شگردهای موثر در دفع حشرات حبوبات

شگردهای موثر در دفع حشرات حبوبات


منبع: آرگا

42

1401/7/10

19:09


حبوبات از خواص فراوانی برخوردار بوده و یکی از مهم ترین منابع غذایی به شمار آمده به همین دلیل در اغلب وعده های غذایی مصرف می شوند، بنابراین باید نسبت به شرایط و نحوه نگه داری آن ها و راهکار های دفع حشرات حبوبات اطلاعات کافی داشته باشید تا در صورت بروز چنین مشکلی آن را سریعا برطرف نمایید.

از جمله مواد غذایی پرمصرف که برای تهیه و پخت انواع غذاها و خوراکی های مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شود حبوبات بوده که همچون دیگر منابع غذایی اصول مراقبت و نگه داری مختص به خود را داشته چرا که انقضای آن تا زمان خاصی بوده و یا امکان دارد در اثر دلایل مختلفی دچار آفت شود. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب در رابطه با راه های دفع حشرات حبوبات به بررسی بپردازیم.

روش های موثر دفع حشرات حبوبات

به طور کلی باید گفت در صورتی که حبوبات به شکل صحیحی و در مکان مناسب نگه داری نشوند دچار حشره زدگی می گردند، بدین ترتیب در صورت مواجه با چنین وضعیتی بهتر است راه های دفع حشرات حبوبات را بکار گیرید و مشکل به وجود آمده را حل کنید.

راه های نابودی حشرات حبوبات

خانم های خانه دار باید نسبت به اصول و نکات خانه داری اطلاعات کامل داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات مختلف به راحتی با بکارگیری انواع تکنیک ها و ترفندها آن ها را برطرف نمایند. یکی از این موارد چگونگی نگه داری مواد غذایی می باشد. برخی از مواد مصرفی و غذایی وجود دارند که در مقایسه با دیگر مواد غذایی زمان انقضای زیادتری دارند که حبوبات جزء این مجموعه می باشند، بنابراین بایستی در نگه داری آن ها دقت نموده و در محلی خشک و خنک مراقبت شوند تا حشره نزنند.

حبوبات سرشار از موادی همچون آهن، کلسیم و ترکیبات معدنی می باشند و در برنامه غذایی سالم اهمیت فراوانی دارند و به دلیل این که در آشپزی خیلی کاربرد دارند و در حفظ سلامتی نقش مهمی دارند در نتیجه باید در به درستی از آن ها نگه داری شده و در جهت حفظ هر چه بهتر حبوبات اقدام نمایید.

نحوه دفع حشرات حبوبات

از جمله مشکلات رایجی که در حبوبات همواره مشاهده می شود ایجاد آفت توسط حشرات است. حشرات موذی همواره به دلیل تکثیر سریعی که دارند نوعی مزاحم شناخته شده اند و قادر می باشند با سرعت زیادی کل بخش های منزل را پر کنند و درون مواد غذایی مثل برنج و حبوبات نیز زیاد مشاهده می شوند. در ادامه راهکارهایی کاربردی برای از بین بردن این حشرات مزاحم را معرفی و شرح داده ایم.

روش های موثر دفع حشرات حبوبات

گذاشتن حبوبات درون یخچال

بعضی از موادی که می توانید داخل یخچال نگه دارید را تا حدود چهار روز می توانید در یخچال بگذارید و بعد خارج نمایید و در فضای آزاد نگه داری نمایید. این عمل موجب شده کل حشرات موذی درون آن ها و همچنین کرم هایی که داخل آن ها رشد کرده اند نابود شوند و از رشد و زاد و ولد بیشتر آن ها ممانعت گردد. البته سفارش می شود که حتما هنگامی که می خواهید این محصولات را استفاده نمایید خیلی خوب آن ها را شستشو دهید و دقت نمایید که حشرات موذی درون آن ها نباشند و به همراه مواد پخته نشوند. به طور مثال موادی همچون آجیل، شیرینی، لوبیا و … را خیلی خوب بررسی نمایید و داخل آن ها را باز کنید و پاک نمایید تا اطمینان پیدا کنید که هیچ نوع آلودگی در بین آن ها وجود ندارد.

راه های کنترل حشرات حبوبات

استفاده از گوگرد

گوگرد ماده ای بوده که بوی مخصوصی دارد و به همین دلیل حشرات موذی به آن علاقه دارند. شما می توانید با گذاشتن گوگرد در محلی که حشرات را مشاهده کرده اید آن ها را دور کرده و باعث شوید که بار دیگر به وسایل شما سر نزنند. به منظور این کار احتیاجی نبوده که گوگرد بخرید و می توانید از کبریت استفاده کرده و دانه های کبریت را در قسمت هایی که می خواهید پخش کرده تا حشرات را از مکان مدنظرتان دور سازید. این عمل نیز شیوه ای مناسب به منظور نابودی حشرات حبوبات و برنج می باشد.

روش های کاربردی از بین بردن حشرات حبوبات

بکار بردن برگ بو

برگ بو گیاهی خیلی معطر بوده که می تواند به عنوان یکی از روش های کاربردی به منظور دفع حشرات استفاده گردد. در صورتی که درون حبوبات و … حشرات موذی وجود دارند برگ بو را داخل این وسایل بگذارید و بعد از گذشت چند روز خواهید دید که حشرات به مرور نابود شده و از بین رفته اند.

استفاده از میخک

میخک گیاهی بوده که به منظور مبارزه با حشرات موذی خیلی کاربردی و موثر می باشد و می تواند به عنوان راهکاری عالی برای سمپاشی حشرات مورد استفاده قرار گرفته شود. این گیاه را می توانید در مکان هایی که قرار دهید که حشرات موذی را مشاهده کرده اید تا آن ها را دور سازد و از زاد و ولدشان ممانعت نمایید زیرا اگر سمپاشی حشرات را انجام ندهید امکان دارد حشرات تکثیر یافته و قابل کنترل نباشند.

روش های موثر کنترل آفات حبوبات

بهره مندی از نور آفتاب

نور خورشید نوعی ضدعفونی کننده طبیعی بوده و به منظور نابودی حشرات موذی بسیار کاربردی می باشد. برای دفع حشرات حبوبات و برنج با کمک نور آفتاب تنها لازم است برنج، حبوبات و دیگر موادی که می خواهید از حشرات موذی پاکسازی شوند را درون یک سینی بزرگ پخش کرده و زیر نور خورشید بگذارید. با این عمل به سادگی حشرات کاهش یافته و نابود می شوند و بعد از آن می توانید آن ها را بسته بندی کرده تا دیگر حشره ای به درون آن ها ورود پیدا نکند.

راه های از بین بردن حشرات حبوبات

سمپاشی کردن

برخی مواقع امکان دارد جلوگیری از رشد و تکثیر حشرات قابل کنترل نباشد و راهکارهای ذکر شده موثر واقع نشود و حشرات کاملا نابود نشوند. بدین منظور موثرترین شیوه ای که می توانید از آن در جهت جلوگیری از وارد شدن حشرات موذی و تکثیرشان استفاده نمایید سمپاشی کردن است. در این شیوه می توانید از یک کارشناس کمک گرفته تا عمل سمپاشی را انجام داده و خیلی سریع منزل شما را ضدعفونی کرده و از حشرات پاکسازی نماید.

راهکار های کنترل آفات حبوبات

در مطلب ارائه شده انواع روش های موثر و کاربردی دفع حشرات حبوبات را به منظور بهره مندی شما عزیزان شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید و توسط این روش ها بتوانید انواع حشرات موذی و مزاحم را از مواد خوراکی و حبوبات مصرفی خود دور سازید.

برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط همچون از بین بردن مورچه بالدار و جمع کردن موی حیوانات خانگی می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو