست نداده است. در این فیلم، جیمز استوارت (James Stewart) نقش مردی را بازی می‌کند که فقط می‌خواهد بنوشد و از در کنار هم بودن با بهترین دوستش لذت ببرد؛ بهترین دوست او، یک خرگوش بزرگ به نام هاروی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو