طبیعت بکر روستای نامق در شهرستان کوه سرخ

طبیعت بکر روستای نامق در شهرستان کوه سرخ


منبع: آرگا

5

1401/10/20

23:40


روستای نامق که یک روستای تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام بوده امروزه یکی از جاذبه های اطراف مشهد است. این روستای زیبا در کاشمر واقع شده و مقبره های تاریخی و طبیعت زیبایی دارد.

اگر قصد سفر به استان خراسان رضوی را دارید، می توانید در این بخش با روستای نامق آشنا شوید. روستایی دیدنی که بعد از زیارت می توانید به آن سری بزنید. این روستا با وجود داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوع خود مورد توجه گردشگران زیادی می باشد.

زیبایی های نامق

معرفی روستای نامق

طبیعت چشم نواز این روستا از یک سو و از سوی دیگر جاذبه های تاریخی آن موجب شده به یکی از مقاصد گردشگری مهم تبدیل شود. این روستای دیدنی در کوه سرخ واقع شده است. روستایی که به مشهد و نیشابور نزدیک بوده و مسیر دسترسی ساده ای دارد.

نواحی زیبای نامق

قدمت روستا:

این روستای دیدنی قدمتی دیرینه داشته و طبق شواهد تاریخی موجود می توان قدمت آن را به دوران پیش از اسلام نیز نسبت داد. برخی از بناهایی که در این روستا مشاهده می شوند، متعلق به دوران پیش از اسلام و اسلام هستند. برخی می گویند، امام علی در نامه ای مردم این روستا را دعوت به اسلام کرده است.

دیدنی های روستای نامق

جاهای دیدنی:

تجربه سفر به این روستا بی شک تجربه ای خیال انگیز می شود. زمانی که قدم در این روستای تاریخی می گذارید، آب و هوایی بسیار مطبوع به سوی شما وزیده می شود. این منطقه دارای آب و هوایی معتدل و نیمه کوهستانی است.  این روستای زیبا از مکان های دیدنی خراسان رضوی می باشد.

مکان های دیدنی نامق

این نواحی در تابستان بسیار خنک و دل نواز هستند و در زمستان نیز هوای نسبتا سردی دارند. دشت های این روستا سرسبز و پوشیده از گیاهان سرسبز می باشد. مراتع حاصلخیز که نتیجه زحمت و تلاش کشاورزان است، نمایی زیبا را پیش روی شما قرار می دهد. تپه های این روستا و کوه های اطراف آن نیز توجه شما را به خود جلب می کنند.

دشت های نامق

در این روستا سادگی و صمیمت فوق العاده ای وجود دارد. فضای سنتی این منطقه و ویژگی های فرهنگی که در آن وجود داشته جذابیت های دیگر این روستا هستند. خانه های این روستا اغلب دو طبقه بوده و در نوع خود زیبا و شگفت انگیز می باشند. بالکن این خانه اغلب چشم اندازی رو به باغات دارند که می توانید از ان لذت ببرید.

آثار تاریخی نامق:

روستای نامق که یک روستای تاریخی با قدمت در استان خراسان رضوی می باشد، دارای جاذبه هایی همچون گورستان پیش از اسلام و گورستان پس از اسلام است. قلعه قدیمی یا کمر قلعه نیز از دیگر آثار تاریخی در این روستا خواهد بود. در این روستا می توانید با مسجد تاریخی و قدیمی نیز از نزدیک آشنا شوید.

دهکده نامق

آسیاب قدیمی نیز یکی دیگر از بخش های جذاب این روستا بوده و به نوعی نشان دهنده قدمت این روستا خواهد بود. مقبره شیخ ابوالحسن جامی که پدر شیخ احمد جامی بوده نیز در این روستا قرار دارد. این روستا امروزه از دیدنی های حومه مشهد است.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو