طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی

طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی , دستور پخت خوراک مرغ و بادام هندی

خوراک مرغ و بادام هندی یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
سفید تخم مرغ۳ عدد
نشاسته ذرت۲ قاشق چایخوری
حریره سیر۲ حبه
شکر قهوه ای۱ قاشق مرباخوری
سرکه سیب۱ قاشق مرباخوری
روغن آفتابگردان۳ قاشق سوپخوری
استاک مرغ⅔ پیمانه
بادام هندی نمکی و بو داده½ پیمانه
فلفل قرمز و نمکاز هر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و بادام هندی خوشمزه در ابتدای کار سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود. حالا نشاسته ذرت و نمک را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه سفیده تخم مرغ را مجددا به خوبی هم می زنیم تا ترکیب شود، سپس سینه مرغ را به ابعاد دلخواه خرد کرده و به کاسه می افزاییم. حالا کاسه را درون یخچال قرار می دهیم تا فیله‌های مرغ استراحت کنند.

مرحله سوم

در ادامه شکر قهوه ای را به همراه سرکه سیب، حریره سیر و استاک مرغ مخلوط کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شکر قهوه ای را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر حل شده و سس یکدست شود. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع آن می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه فیله های مرغ را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم، سپس سس را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس غلیظ شود. حالا بادام هندی بو داده شده را به تابه اضافه کرده و مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته، سپس خوراک مرغ و بادام هندی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه مقداری گشنیز خرد شده به صورت پخش روی خوراک ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.