روستای مارشک خراسان رضوی و معماری زیبای آن

روستای مارشک خراسان رضوی و معماری زیبای آن


منبع: آرگا

61

1401/7/8

10:09


روستای مارشک یک دهکده تفریحی پر جاذبه در نزدیکی مشهد بوده که چشم اندازهای زیبایی دارد. این روستا دارای معماری ماسوله ای است و از طبیعتی سرسبز و بکر برخوردار می باشد.

استان خراسان رضوی یک ناحیه گردشگری و مذهبی است که به خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از شهرهای بزرگ توریستی می باشد. از مهم ترین شهرهای این استان می توان به شهر مشهد اشاره کرد که دارای روستاهایی سرسبز در اطراف است. از زیباترین این روستاها می توان به روستای مارشک اشاره کرد.

روستای دیدنی مارشک

معرفی روستای مارشک

این روستای در فاصله ۶۹ کیلومتری مشهد واقع شده است. این روستای خوش آب و هوا اهمیت زیادی برای گردشگران دارد و می توانید در این بخش با زیبایی های مهمی از آن آشنا شوید. قرارگیری این روستا در ارتفاعات رشته کوه های این منطقه چشم اندازهای دلچسبی را تداعی کرده است. این روستا از مکان های دیدنی خراسان رضوی و گردشگران زیادی دارد.

دهکده مارشک

شما با تماشای رشته کوه های هزار مسجد می توانید، شکوه و ابهت طبیعت این منطقه را بیشتر بشناسید. سفر در تابستان می تواند، تجربه ای بکر برای شما گردشگران باشد. این ناحیه ییلاقی در فصل تابستان بسیار سرسبز بوده و در فصل زمستان نیز سفر به این ناحیه بسیار جذاب خواهد بود. این روستا امروزه مکانی برای کشت و کار و دامپروی می باشد.

جاذبه های مارشک

از مهم ترین محصولاتی که باغداران در این روستا کشت می کنند، می توان به سیب، هلو، زردآلو، خیار و گردو اشاره کرد. این محصولات بسیار مرغوب بوده و بخش مهمی از اقتصاد این نواحی را تامین می کنند. با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و معتدل در این نواحی شرایط کشت و کار نیز بسیار مناسب می باشد. دامداری و دامپروری در این ناحیه نیز رونق خوبی دارد و موجب رشد اقتصادی شده است.

دیدنی های مارشک

روستای سرسبز مشهد:

این روستا از جمله دهکده های سرسبز تفریحی در مشهد بوده که از چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد. این روستا وسعت زیادی داشته و مقصد گردشگران زیادی است. شما با محض ورود به این روستای زیبا می توانید، آرامش خاصی را دریافت کنید. این نواحی دارای درخت هایی مرتفع و سرسبز بوده که از نمای آن بازدید خواهید کرد. شما علاقمندان برای آشنایی با یکی از مکان های دیدنی مشهد می توانید به این روستا سفر کنید.

در تپه ها و دشت های وسیع این منطقه می توانید، گیاهانی خودرو مشاهده کنید. سنبل های وحشی، چای کوهی، کاکوتی و … از مهم ترین گیاهانی هستند که در این ارتفاعات رشد کرده و خواص زیادی دارند. شما با سفر به این روستای سرسبز می توانید از گیاهان دارویی این منطقه نیز استفاده کنید.

سرسبزی مارشک

معماری خانه های روستایی:

خانه های روستای مارشک به دلیل برخورداری از معماری روستایی خود اهمیت زیادی برای گردشگران دارند. خانه های این نواحی اغلب خشتی، سنگی، چوبی و سیمانی هستند. شما با گشت و گزار در بخش های مختلفی از روستا می توانید با این خانه ها رو به رو شوید و از زیبایی های آن دیدن کنید. این روستا از ویژ”ی های بارز دیگری نیز برخوردار است.

معماری ماسوله ای این روستا موجب شده تا جذابیت های بیشتری برای گردشگران داشته و یکی از دیدنی های حومه مشهد است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو