زمان ایده آل برای انجام ایمپلنت دندان کی است؟

زمان ایده آل برای انجام ایمپلنت دندان کی است؟


منبع: پارس ناز

55

1401/7/5

18:32


زمان ایده آل برای انجام ایمپلنت دندان کی است؟

اگر شما دندان آسیب دیده ای دارید و قصد دارید هر چه زودتر آن را بکشید، احتمالاً می خواهید که خیلی سریع جایگزین آن را نیز دریافت نمایید. یکی از گزینه های فوق العاده که جایگزین این دندان ها می شود، ایمپلنت دندان می باشد.

 

دندان یا دندان های از دست رفته نه تنها بر ظاهر زیبایی لبخند شما تاثیر می گذارند، بلکه بر توانایی های عملکردی شما برای گاز گرفتن یا جویدن غذا نیز موثر هستند. علاوه بر این، این وضعیت می تواند باعث خجالت شما شده و همچنین خسته کننده باشد.

 

اما، آیا می دانید که چه مدت باید منتظر بمانید تا ایمپلنت را دریافت کنید؟ یا به عبارتی، زمان ایده آل برای انجام ایمپلنت کی است؟ در ادامه مطلب، توضیح خواهیم داد که بهترین زمان برای دریافت ایمپلنت چه موقع می باشد.

زمان ایده آل برای انجام ایمپلنت دندان کی است؟

بهترین زمان برای انجام ایمپلنت

 

به طور کلی، مشاوره اولیه شما با دندانپزشک و اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت هستید، می تواند در تعیین زمان اولیه انجام ایمپلنت دندان نقش مهمی داشته باشد. متخصص پس از معاینه کامل دهان و دندان و تایید درمان، برنامه جراحی را تنظیم و قیمت ایمپلنت دندان را تعیین می نماید.

 

بسته به سلامت دهان شما، ممکن است که این روند، 4 تا 6 ماه طول بکشد. البته، این مدت زمان نیز تا حد زیادی به شرایط و نیازهای فردی بیمار و همچنین تخصص و تجهیزات دندانپزشک بستگی دارد.

 

ایمپلنت و انتظار برای بهبودی دهان شما

اگر قصد دارید پس از کشیدن دندان، ایمپلنت انجام دهید، معمولاً باید حداقل 10 هفته صبر کنید تا بتوان این روند را تکمیل کرد. این دوره انتظار، به دهان اجازه می دهد تا پس از کشیدن دندان بهبود یابد.

 

البته همیشه استثنا وجود دارد. در برخی موارد، بیماران می توانند همزمان با کشیدن دندان، ایمپلنت را نیز انجام دهند. اما اینکه آیا باید منتظر بمانید تا دهان شما بهبود یابد یا نه، یا اینکه می توانید بلافاصله این کار را انجام دهید، به عوامل مختلفی از جمله وضعیت سلامتی، شرایط دندان ها و وجود عفونت بستگی دارد.

 

این مسئله برای شما غیرممکن است که به تنهایی تعیین کنید که آیا کاندیدای ایمپلنت فوری دندان خواهید بود یا خیر، یا اینکه باید 10 هفته استاندارد یا بیشتر برای جراحی ایمپلنت دندان صبر کنید. قطعا این کار تنها با معاینه و ارزیابی کامل یک دندانپزشک مجرب در یک مرکز تخصصی معتبر تایید می شود که کدام گزینه درمانی برای بهترین است.

زمان ایده آل برای انجام ایمپلنت دندان کی است؟

وضعیت سلامتی شما

تداخل مشکلات سلامتی با ایمپلنت های دندان را نمی توان در زمان بندی و تعیین بهترین زمان برای دریافت دندان های جدید نادیده گرفت. اگر ایمپلنت، سلامت شما را به خطر بیندازد، نمی‌توان به طور دقیق برنامه‌ریزی کرد که که این پروسه چطور پیش خواهد رفت و باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر.

 

به عنوان مثال، اگر قند خون شما به خوبی کنترل نشود، دیابت می تواند تأثیر منفی بر ایمپلنت بگذارد. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای کاشت دندان مطمئن شوید که سطح قند خون شما کنترل شده است.

 

رژیم غذایی، تغذیه و ورزش نیز می تواند روی ایمپلنت دندان تأثیر بگذارد. مثلا اگر در دوره هایی فعالیت زیادی نداشته و آفتاب را زیاد نمی‌بینید، ممکن است ایده خوبی باشد که برای انجام ایمپلنت زمان دیگری را امتحان کنید.

 

ورزش نیزمی تواند در ترمیم این فرآیند موثر باشد، همانطور که ویتامین D که بدن شما با تابش آفتاب روی پوستتان تولید می کند، در این روند موثر است. از سوی دیگر، کاشت دندان در طول دوره های فعالیت سالم و به ویژه در فضای باز قطعا می تواند مفید باشد.

 

سلامت روانی نیز برای گرفتن بهترین نتایج از ایمپلنت دندان بسیار اهمیت دارد. افسردگی، سایر اختلالات خلقی، و وابستگی به مواد شیمیایی یا الکل می تواند این جراحی در معرض خطر قرار دهد.

 

برای مثال، اختلالات روانی می توانند حفظ یک روال بهداشت دهان و دندان را که برای نگهداری ایمپلنت دندان حیاتی است، دشوار کند.گاهی اوقات حتی داروهای ضد افسردگی می توانند خطر شکست ایمپلنت دندان را تا شش برابر افزایش دهند.

زمان ایده آل برای انجام ایمپلنت دندان کی است؟

نتیجه گیری

یکی از نگران کننده ترین مسائل مربوط به از دست دادن دندان ها، از دست دادن استخوان در فک است. بدون ریشه دندان برای تحریک استخوان، تراکم آن در محلی که قبلا دندان بوده کمتر می شود. هر چه بیشتر برای کاشت ایمپلنت دندان صبر کنید، از دست دادن استخوان بیشتر رنج خواهید برد.

 

استخوان فک شما برای پیوند با میخ ایمپلنت تیتانیوم تحریک شده و می تواند یک پایه محکم و پایدار برای ایمپلنت شما ایجاد کرده و در نهایت از دست دادن استخوان را متوقف سازد.

 

تعیین بهترین زمان انجام کاشت دندان، عمدتا به مهارت و تجربه دندانپزشک بستگی دارد. پس بسیار مهم است به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه نموده و با اعتماد کامل به متخصص، یک کاشت دندان موفق را تجربه نمایید.

 

دکتر شهاب محمدی، drmohammadi.com، یکی از متخصصین با تجربه است که از صلاحیت های چشمگیری برخوردار بوده و تجهیزات مدرنی را در کلینیک تخصصی خود برای بیماران به کار می گیرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو