شرایط مناسب برای گلدار کردن ارکیده

شرایط مناسب برای گلدار کردن ارکیده


منبع: آرگا

110

1401/7/19

14:12


در این مطلب قرار راست اطلاعاتی را در زمینه گلدار کردن ارکیده به شما بدهیم تا بتوانید در خانه این گل ها را پرورش دهید.

گل ارکیده یکی از زیباترین گل های موجود می باشد و شما می توانید انواع متفاوتی از این گل ها را در خانه پرورش داده و از وجود آن ها در خانه لذت ببرید. پرورش ارکیده بسیار ساده می باشد و کافی است شرایط را برای رشدش فراهم کنید. در ادامه قرار است روش های متفاوت و تکنیک های لازم برای گلدار کردن ارکیده را برای شما بررسی کنیم.

کمک به گل دادن ارکیده

گلدار کردن ارکیده در خانه

برای این که گل های شما در خانه رشد بهتری داشته باشند و بتوانید به گلدار کردن ارکیده برسید در ادامه یک سری شرایط بسیار خوب برای این کار را بررسی می کنیم.

فراهم کردن شرایط مناسب

یکی از مهم ترین کارها برای این که ارکیده گل بدهد این است که شرایط رشدی او را فراهم نمایید. برای این کار باید راه هایی را بروید که در ادامه یک به یک آن ها را برای شما بررسی می کنیم و درست ترین روش فراهم کردن این شرایط را بیان خواهیم کرد.

فراهم کردن نور

ارکیده یکی از گل هایی می باشد که نیاز به نور زیاد دارد ولی یادتان باشد که این نور نباید به صورت مستقیم به گل ها بخورد از این رو سعی کنید این گیاهان را در پشت شیشه با فاصله مناسب قرار داده تا ساعتی در روز نور دریافت کنند. البته برخی از گل های ارکیده نیز هستند که نیاز به نور مستقیم دارند از این رو قبل از هر کاری باید نوع گیاه خود را به درستی بشناسید تا بتوانید  نیاز های دقیق او را برطرف نمایید.

فراهم کردن آب

از دیگر نیاز های این گیاه برای رشد می توان به آب اشاره کرد. آب برای رشد این گیاهان در دوره های فعال بسیار ضروری می باشد و اگر گیاه شما با کم آبی مواجه شود دیگر گلدهی ندارد. بهتر است سعی کنید در زمانی که گیاه شما فعال می باشد آب مورد نیاز او را تامین کنید ولی در دوره های  غیر فعال گیاه بهتر است میزان آبیاری را به یک بار در هفته برسانید.

زمانی که به گل ها آب می دهید از این که آب از گلدان خارج می شود و منافذی برای آن تعبیه شده است اطمینان پیدا کنید. بسیاری از گونه های ارکیده نیاز دارند تا در فواصل زمانی بین ۵ الی ۱۰ روز آبیاری شوند. بهترین زمان برای آبیاری این گیاهان در ابتدای صبح می باشد.

گل ارکیده و شرایط رشد آن

فراهم کردن رطوبت

گل های ارکیده از گل های گرمسیری می باشند و احتمال دارد به رطوبت نسبی نیاز داشته باشند از این رو باید بدانید که این رطوبت در خانه ها به صورت طبیعی وجود ندارد از این رو برای گلدار کردن این گیاه باید سعی کنید رطوبت آن را فراهم نمایید. رطوبت مناسب برای این گیاه بین ۴۰ تا ۷۰ درصد می باشد. برای تامین رطوبت مورد نیاز برای این گیاه بهتر است از یک دستگاه رطوبت ساز محیط استفاده کنید.

نور سفید

اگر ارکیده های شما شکوفه نمی دهند می توانید از نور کاملا سفید برای آن ها استفاده کنید. لامپ های مخصوصی وجود دارد که می توانید از آن ها برای این کار استفاده کنید تا ارکیده های شما گل بدهند.

کود دادن

یکی دیگر از کارهایی که برای گلدهی این گل ها می توانید انجام دهید این است که به آن ها کود بدهید. در واقع شما با این کار نیاز های گیاه را تامین می کنید تا گلدهی رخ دهد. البته یادتان باشد که نباید این کار را به صورت کود های خشک استفاده کنید و برای درست کود دادن می توانید آن ها را در آب حل کرده و به گیاه آب بدهید.

گلدار کردن ارکیده

دمای مناسب

برای این که ارکیده ها در خانه گل بدهند باید دمای مناسبی برای آن ها در شب فراهم نمایید و این دما برای گل های ارکیده در شب ۱۰ درجه سانتی گراد می باشد. این گل ها به تغییرات دمایی بسیار حساس می باشند و اگر نتوانید شرایط لازم را برای رشد بهتر آن ها فراهم کنید دیگر نمی توانید گلدهی آن ها را ببینید.

تهویه مناسب

هوی گرفته و خشک می تواند مانع از گلدهی ارکیده شود بنابراین برای این که بتوانید گل های این گیاهان را در خانه مشاهده کنید نیاز است تا تهویه مناسبی برای آن ها فراهم کنید. سعی کنید در محیط نگهداری از ارکیده ها یک تهویه قرار داده و آن را روی متوسط تنظیم نمایید.

خاک مناسب برای ارکیده

برای این که ارکیده ها رشد بهتری داشته باشند باید خاک متناسبی برای آن ها فراهم نمایید. در بیشتر موارد ارکیده ها نمی توانند در خاک های معمولی رشد کنند و به محیطی برای رشد و گلدهی نیاز دارند تا هوا درون خاک بله راحتی در رفت و آمد باشد از این رو شما می توانید از خاک های متخلخل مانند خزه پونه زار، ریشه های خشک شده سرخس، پشم سنگ، ریشه خرد شده نارگیل و سنگ ریزه استفاده کنید.

گل دادن ارکیده

ارکیده ها گیاهان حساسی می باشند از این رو اگر شما بتوانید شرایط لازم را برای رشد بهتر آن ها مهیا کنید می تواند شاهد گل دادن آن نیز باشید. در ادامه می توانید شرایط نگهداری از ارکیده و تکثیر گل ارکیده را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری در مورد این گل ها بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو