معرفی انواع ظروف پذیرایی عروس در طرح های شیک و متنوع

معرفی انواع ظروف پذیرایی عروس در طرح های شیک و متنوع


منبع: آرگا

40

1401/7/17

19:09


خرید ظروف پذیرایی عروس متناسب با نوع نیاز و انتظارات افراد و همچنین دیگر مسائل مهم در این زمینه می تواند متفاوت باشد و هر زوجی بر اساس سلیقه ای که دارد به انتخاب اجزای مختلف این سرویس پذیرایی مهمان برای جهیزیه خود می پردازد.

از جمله اقلام ضروری و مهم در لیست جهیزیه عروس که سبک های متنوعی را شامل شده سرویس پذیرایی بوده که بهتر است قبل از انتخاب، نکات و اصولی از قبیل نوع سلیقه شخصی، دیزاین منزل، فرهنگ و آداب و رسوم، میزان بودجه و … را در نظر گرفته و سپس خرید خود را انجام دهید. بدین منظور در این مطلب در رابطه با ظروف پذیرایی عروس به منظور آگاهی شما عزیزان به بررسی پرداخته ایم.

آشنایی با انواع مختلف ظروف پذیرایی عروس

به طور کلی باید گفت یکی از موضوعاتی که قبل از برگزاری مراسم ازدواج و عروسی باید مورد توجه قرار گرفته شود تهیه و خرید جهیزیه می باشد که در عین دشوار بودن برای زوجین لذت بخش نیز می باشد. ظروف پذیرایی عروس بخشی مهم از این فرآیند بوده که خرید آن نیازمند کمی دقت و حوصله می باشد و بانوان خوش سلیقه برای این که بهترین انتخاب را داشته باشند باید با انواع و اقسام جنس ها و مدل های مختلف این سرویس آشنایی داشته باشند.

مدل های جدید سرویس پذیرایی جهیزیه

بهتر است متناسب با دیگر لوازم و وسایل جهیزیه اقدام به خرید این ظروف نمایید و پیش از این کار با انواع سبک های موجود در بازار آشنا شوید. انواع سرویس پذیرایی شامل ظروف کریستالی، سرامیکی، بلور، آرکوپال، چوبی، برنجی، چینی، مسی، پیوتر و سیلور می باشند که می توانید بر اساس نیاز خود و سلیقه ای که دارد به تهیه آن ها بپردازید.

از جمله نکات اساسی در زمان خرید این ظروف، نوع تمیزی و منحصر به فرد بودن طراحی آن ها می باشد. این خصوصیات ضمن نشان دادن میزان ارزشی که برای مهمان های خود قائل هستید نشان دهنده مقدار توجه و ظرافت شما در ارائه پذیرایی می باشد که باعث افزایش اشتهای مهمان می گردد.

ظروف پذیرایی عروس در مدل های متنوع

همین طور باید توجه داشته باشید که ظروف پذیرایی جهیزیه بایستی سبک و قابل حمل باشند و سعی کنید قبل از خرید آن ها را یک بار در دست بگیرید تا از مناسب بودن وزن آن ها اطمینان پیدا کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید نوع جنس و متریال بکار رفته در تهیه ظروف مدنظرتان می باشد. ظروفی که از ترکیبات نامرغوب یا بازیافتی تولید شده بعد از یک الی چند مرتبه شستن حالت درخشش و زیبایی خود را از دست می دهند و شکل کدری به خود می گیرند.

تعداد پارچه سرویس پذیرایی

در رابطه با این موضوع باید قبل از خرید به تعداد مهمانان و رسم و رسوم پذیرایی خود توجه نمایید ولی در کل سرویس پذیرایی مناسب برای جهیزیه باید دارای مواردی باشد که در ادامه معرفی کرده ایم.

برنج خوری و خورش خوری

برنج خوری ها در واقع ظروفی تخت و بزرگ می باشند در صورتی که خورش خوری ها حالت گود تری داند و به منظور سرو انواع مختلف خورش بکار گرفته می شوند.

پیش دستی

این وسیله ضروری به منظور سرو میوه و شیرینی بکار گرفته می شود و در واقع برای پذیرایی بسیار مهم و پراهمیت می باشند.

دیس

از جمله بزرگ ترین ظروف برای پذیرایی انواع دیس می باشد. نوع طراحی این ظروف به گونه ای بوده که خیلی راحت حجم فراوانی برنج را درون خود جای داده و با کمک کفگیر می توان به آسانی از سطح آن برنج برداشت.

سالاد خوری

ظروفی که برای برداشتن سالاد مورد استفاده می گیرند به طور معمول سایز کوچک تری داشته و حالتی کاسه مانند دارند. سالاد خوری ها نوعی سرویس پذیرایی بوده که همه آن ها هم اندازه و به طور معمول به تعداد بشقاب های برنج خوری می باشند.

انواع شیک سرویس پذیرایی جهیزیه

سوپ خوری

این ظروف در مقایسه با خورش خوری ها عمق بیشتری داشته و سایز کوچک تری دارند. سوپ خوری ها به تعداد برنج خوری ها تهیه شده و به منظور ریختن سوپ داخل آن ها استفاده می گردند.

ظرف سالاد

از دیگر اجزای سرویس پذیرایی که به طور معمول در اندازه های بزرگ تولید می گردند ظرف سالاد می باشد. این گونه ظروف را می توانید در اندازه، طرح و شکل های مختلف متناسب با نوع نیاز و سلیقه شخصی خود تهیه نمایید.

شکر ریز و فلفل پاش

دو گزینه از ظروف ریز ولی کارآمد هر آشپزخانه ای ظروف شکر ریز و فلفل پاش می باشند که در سرویس های پذیرایی نیز وجود دارند که اغلب ظاهری شیک ولی فانتزی دارند.

قوری چای و نعلبکی

بدون تردید هیچ گونه پذیرایی بدون چای تکمیل نخواهد شد. به همین خاطر قوری چای از مهم ترین اجزای هر سرویس پذیرایی به شمار می رود. در کنار قوری چای به طور معمول بین ۶ الی ۱۲ عدد در هر سرویسی فنجان و نعلبکی نیز موجود می باشد.

انواع شیک ظروف پذیرایی عروس

انواع جنس ها و مدل های مختلف سرویس پذیرایی عروس

در اقلام جهیزیه عروس بعضی ظروف وجود دارند که به منظور پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار می گیرند و در سرویس غذا خوری عروس قرار نمی گیرند. این ظروف ضمن پذیرایی به عنوان دکور و وسیله تزیینی در بوفه نیز استفاده می گردند. در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

ظروف چینی

این مدل ظروف را نیز می توانید در مجالس رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار دهید. ضمن این ظروف چینی استحکام و ماندگاری بالاتری داشته و جلوه خاصی به سفره و میز پذیرایی می دهند. همین طور خیلی کم دچار لب پریدگی به ویژه در ماشین ظرفشویی می شوند.

انواع سرویس غذا خوری عروس

ظروف آرکوپال یا اوپال

آرکوپال در واقع ماده ای بوده که بین شیشه و چینی می باشد. این گونه ظروف به خاطر نازک بودن در مقایسه با چینی وزن کمتری دارند و در مقایسه با شیشه جلوه زیباتری داشته و قابلیت نشکن دارند. اوپال در حقیقت پیرکس طرح دار می باشد. از جمله مواردی که موجب محبوبیت این گونه ظروف در بین ایرانیان شده می توان به استحکام بالا، قیمت کم، سبکی وزن، تمیز و بهداشتی بودن، نقش های زیبا و متنوع اشاره کرد.

ظروف پذیرایی سرامیکی

این گونه ظروف زمان خیلی کمی است که وارد بازار شده ولی محبوبیت خیلی زیادی در همین مدت زمان کوتاه به دست آورده اند، به ویژه سرویس پذیرایی سرامیکی که تلفیقی از سرامیک سفید و چوب بوده به عنوان ظروف اردو خوری امروزه شناخته شده و می توان گفت خوبی این ظروف خاصیت تفکیک شدگی و چند تکه بودن آن ها می باشد.

انواع ظروف پذیرایی جهیزیه

سرویس کریستال

از جمله پرطرفدارترین ظروف پذیرایی عروس می توان به سرویس های کریستال اشاره کرد که برای همه افراد شناخته شده می باشد و می توان گفت از لحاظ ظاهری همچون شیشه شفاف می باشند. ظروف کریستالی به طور معمول قیمت های بالایی داشته و ظروف بلور در حقیقت طرحی از آن می باشد که قیمت پایین تری دارند ولی در رابطه با ظروف کریستالی باید بدانید که هم به منظور پذیرایی و هم برای دکوریجات مورد استفاده قرار می گیرند.

ظروف برنجی و مسی

این گونه ظروف که جنسی فلزی دارند طرفداران خاصی داشته و در بین ظروف دیگر متفاوت می باشند ولی همچنان که می دانید ظروف برنجی زمانی که در برابر هوا قرار بگیرند رنگشان عوض می شود مگر در صورتی که با لایه ای از لاک مخصوص پوشانده شده باشند که هرگز دچار تغییر رنگ نمی شوند. در رابطه با ظروف مسی هم کاربرد در پذیرایی اغلب مرتبط به سینی های قلمکاری شده مسی و شیرینی خوری و شکلات خوری می باشد.

انواع ظروف پذیرایی شیک جهیزیه

در مطلب ارائه شده با انواع و جنس های مختلف ظروف پذیرایی عروس به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. برای مشاهده انواع دیگر سرویس پذیرایی عروس و سرویس پاسماوری عروس می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو