آیا ماساژ نفخ و کولیک را تسکین می کند؟

منبع: اوما

32

1401/7/17

14:50


آیا ماساژ نفخ و کولیک  را تسکین می کند؟

روزی که وارد برای زایمان وارد بیمارستان شدم، عمل سزارین اورژانسی انجام دادم و نوزادم، تایلر، از نفخ شدید رنج می برد. در هنگام گریه بی امان نوزاد، واقعاً چیزی وجود ندارد که بتواند علت گریه  نوزاد شما را به طور روشن مشخص کند. تنها چیزی که می‌توان به آن استناد کرد فقط و فقط گریه او است و در مقابل نیاز به شما به راه حل برای برطرف کردن مشکل فرزند عزیزتان.

 در واقع، بیشتر مردم آن را کولیک می نامند، اما من هنوز پزشکی را پیدا نکرده ام که بتواند این اصطلاح را به وضوح تعریف کند و منبع جدی اضطراب والدین است. در این حالت تمام فکر والدین می‌شود آرام کردن نوزادی که علت گریه او مشخص نیست. تمام این تصور از بی حوصلگی شدید در کودکی که به نظر می رسد یک نوزاد کاملاً سالم است، یعنی نوزاد نفخ دار من کاملاً سالم است، پس چرا آنقدر درد دارد و بی تاب است و این تصور برای من عذاب آور بود. بنابراین به سراغ ماساژ رفتم.

در زیر چیزهایی است که ماساژ درمانگر در مورد ماساژ نوزاد برای نفخ به من آموخت:

1. نفخ در نوزادان بسیار رایج است، اما برخی از آنها زمان سخت تری نسبت به دیگران دارند. ددر حالی که برخی از نوزادان ممکن است همیشه کاملاً خوشحال به نظر برسند، فقط هنگام عبور نفخ غوغا می کنند، برخی دیگر فشار می آورند و غرغر می کنند و در صورت قرمز می شوند. (این مورد در مورد کوچولوی من بود.)

2. هر چه بیشتر گریه کنند، هوای بیشتری وارد می کنند. این در نهایت به نفخ بیشتر تبدیل می شود. این یک چرخه معیوب برای نوزادانی است که دوران سختی را پشت سر می گذارند.

3. لازم نیست بی اختیار تماشا کنید. به عنوان یک مراقب، می توانید حرکات مفید ماساژ را یاد بگیرید و روزانه آنها را تمرین کنید. 

4. ثبات کلید است. برای اینکه ماساژ برای نوزاد گازدار شما تفاوت ایجاد کند، باید آن را پیوسته انجام دهید. این بدان معناست که تمرینات را حداقل سه بار در روز انجام دهید. پزشک  توصیه می کند که با هر بار تعویض پوشک، چندین حرکت را انجام دهید.

5. زمان کلیدی است. قبل از ماساژ حداقل 30 دقیقه بعد از تغذیه صبر کنید.

6. به جلوه های صوتی گوش دهید. وقتی کودکتان را ماساژ می دهید، گوش های خود را برای شنیدن صدایی باز نگه دارید، مثل اینکه او می خواهد مدفوع کند. در کوچولوی من، صدای غرغر به نظر می رسید، که به این معنی بود که همه چیز در حال حرکت است.

7. اجازه دهید زبان بدن نشانه شما باشد. به زبان بدن کودک خود گوش دهید و به آن پاسخ دهید. اگر او دیوانه وار گریه می کند، اعمال فشار بیشتر به شکم نتیجه معکوس دارد. بلکه بهتر است ابتدا آنها را آرام کنید.

8. به یاد داشته باشید: نفخ نیز عبور خواهد کرد. زمانی که این قسمت های دردناک را پشت سر می گذاشتیم، باور نمی کردم، اما یک روز آنها متوقف شدند.
به نظر می رسد تایلر به خوبی به درمان های خود پاسخ می دهد. در حالی که او بیشتر ملاقات های اول را دیوانه وار با گریه سپری کرد (در پایان آن آرام شد و بهترین چرت بعدازظهر را از بدو تولد داشت)، متوجه شدم که در هر بازدید لبخندهای بیشتری و اشک کمتری وجود داشت. حدود 10 هفته طول کشید تا نتایج دائمی در او مشاهده شود، که تا حدی به دلیل بلوغ سیستم او است. اما، من واقعاً معتقدم که ماساژ نوزاد به مرد کوچکم آرامش موقت داد و اکنون او شادترین کودک شش ماهه اطراف است.

Catherine Crider. Baby Massage for Gas. on June 29, 2020

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو