کدام چهره های معروف ایرانی متولد 7 مهر هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 7 مهر هستند؟


منبع: آکا

53

1401/7/9

07:42


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 7 مهر بدنيا آمده يا د

آکاایران: امروز 7 مهر ماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون علیرضا طلیسچی،اندیشه فولادوند،نصرالله مدقالچی،حسین دهلوی و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

ظاهر ترسناک

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 7 مهر ماه متولد شده اند

اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند (۷ مهر ۱۳۶۱) شاعر، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است.

ناگفته های زندگی اندیشه فولادوند بازیگر بچه مهندس+عکس

اولین حضور حرفه‌ای او در سینما، ایفای نقش «نقره» در فیلم سربازهای جمعه به کارگردانی مسعود کیمیایی است. او در فیلم‌های مریم مقدس، اپیزودهای سه‌گانه ستاره‌ها، سنگ کاغذ قیچی، چهارانگشتی، سن پترزبورگ و نیز ایراندخت به ایفای نقش پرداخته‌است.

علیرضا طلیسچی

علیرضا طلیسچی (زاده ۷ مهر ۱۳۶۴) در تهران خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده، موسیقی پاپ ایرانی است.

دانلود آهنگ با اینکه رو حرف تو من نه نمیارم علیرضا طلیسچی - ویولن موزیک

علیرضا طلیسچی خوانندگی را در ۱۸ سالگی به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. وی با انتشار آثار گروه موفق «علیرضا و حمیدرضا» شناخته شد و این دو با یکدیگر دو آلبوم به نام‌های «نارفیق ۱» و «نارفیق ۲» را منتشر کردند. پس از آن آثار مستقلش را در فضای مجازی منتشر نمود که با استقبال مخاطبین مواجه گردید. اولین آلبوم رسمی علیرضا طلیسچی به نام «دقیقه‌هام» در سال ۱۳۹۵ پخش گردید وی اولین کنسرت خود را ۱۴ آذر ۱۳۹۵ در سالن همایش میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کرد.

حسین دهلوی

حسین دهلوی (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۰۶ در تهران – درگذشتهٔ ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در تهران) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر اهل ایران بود.

زندگینامه: حسین دهلوی (۱۳۰۶- ۱۳۹۸) - همشهری آنلاین

حسین دهلوی، در سال ۱۳۰۶ در تهران متولد شد. او آموزش موسیقی را از پنج سالگی نزد پدرش، معزالدین دهلوی که از شاگردان علی اکبر شهنازی بود، آغاز کرد و در ۹ سالگی با تشویق مادرش به ساز ویولن علاقه‌مند شد. فراگیری ویلن را نزد ابوالحسن صبا پی گرفت. او همچنین در هنرستان عالی موسیقی نزد حسین ناصحی و هایمو تویبر آهنگسازی را فرا گرفت. او به شکل خصوصی در این زمینه از آموزش‌های توماس کریستین داوید نیز بهره‌مند شد. «باله بیژن و منیژه» و «سبکبال» از پرآوازه‌ترین آثار او می‌باشند. وی در سال ۱۳۴۵، با سوسن اصلانی که در آن زمان از شاگردانش در هنرستان موسیقی ملی بود، ازدواج کرد.

در نوزدهمین دورهٔ انتخاب کتاب سال در سال ۱۳۷۹، کتاب پیوند شعر و موسیقی آوازی نوشتهٔ حسین دهلوی، برندهٔ جایزه کتاب سال شد. او در سومین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۲ به عنوان «چهره ماندگار» معرفی شد.

آخرین اجرای رسمی آثار او در تالار وحدت و در افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر سال ۱۳۹۷ بود که پویان آزاده به عنوان تکنواز پیانو اثر چهارگاه برای پیانو و ارکستر از ساخته‌های حسین دهلوی را با همراهی ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان، برای نخستین‌بار اجرا کرد.

نصرالله مدقالچی

نصرالله مدقالچی (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۲۳) دوبلور ایرانی است.

انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبله‌های زیرزمینی/ ارشاد ورود کند! - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مدقالچی از دیرپاترین گویندگان نقش‌های مکمل در تاریخ دوبله است که به جای چهره‌های برجسته‌ای از سینمای جهان نظیر ژان گابن، جین هَکمَن، آنتونی هاپکینز نیز به‌خوبی شناخته شده‌است. از کارهای شاخص وی می‌توان به گویندگی به جای مایکل آنسارا در نفش «ابوسفیان» در فیلم محمد رسول‌الله و همچنین دکلمه به یاد ماندنی آن شرلی اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو