خرید گیفت کارت

منبع: پی سی دی

33

1401/7/13

22:35


گیفت کارت یک نوع اعتبار غیرنقدی و مجازی است که از طریق شرکت‌ها و بانک‌ها صادر می‌شود و به جای پول نقد، برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های خاص و مشهور مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد از گیفت کارت به عنوان کارت هدیه به دوستان و آشنایان خود کادو می‌دهند. گیفت کارت‌ها معمولا فاقد تاریخ انقضا هستند؛ اما برخی از آن‌ها اعتبار یک ساله دارند و پس از یک سال که تاریخ اعتبارشان به پایان رسید دیگر قابل استفاده نخواهند بود. با توجه به این‌که به دلیل تحریم‌ها کاربران ایرانی نمی‌توانند از طریق کارت بانکی از فروشگاه‌های بین‌المللی خرید کنند، خرید گیفت کارت فرصت مناسبی برای آن‌ها ایجاد می‌کند تا با استفاده از آن، خریدهای خود را از فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها انجام دهند. در این مقاله قصد داریم درباره خرید گیفت کارت‌های اپل، استیم، پلی استیشن و PSN صحبت کنیم.

گیفت کارت چیست؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، گیفت کارت (Gift Card) نوعی کارت هدیه از پیش پرداخت شده و اعتباری است که برای خریدهای آنلاین کاربرد دارد و درست شبیه به کارت هدیه بانکی و کارت شارژ‌های تلفن همراه، با مبلغ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. گیفت کارت‌ها دارای دو نوع حلقه باز یا open loop و حلقه بسته یا closed loop هستند‌. با استفاده از گیفت کارت‌های حلقه باز، می‌توان از اکثر شرکت‌ها خرید اینترنتی انجام داد؛ اما گیفت کارت‌های حلقه بسته فقط برای خرید از یک فروشگاه، اپلیکیشن یا برند خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با خرید گیفت کارت دیگر نیاز نیست که به عنوان مثال برای خرید سی پی کالاف دیوتی یا ارزهای دیگری که برای خرید درون برنامه‌ای بازی‌ها استفاده می‌شود، اقدام کنید. با استفاده از گیفت کارت، به راحتی می‌توان از همه آیتم‌های بازی‌های آنلاین بهره‌مند شد. برای فعال‌کردن گیفت کارت، یک کد فعال‌سازی و اطلاعات مورد نیاز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بدون کد فعال‌سازی و اطلاعات، امکان استفاده از این نوع کارت و حتی بازیابی رمز و کد وجود ندارد.

خرید گیفت کارت چه مزایایی دارد؟

بعد از آشنایی با مفهوم و کاربرد گیفت کارت، با مزایای خرید گیفت کارت هم آشنا شوید. مزایای گیفت کارت توجه تعداد زیادی از کاربران ایرانی را به خود جلب کرده‌است. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • نبود محدودیت مکانی برای استفاده از گیفت کارت

یکی از مهمترین مزایای خرید گیفت کارت این است که برای استفاده از آن هیچ گونه محدودیت مکانی وجود ندارد. در ایران فروشگاه‌های آنلاین عرضه کننده انواع گیفت کارت، پروسه خرید را برای افراد آسان‌تر کرده‌اند.

  • نبود محدودیت زمانی برای استفاده از گیفت کارت

یکی دیگر از مزایای مهمی که کاربران را به خرید گیفت کارت تشویق می‌کند، عدم وجود محدودیت زمانی برای استفاده از گیفت کارت است. بعضی از گیفت کارت‌ها حتی بعد از چندین سال هنوز قابل استفاده هستند. با وجود این مزیت، بسیاری از افراد با خرید ارزان گیفت کارت و فروش آن بعد از مدتی با قیمت بالاتر، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند و سود خوبی به دست می‌آورند.

  • متنوع‌بودن محتویات و اعتبار گیفت کارت‌ها

متنوع‌بودن محتویات و اعتبار گیفت کارت‌ها یکی دیگر از مزایای خرید گیفت کارت به شمار می‌رود‌. کاربران به راحتی می‌توانند محتویات هر بخش از گیفت کارت را در قسمت مشخصات آیتم ببینند. تنوع بالای محتویات این کارت‌ها، باعث جذب تعداد زیادی از افراد شده‌است و آن‌ها بعد از مقایسه محتویات، برای خرید بهترین نوع گیفت کارت اقدام می‌کنند.

  • راحتی و سادگی پروسه خرید گیفت کارت

ساده‌بودن نحوه خرید انواع گیفت کارت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، یکی دیگر از مزایای خرید و استفاده از گیفت کارت محسوب می‌شود. این فروشگاه‌های معتبر، خدماتی مانند فروش گیفت کارت و فروش ارزهای درون برنامه‌ای را به کاربران ارائه می‌کنند‌.

  • قرار گرفتن قابلیت‌ها و آیتم‌های درون برنامه‌ای به طور مستقیم در اختیار کاربر

یکی از مهمترین هدف‌های خرید گیفت کارت، این است که کاربران بتوانند قابلیت‌ها و آیتم‌های ویژه بازی‌های آنلاین را به صورت درون برنامه‌ای خریداری کنند. برخی از گیفت کارت‌ها دارای قابلیتی هستند که کاربر به طور مستقیم می‌تواند از آیتم‌ها و قابلیت‌های داخل بازی استفاده کند و به نوعی به همه آن‌ها دسترسی داشته‌باشد.

آشنایی با کاربردهای خرید مهمترین انواع گیفت کارت

  • خرید گیفت کارت اپل یا آیتونز

گیفت کارت اپل یا آیتونز برای استفاده در اپ استور اپل، مک اپ استور، ای بوک استور و غیره کاربرد دارد. گیفت‌ کارت‌های اپل با قیمت‌های 10، 15، 25، 50، 100، 500 و 1000 دلاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با خرید گیفت کارت اپل می‌توان از آن در همه دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت اپل مانند آیپد، آیفون و مک استفاده کرد. برای خرید گیفت کارت اپل بهتر است از شرکت‌های معتبر و فعال در زمینه فروش گیفت کارت کمک بگیرید.

  • خرید گیفت کارت استیم

شرکت استیم در سال 2012 برای پلتفرم خود قابلیت جدیدی ایجاد کرد تا کاربران با استفاده از آن علاوه بر بازی‌ها، به موارد دیگری مانند چت صوتی، چت تصویری، گروه، داده و فهرست مخاطبان دسترسی داشته‌باشند. با خرید گیفت کارت استیم می‌توان حساب کاربری استیم را با مبالغی بین سی تا صد دلار شارژ کرد و از این قابلیت‌ها بهره‌مند شد.

  • خرید گیفت کارت پلی استیشن

شرکت سونی به عنوان سازنده کنسول بازی محبوب پلی استیشن، برای راحت‌بودن کاربران خود شرایطی فراهم کرده‌است تا آن‌ها با خرید گیفت کارت پلی استیشن و گیفت کارت PSN برای خرید بازی‌های دیجیتالی از فروشگاه و استور سونی اقدام کنند. گیفت کارت‌های پلی استیشن با قیمت‌های 10، 20، 50 و 100 دلار در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با استفاده از گیفت کارت PSN نیز می‌توان سایر سرویس‌های سونی را فعال‌سازی کرد.

در زمان خرید انواع گیفت کارت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مهم‌ترین نکات در زمان خرید گیفت‌ کارت‌های اپل، استیم، پلی استیشن و غیره عبارتند از:

  • توجه به نوع گیفت کارت و کاربردهای آن

  • متناسب‌بودن مبلغ مورد نیاز با قیمت گیفت کارت مورد نظر

  • توجه به نوع گیفیت کارت از لحاظ ارزی

  • توجه به ریجن گیفت کارت خریداری شده

  • توجه ویژه به اصالت گیفت کارت

  • توجه به تاریخ انقضا و اعتبار گیفت کارت

  • رعایت نکات ایمنی در زمان خرید و عدم بازگویی رمز و اطلاعات

  • درخواست اطلاعات مهم گیفت کارت از فروشنده

  • توجه به کارمزد و مالیات خرید

  • خریداری از سایت‌های مطمئن و معتبر

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره مزایای خرید انواع گیفت کارت، کاربردهای گیفت کارت‌های اپل، استیم، پلی استیشن و PSN و نکات مهم در زمان خرید انواع گیفت کارت از سایت‌های معتبر صحبت کنیم. امیدواریم که مطالب ارائه‌شده برایتان سودمند واقع شده‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو