چرا همیشه بدن درد دارم؟!

منبع: نمکستان

44

1401/7/13

08:35


درد یک احساس ناخوشایند در بدن است که توسط سیستم عصبی برانگیخته می شود. شروع درد بدن بسته به عوامل زیادی (مثلاً محیطی، بیولوژیکی، عاطفی، شناختی و غیره) اتفاق بیوفتد.

نمکستان : درد یک احساس ناخوشایند در بدن است که توسط سیستم عصبی برانگیخته می شود. شروع درد بدن بسته به عوامل زیادی (مثلاً محیطی، بیولوژیکی، عاطفی، شناختی و غیره) اتفاق بیوفتد. بدن درد ممکن است به طور ناگهانی یا آهسته اتفاق بیفتد، هر فرد بهترین داور در مورد شدت و دفعات درد بدن خود است.

انواع درد بدن و دلایل درد بدن

به طور کلی دو نوع درد بدن وجود دارد: درد حاد و درد مزمن.

بدن درد حاد

درد حاد بدن ناشی از بیماری یا رویدادی مانند آسیب یا جراحی است. این بیماری بطور ناگهانی رخ می دهد، سپس به تدریج کاهش می یابد یا متوقف می شود. درد حاد می تواند از خفیف تا شدید باشد و ممکن است هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد. اگر به درستی درمان شود، درد حاد بدن در طی شش ماه فروکش می کند.

چرا همیشه بدن درد دارم

بدن درد مزمن

بدن درد مزمن، دردی است که به مرور زمان اجاد می شود و ممکن است علت ظاهری نداشته باشد، پس از بهبودی از آسیب یا بیماری از بین برود یا کم تر شود. درد مزمن می تواند برای هفته ها یا حتی سال ها ادامه یابد.

درد در نواحی کمر و پایین تنه:

براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کمردرد به عنوان شایع ترین درد گزارش شده و در رده دوم قرار دارد و دومین علت اصلی درد های بدنی می باشد. هر ساله ۸۰٪ از بزرگسالان زیر ۵۰ سال حداقل یک بار درد کمر را تجربه می کنند و این عارضه در اکثر آن ها چندین مرتبه بروز می کنند.

کمر یا درد در بدن می تواند دلایل زیادی داشته باشد. علاوه بر ایجاد درد حاد، برخی از این موارد همچنین می تواند باعث صدمات جدی تری در کمر شود که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. علل آن شامل لیگامان یا فشار عضلانی یا اسپریین، اسپاسم عضلانی یا تورم مفاصل باشد. مواردی که می توانند باعث ایجاد فشار،رگ به رگ شدن یا اسپاسم شوند عبارتند از:

چرا همیشه بدن درد دارم

وضعیت بد جسمی

  • استفاده بیش از حد از ماهیچه ها، رباط ها یا مفاصل برای انجام فعالیت های بسیار سنگین.
  • بلند کردن یا فشار بیش از حد هنگام بلند کردن یا جا به جایی لوازم سنگین
  • حرکات ناگهانی، مانند بلند کردن یا پیچاندن خیلی سریع
  • فعالیتهای بدنی بسیار شدید

انحطاط ستون فقرات، که اغلب با افزایش سن رخ می دهد، می تواند منجر به درد کمر، و اغلب ممکن است به شرایط جدی تر مانند اسپوندیلوز (آرتریت ستون فقرات) و یا تنگی کانال نخاعی (تنگ شدن فضای اطراف نخاع و ریشه های عصبی منجر شود به دلیل آرتروز و رشد استخوان). برای جلوگیری یا کاهش درد بدن می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

کمردرد و درد بدن ممکن است با خوردن یک رژیم غذایی مناسب، مدیریت وزن و افزایش انعطاف پذیری و افزایش قدرت عضلات از طریق ورزش و تهویه بدنی کاهش یابد یا از آن جلوگیری شود. حتی فعالیت های بدنی سبک مانند پیاده روی یا شنا ممکن است با افزایش قدرت، انعطاف پذیری و استقامت در جلوگیری از درد بدن کمک کند. نکاتی برای ارتقاء سلامت کمر و بدن و کمک به جلوگیری از بدن درد:

  • هنگام نشستن و ایستادن حالت خوبی را حفظ کنید.
  • اشیاء سنگین را نزدیک بدن خود حمل کنید و سنگینی آن را روی کمر خود سور نکنیدو سعی کنید از پاهای خود استفاده کنید.
  • وزن بیش از حد می تواند بر عضلات بدن به خصوص عضلات کمر بپردازد بنابراین سعی کنید وزن خود را در حالت متعادل قرار دهید.
  • از تشک های استاندارد هنگام خواب استفاده کنید.

چرا همیشه بدن درد دارم

برای بهبود درد کمر بهتین راه استراحت می باشد اما به یاد داشته باشید که حرکت کردن را متوقف نکنید. استراحت طولانی مدت بدون هیچ تحرکی در واقع می تواند شرایط را بدتر کند. به طور کلی، فعالیت سبک می تواند به درمان درد بدن کمک کند.

کمپرس آب گرم یکی از درمان های خانگی ساده برای از بین بردن درد های بدنی است. کیسه آب گرم را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه چندین بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا اسپاسم ها و درد حاد بدن فروکش کنند.

داروهای بدون نسخه ضد درد مانند استامینوفن یا آسپیرین می توانند برای درمان درد بدن برای افراد دارای بدن درد و کمر درد موثر باشند. البته عوامل بسیار زیادی در بدن درد نقش دارند. به طور کل درد بدن می تواند نشان دهنده ی کمبود برخی ویتامین ها، آب، خواب،  برخی بیماری ها مانند آنفولانزا، ذات الریه، سرماخوردگی، کم خونی یا بیماری های مزمن تر مانند ام اس، لایم و لوپوس باشد.  برخی اوقات بدن درد به دلیل فشار های عصبی و استرس اتفاق می افتد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو