۱۲ فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

۱۲ فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان


منبع: برترین ها

44

1401/7/11

09:27


در این مطلب قصد داریم ۱۲ فیلم مهیج تحت رهبری زنان که توجه شما را جلب می‌کند، معرفی کنیم.

برترین‌ها: در این مطلب قصد داریم 12 فیلم مهیج تحت رهبری زنان که توجه شما را جلب می‌کند، معرفی کنیم. تمامی این آثار شاهد قهرمانان زن است که در برابر موقعیت‌های بد، بهترین عملکرد را از خود نشان داده‌اند. 

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

این روز‌ها فیلم «Prey»، آخرین قسمت از فرنچایز طولانی مدت Predator و پیش درآمد این مجموعه فیلم تبدیل به یک موفقیت بزرگ شده است. این اثر سینمایی مهیج با امتیاز ۹۳% در Rotten Tomatoes و تحسین زیاد تماشاگران، بهترین و با طراوت‌ترین فیلم Predator از زمان نسخه اصلی است. فیلم شکار به لطف فضای تاریخی، خط داستانی جالب و نقش اصلی خود که یک زن بومی است، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

امبر میدتانتر در نقش نارو، ایفاگر شخصیت زن جوانی از مردم کومانچی است که برای محافظت از قبیله خود در برابر شکارچی بیگانه بسیار پیشرفته که به زمین می‌رسد، مبارزه جذابی می‌کند. اما مطمئناً او اولین زن خشنی نیست که در برابر دشمنی غیردوستانه یا در موقعیت خطرناکی برای بقا قرار می‌گیرد. چرا که قهرمانان زن آثار این لیست نیز در این دایره جای می‌گیرند. 

مطلبی که در ادامه می‌خوانید به کوششش سایت ویجیاتو گردآوری شده است.

Crawl

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

خزیدن به کارگردانی الکساندر آجا فیلمی است که در آن هنگامی که یک طوفان و سیل عظیم به ایالت فلوریدا سرازیر می‌شود، آب‌های طغیان آور تعدادی از تمساح‌های غول پیکر را به ارمغان می‌آورند و یک پدر و دختر را در فضای ناچیز زیر خانه‌شان دچار رنج و فشار می‌کنند. این شکارچیان ترسناک منتظر فرصتی برای شکار هستند و در مقابل شخصیت‌های انسانی نیز برای زنده ماندن امید و شکار نشدن با همه چیز مبارزه می‌کنند. در این فیلم کایا اسکودلاریو نقش هیلی یک شناگر رقابتی را بازی می‌کند که با پدرش (بری پپر) در طوفان به دام افتاده و با تمساح‌های گفته شده روبرو می‌شود. علیرغم آنچه ممکن است یک مفهوم احمقانه باشد، این یک اثر هیجان‌انگیز پاپ‌کورنی بسیار سرگرم‌کننده است، با مقداری کلاستروفوبیا شدید و اجرای عالی از اسکودلاریو.

بر خلاف بسیاری دیگر از فیلم‌های بقا محور یا فاجعه‌ای، Crawl موفق می‌شود یک فیلم جالب با فیلمبرداری عالی و به شدت فنی باشد و توجه ما را از همان آغاز تا پایان به خود جلب کند. بیننده وقتی همراه با شخصیت‌های فیلم در یک فضای کوچک به دام می‌افتد، احساس برخورد آن‌ها با کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی را کاملا درک خواهد کرد. استفاده درست از صدا، کار دقیق دوربین و کارگردانی هوشمند بر جذابیت این فیلم پاپ کورنی افزوده است.


۱۰Cloverfield Lane

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد به کارگردانی دان تراختنبرگ که اتفاقاً کارگردان فیلم Prey نیز هست، پس از اکران با موفقیت زیادی روبرو شد. این اثر چیزی کاملاً متفاوت از مدل قبلی خود یعنی فیلم «Cloverfield» ارائه می‌دهد و بیشتر بر هیولاهای انسانی تمرکز می‌کند تا هیولاهای فرازمینی. فیلم درباره میشل (مری الیزابت وینستد) است که در پناهگاهی از خواب بیدار می‌شود و به او گفته می‌شود که دنیای بیرون قابل سکونت نیست. با این حال، او شروع به سوال می‌کند تا باور کند که آیا کسانی که او را نجات داده‌اند حقیقت را می‌گویند یا خیر. این فیلمی است که در هاله‌ای از رمز و راز پنهان شده است و وینستد این تنش را به طرز باشکوهی همراه با همبازی هایش حمل می‌کند.

در مجموع فیلم شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد اثری باهوش و کاملاً پرتنش است که از محیط محدود و بازیگران برجسته‌اش نهایت استفاده را می‌کند و مرز جدیدی را برای فیلم‌سازی فرنچایز پیشنهاد می‌کند.


The Shallows

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

دریا هر چند زیباست اما در پس امواج دل‌نشین و افق آبی‌اش رازهای ترسناکی پنهان است. زیبای بی‌رحمی که چه با امواج دل‌فریب اما خطرناکش و چه با موجودات زشت و زیبایی که در دل خود پرورش می‌دهد، می‌تواند هر انسانی را به زانو دربیاورد. به همین دلیل است ‌که تاریخ سینما از دریا و موجودات در آن برای خلق موقعیت‌های دراماتیک استفاده‌های زیادی کرده است تا داستان‌هایش را تعریف کند؛ یکی از آن‌ها فیلم جذاب «آب‌های کم‌عمق» است.

فیلم The Shallows یک اثر کوسه‌ای است که در میان بسیاری از فیلم‌های معمولی این ژانر می‌درخشد. بلیک لایولی در این فیلم نقش نانسی را بازی می‌کند که پس از مرگ مادرش برای موج سواری به ساحلی خلوت در مکزیک می‌رود. نانسی مورد حمله یک کوسه سفید بزرگ قرار می‌گیرد و روی صخره‌ای در محل تغذیه کوسه در ۲۰۰ متری ساحل گیر می‌کند. شخصیت نانسی با بازی بلایک لاولی قهرمان فوق‌العاده باهوش و مدبری است و از تجربیات خود به عنوان دانشجوی پزشکی به عنوان یک دارایی برای زنده ماندن استفاده می‌کند. بنابراین ریشه یابی او آسان است، چرا که دارای یک پس زمینه زیبا است که با هیجان و اکشن فوق العاده پشتیبانی می‌شود.


Adrift

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

در طول این فیلم دو جوان عاشق موافقت می‌کنند که یک قایق بادبانی را از طریق اقیانوس عبور دهند تا آن را به یک زوج ثروتمند تحویل دهند؛ اما چه مشکلی ممکن است در این میان رخ دهد؟ خوب، یک طوفان چیزی است که تمام معادلات را به هم می‌زند. پس از وقوع طوفان، قایق در دریا گم می‌شود و فیلم از یک عاشقانه به داستانی برای بقا تبدیل می‌شود. تامی اولدهام (شالین وودلی) و ریچارد شارپ (سام کلافلین) ماجراجویان که هرگز تصور نمی‌کنند به چه سمتی می‌روند، قربانی یکی از مرگبارترین طوفان‌های تاریخ می‌شوند و باید برای زنده ماندن از عواقب پس از آن تلاش کنند.

این فیلم بر اساس داستان واقعی است، شناور یا سرگردان زندگی واقعی زوجی را که در گیر طوفان ریموند در سال ۱۹۸۳ شدند را به تصویر می‌کشد. تلفات روانی و عاطفی این فیلم بر تماشاگران نشان می‌دهد که شرایط بقا در زمانی که منابع کمیاب هستند چقدر ناامید کننده است. این داستان واقعی یک داستان وحشتناک و الهام بخش از روح بزرگ انسان است و وودلی به زیبایی قدرت و عشق قهرمان فیلم یعنی تامی اولدهام را به تصویر می‌کشد. داستان سرایی عالی در اینجا وجود دارد، با برخی پیچش‌های شگفت‌انگیز و احساسات بسیار.


Hush

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

ایده تعقیب شدن توسط یک دیوانه در خانه خود به اندازه کافی ترسناک است، اما تصور کنید نمی‌توانید صدای آمدن قاتل را بشنوید یا درخواست کمک کنید. این مفهوم دلخراش پشت فیلم Hush است. این فیلم درباره یک نویسنده ناشنوا (کیت سیگل) است که به خانه دورافتاده‌اش پناه می‌برد تا نوشتن خودش را انجام دهد. البته او تنها نیست، زیرا یک قاتل نقابدار ظاهر می‌شود و شروع به بازی با او می‌کند. این فیلم که در مدت ۸۲ دقیقه کوتاه و واضح پخش می‌شود، از پیش‌فرض عالی خود نهایت استفاده را می‌کند و اصالت را به سبک اسلشر کلاسیک و فیلم تهاجم به خانه می‌آورد. ناتوانی قهرمان داستان در شنیدن یا صحبت کردن خطرات را افزایش می‌دهد، اما استراتژی و زمان بندی بزرگترین متحدان او هستند.

به طور کلی Hush یک درس قوی در مورد چگونگی ساخت یک فیلم فشرده و جذاب با بودجه بسیار کم است. مایک فلانگان، استاد مدرن فیلم‌های ترسناک این کار عمدتاً صامت را تنها با یک میلیون دلار ساخته است، با این حال نبوغ اجرای آن به سرعت بینندگان را بدون توجه به این موضوع متحیر می‌کند. اگر از ترس‌های بی امان جامپ‌اسکر خسته شده‌اید، Hush مطمئناً یک فیلم مهیج تهاجم به خانه مناسب برای شماست، حتی اگر پیروزی واقعی آن اجرای فوق العاده شجاعانه کیت سیگل باشد.


Gravity

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

جاذبه به کارگردانی آلفونسو کوارون، یکی از فیلم‌های فضایی بزرگ قرن بیست و یکم و یک دستاورد بزرگ در زمینه فیلم‌سازی فنی و سینمایی است. همچنین این فیلم ساندرا بولاک را در یکی از تاثیرگذارترین و هیجان‌انگیزترین اجراهایش به نمایش می‌گذارد. بولاک نقش فضانورد دکتر رایان استون را بازی می‌کند که پس از تخریب شاتل خود در فضا سرگردان مانده است. طرح ساده اما در اجرا استادانه است، با تصاویر و صداهایی که مخاطب را مستقیماً با بولاک به فضا می‌کشاند و به ما اجازه می‌دهد انزوا و اراده او برای زنده ماندن را احساس کنیم. ساندرا بولاک در این اثر اجرای خارق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که می‌توانید وحشت او را در حالی که ناامیدانه در فضا می‌چرخد و ناامیدانه در تلاش برای زنده ماندن است، احساس کنید.


Wild

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

در فیلم وحشی، ریس ویترسپون شخصیت واقعی فردی به نام شریل استرید را به تصویر می‌کشد که پس از طلاق و مرگ مادرش یک پیاده‌روی انفرادی ۱۱۰۰ مایلی را آغاز می‌کند تا خودش را پیدا کند. شریل تجربه کوهنوردی ندارد، بنابراین تنها با یک کوله پشتی سنگین و اراده خودش برای طی کردن راه دل به این سفر می‌بندد. شریل در این مسیر با برخی اتفاقات شایعی که برای اکثر افراد در چنین موقعیتی رخ می‌دهند مواجه می‌شود: درد گرفتن عضلات، آذوقه ناکافی، هوای بسیار سرد و طوفانی و مسافران دیگری که همیشه یاری رسان نیستند.

بدون هیچ تجربه یا تخصص، ناامیدی شریل برای تنظیم مجدد زندگی‌اش نشان می‌دهد که چگونه بقا و طبیعت با هم منطبق هستند و همیشه در برابر یکدیگر قرار نمی‌گیرند. این داستان واقعی درون فیلم، ویترسپون را برای بازی در نقشش نامزد اسکار کرد. بنابراین تماشاگران عاشق سفر و حادثه نباید این فیلم و روایتی از چگونگی شفابخش بودن طبیعت را از دست بدهند.


Alien

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

در فضا هیچکس فریاد شما را نمی‌شنود، مخصوصا زمانی که یک هیولای باهوش و البته مخوف ذهن و روان خدمه یک سفینه فضایی را به چالش می‌کشد و یکی یکی آن‌ها را شکار می‌کند. ایده گیر افتادن در یک سفینه فضایی با موجودی درنده از سیاره دیگر به اندازه کافی وحشتناک است. «بیگانه» ساخته ریدلی اسکات با اجازه دادن به آنتاگونیست عجیب و غریبش که در طول فیلم شکل‌هایش را تغییر می‌دهد، تنش را بالا می‌برد.

سیگورنی ویور با ایفای نقش الن ریپلی در فیلم اصلی بیگانه، یکی از اولین قهرمانان زن مدرن سینمای اکشن را خلق کرد. در واقع سیگورنی ویور راه را برای بسیاری از بانوانی که دوست داشتند ردپای او را دنبال کنند و مانند او در این ژانر‌ها تأثیرگذار و پیشگامانه باشند باز کرد. ریپلی یکی از افراد خدمه فضاپیمای نوسترومو است که اعضای آن یکی یکی آلوده شده و توسط یک موجود بیگانه مرگبار از بین می‌روند. به عنوان تنها بازمانده، بر عهده ریپلی است که از این موجود لزج پیشی بگیرد، و ویور به عنوان قهرمانی خشن و باهوش که در این ژانر نمادین است، بازی بسیار عالی از خود به نمایش می‌گذارد.


Don’t Breathe

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

«نفس نکش» یک تریلر کوچک تاریک و هوشمندانه با پیچش‌ها و چرخش‌های آزاردهنده فراوان است. سه دزد تلاش می‌کنند تا از خانه یک کهنه سرباز نابینای جنگ که به نام مرد کور (استفن لانگ) نیز شناخته می‌شود، سرقت کنند. با این حال، او آنقدرها که به نظر می‌رسد درمانده نیست، زمانی که آنها در خانه او به دام می‌افتند، مرد نابینا تبدیل به یک شکارچی مخوف می‌شود. این یکی از پرتنش‌ترین و ناخن‌کوتاه‌کن‌ترین فیلم‌هایی است که احتمالاً می‌بینید و بسیار سرگرم‌کننده است.

کارگردان Fede Álvarez از دوربین خلاقانه برای برجسته کردن فضای کلاستروفوبیک فیلم خود استفاده می‌کند، در حالی که بازی های جین لوی و استفن لانگ به طور خاص کاملاً قابل توجه است. «نفس نکش» با تعهد شدیدش به داستان سرایی اقتصادی در حالی که از رفتن به مکان‌هایی که عمیقاً بیننده را به درد می‌آورد نمی‌ترسد، نوع کمیابی از فیلم مهیج ترسناک است که واقعاً باعث می‌شود بعد از آن میل ورود به هیچ‌ خانه‌ای با حضور سالمندان مرموز عزیز را نداشته باشید.


Oxygen

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

قرار گرفتن در یک فضای محدود و تمام شدن هوا از کابوس‌هایی است همه به آن فکر می‌کنند و همین ایده چیزی است که به عنوان پیش‌فرض برای فیلم هیجان‌انگیز فرانسوی نتفلیکس Oxygen عمل می‌کند. ملانی لوران نقش زنی را بازی می‌کند که در یک اتاقک کرایوژنیک بدون حافظه از خواب بیدار می‌شود. در ادامه او باید سعی کند با کمبود اکسیژن، آن حافظه پاک شده را به خاطر بیاورد. زنی که حتی هویت خود را نمی‌داند، باید فقط از منابع و سرنخ‌های درون اتاق استفاده کند تا بفهمد او کیست و چگونه و چرا به دام افتاده است. ما نیز به‌عنوان یک مخاطب، وحشت شدید، کلاستروفوبیا و خفگی قهرمان داستان را در طول تماشای فیلم به خوبی احساس می‌کنیم.

فیلم اکسیژن به کارگردانی الکساندر آجا سازنده فیلم موفق «Crawl» ساخته شده؛ این اثر از منظر ژانر یک فیلم مهیج علمی تخیلی است که ترس و وحشت جذابی را به مقوله بقا در فضای بسته و کلاستروفوبیک اضافه کرده است. آجا سابقه خوبی در ساخت فیلم‌های پر از ترس و وحشت دارد، اما اکسیژن یکی از اولین تریلرهای روانشناختی این کارگردان و تهیه کننده فرانسوی است که روش‌های غیرخشونت آمیز را برای ترساندن مخاطب معرفی می‌کند.


You’re Next

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

فیلم «تو بعدی هستی» ساخته آدام وینگارد یک فیلم مهیج با یک قهرمان زن منحصر به فرد برای زیرژانر تهاجم به خانه است که فرمول این ژانر را می‌گیرد و به وحشیانه ترین شکل ممکن روی سرش می‌چرخاند. بخشی از چیزی که You’re Next را به یک فیلم سرگرم‌کننده و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند، این است که چگونه این ژانر را به روش‌های هوشمندانه واژگون می‌کند. در طول یک گردهمایی خانوادگی در یک خانه دورافتاده، گروهی از قاتل‌ها به محل تجمع می‌آیند و شروع به برداشتن افراد از جلوی تیغ می‌کنند. با این حال، معلوم می‌شود که یکی از قربانیان احتمالی بسیار توانا‌تر از آن چیزی است که آنها پیش بینی می‌کردند.

چیزی که به عنوان یک فیلم معمولی تهاجم به خانه شروع می‌شود ناگهان به یک سواری هیجان انگیز به سبک «Die Hard» تبدیل می‌شود؛ زیرا مهاجمان به زودی متوجه می‌شوند که توسط یکی از اهداف خود در معرض خطر هستند. این یک لذت هوشمندانه، سرگرم‌کننده و غم انگیز است.


Panic Room

12 فیلم مهیج با موضوع رهبری زنان قهرمان

دیوید فینچر پس از بررسی موضوعات پیچیده مانند شخصیت‌های دوپاره، آنارشیست‌ها، سرمایه‌داری و برادران ماچو در Fight Club، یک ایده هیجان‌انگیز ساده را به عنوان فرض مرکزی فیلم بعدی خود، اتاق وحشت انتخاب کرد. همانطور که از عنوان پیداست، این فیلم از تعداد روزافزون اتاق‌های وحشت (اتاق امن) در خانواده‌های آمریکایی در آن زمان الهام گرفته شده است. با این حال، فینچر تصمیم گرفت نگرانی افرادی را که این اتاق‌ها را نصب کرده‌اند به داستانی هیجان‌انگیز درباره مادر و دختری (جودی فاستر و کریستن استوارت) تبدیل کند که باید از سارقانی که به خانه آنها نفوذ می‌کنند، فرار کنند.

داستان این فیلم مهیج پر از تعلیق است، زیرا سلامتی دختر در طول فیلم از بین می‌رود، و این خود تبدیل به یک چالش جذاب می‌شود. فیلم خوش‌ساخت Panic Room به سادگی اجرا شده، و این تمام چیزی است که یک فیلم مهیج در این ژانر نیاز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو