اینها 20 گل و گیاهی هستند که عاشق رطوبت اند

اینها 20 گل و گیاهی هستند که عاشق رطوبت اند


منبع: دلگرم

369

1400/3/3

02:05


اینها 20 گل و گیاهی هستند که عاشق رطوبت اند

با 20 مورد از گیاهان رطوبت دوست بیشتر آشنا شوید

1. گیاهان رطوبت دوست - سرخس مارچوبه (Asparagus densiflorus)

- سرخس مارچوبه

سرخس مارچوبه، رطوبت حمام را دوست دارد. نور متوسط یا روشن نیز محیط مطلوبی را برای این گل فراهم میکند، بنابراین بهترین نقطه برای این گل در حمام، کنار پنجره است. سرخس مارچوبه ممکن است در هنگام لمس نرم به نظر برسد، اما ساقه های آن خار دارد، بنابراین مراقب باشید.

توجه: این گیاه بسیار سمی است – از حیوانات خانگی و کودکان کوچک دور نگه دارید.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز کم رنگ .

میزان نور: نور خورشید (پشت پنجره) یا نور مصنوعی روشن

نیازهای خاک: خاک گلدان کاملاً زهکشی شده

separator line

2. گیاهان مناسب حمام بامبو (Bambusa Spp)

بامبو

پرورش بامبو در ظروف روش خوبی برای کنترل رشد آن است، زیرا بامبو وقتی در باغچه کاشته می شود می تواند در حجم بالا رشد و تکثیر کند. گیاهان بامبو حتی در ظروف محصور هم می توانند تکثیرشوند و تقریبا هر ساله نیاز به تخلیه مجدد دارند. بهتر است در فصل رشد، بامبو را با کود رقیق با مقدار زیادی ازت در طول هفته تغذیه کنید، و در زمستان به صورت ماهانه کاهش دهید.

تنوع رنگ: شاخ و برگ کم رنگ تا سبز تیره.

اشکال متنوع موجود است میزان نور: روزانه به 6 ساعت نور خورشید نیاز دارد .

نیازهای خاک: گلدان شنی مطلوب تر است، اما بیشتر مخلوط خاک گلدان را تحمل می کند.

separator line

3. بگونیا (Begonia Spp.)

بگونیا

بسیاری از انواع بگونیا در ظروف به خوبی رشد می کنند و از گرما و رطوبت محیط حمام لذت می برند. به طور خاص ، بگونیا rex ، با شاخ و برگ های زیبایی که دارند، در محیط داخلی رشد خوبی دارند. بگونیا شرایط مرطوب را دوست دارد اما خاک پر از آب، میتواند باعث پوسیدگی ریشه های بگونیا شود. بگونیایی که با هدف گلدهی پرورش داده می شود، به یک نقطه روشن در حمام، با مقداری نور مستقیم خورشید صبح زود نیاز دارد. بگونیا هایی که به دلیل شاخ و برگشان پرورش داده شده اند ، به مکانی روشن و دور از نور مستقیم خورشید نیاز دارند.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز روشن ، سبز تیره ، برنزی یا متنوع. برخی از انواع دارای شکوفه های زیبا هستند، در حالی که برخی دیگر روی شاخ و برگ گیاهان تمرکز می کنند.

میزان نور: برای گلدهی ، مقداری نور مستقیم خورشید ؛ برای شاخ و برگ ، نور فیلتر شده درخشان.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان

separator line

4. گیاهان رطوبت دوست گیاه آناناسی (Bromeliads)

 گیاه آناناسی

این گل از نمونه گل های غیرمعمول به حساب می آید ، به این دلیل که آنها به راحتی در مکان هایی که اکثر گیاهان خانگی رشد نمی کنند، به آسانی رشد کرده و شکوفا می شوند. این گل با شکوفه های زرد ، صورتی یا قرمز در زمستان شکوفا می شود و شکوفه دهی چندین هفته ادامه دارد. گل آناناسی شامل چندین جنس مختلف گیاهی و ده ها گونه است که بسیاری از آنها اپی فیت هستند (یهنی رطوبت هوا را به جای رطوبت خاک می گیرند).

اینها به طور ایده آل برای استفاده در رطوبت حمام مناسب هستند ، اما از طرفی به گردش هوای مناسب نیاز دارند ، که می توان با راه اندازی فن حمام یا تعبیه یک فن کوچک سیار، این مورد را تامین کرد. ضمنا بهتر است آنها را با کود ارکیده تغذیه کنید. (اگرچه ارکیده نیستند ، اما به همان نوع مواد مغذی نیاز دارند.)

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز تیره. گلهای صورتی یا قرمز.

میزان نور: نور روشن و غیرمستقیم ؛ هر روز چند ساعت تابش مستقیم خورشید را تحمل می کند اما آنها را در آفتاب گرم بعدازظهر قرار ندهید، این عمل می تواند باعث سوختن برگ ها شود.

نیازهای خاک: به جنس و گونه بستگی دارد. کسانی که به خاک احتیاج دارند در یک ترکیب گلدان آبدار به خوبی عمل می کنند.

separator line

5. گیاه برگ عبایی (Cast-Iron Plant)

 گیاه برگ عبایی

این گیاه با نام گیاه چدنی هم خوانده می شود زیرا از بین بردن آن بسیار سخت است ، یک گیاه خانگی عالی با تحمل بالای شرایط نامطلوب. یک گیاه گرمسیری با رشد 2 تا 3 فوت ، این یکی از گیاهان نادر خانگی است که تقریباً سایه کامل را تحمل می کند. انواع متنوع، نسبت به نمونه های سبز تیره به نور بیشتری احتیاج دارند. همچنین برگ عبایی ها به رطوبت بالا احتیاج ندارد، و این امر برای حمام های مهمان که غالباً استفاده نمی شوند و طوبت پایین تری دارند نیز مفید است.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز متوسط؛ وقتی که به عنوان یک گیاه خانگی رشد می کند به ندرت گل می دهد.

نوردهی: نور کم و غیرمستقیم ؛ سایه کامل را تحمل می کند.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان ذغال سنگ نارس و خوب تخلیه شده.

separator line

6. گل آگلونما (همیشه سبز چینی (Aglaonema Spp.)

گل آگلونما

تعداد کمی از این گیاهان به اندازه گیاه همیشه سبز چینی قابل سازگاری با شرایط سخت هستند و شامل حدود 20 گونه می باشد. این گیاه، حتی اگر آب دادن و تغذیه آن را فراموش کنید ، رشد می کند. در حالی که رطوبت را دوست دارد، هوای خشک را نیز تحمل می کند. به شرطی که آن را از ناحیه سرد دور نگه دارید که به برگها آسیب نرسد. بسته به نوع آن از 10 اینچ به 4 فوت رشد می کند. بعضی از ارقام مانند “ملکه نقره ای” دارای رنگ قرمز خاکستری و حتی صورتی هستند.

تنوع رنگ: سبز تیره، انواع متنوع دارد

نوردهی: نور کم و غیرمستقیم ؛ نور مستقیم خورشید را دوست ندارد .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان غنی و خوب زهکشی شده.

separator line

7. گیاه کروتون (Croton Codiaeum variegatum var.)

گیاه کروتون

گیاهان کروتون را در مجموعه ای از شاخ و برگهای رنگی خواهید یافت. رقم پیکتوم دارای برگهای پر زرق و برق و چند رنگ است. این گیاهان همیشه سبز با برگهای گرمسیری به آرامی رشد می کنند اما می توانند 6 فوت طول و 3 فوت عرض داشته باشند ، بنابراین مطمئن شوید که فضای لازم را برای یکی از آنها دارید. گیاهان کروتون به نور درخشان اما غیر مستقیم و رطوبت زیادی احتیاج دارند، ضمنا سعی کنید خاک گلدان بسیار مرطوب نباشد. قبل از آبیاری صبر کنید تا دو اینچ بالای خاک خشک شود. در اواخر پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید.

تنوع رنگ: سبز یا ترکیبی از زرد ، صورتی ، نارنجی ، قرمز ، نارنجی ، بنفش و سبز .

نوردهی: نور روشن و غیرمستقیم.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان مرطوب

separator line

8. دیفن باخیا Dumb Cane گلی که عاشق رطوبت است

دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا ، که با نام گیاه شناسی dieffenbachia نیز شناخته می شود ، با کمترین دقت بهترین عملکرد را دارند. درباره این گیاه وقتی احساس می کنید چند سانتی متر زیر سطح خاک خشک هست،گلدان را آبیاری کنید. (جهت تعیین زمان دقیق آبیاری میتوانید از راهکارهایی که در محتواهای قبلی ارائه شده است استفاده کنید.

سنسور رطوبت سنج سولاما، با دقت بالای خود می تواند شما را در تعیین زمان دقیق آبیاری کمک کند) در روزهای کوتاه زمستان به نور بیشتری احتیاج خواهد داشت. دیفن باخیای خود را هر ماه بچرخانید ، بنابراین از هر طرف به طور یکنواخت رشد می کند. این گیاهان می توانند چندین فوت قد رشد کنند.

تنوع رنگ: ترکیب شاخ و برگهای سبز و زرد / سفید

نوردهی: نور روشن و غیرمستقیم.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان شل و سریع تخلیه

separator line

9. سرخس (جنسهای مختلف)

سرخس (جنسهای مختلف)

سرخس ها یک خانواده منحصر به فرد از گیاهان سایه دوست هستند که به جای گل و بذر از طریق هاگ تولید مثل میکنند. بیشتر آنها به نوسانات دما در حمام مقاوم هستند و از طرفی رطوبت هوا را دوست دارند. به طوری که آنها میتوانند در مجاورت دوش و جایی که به طور منظم خیس هست نیز رشد کنند. برخی از سرخس های توصیه شده برای حمام: سرخ بوستون (Nephrolepis exaltata) ، سرخ دوشیزه (Adiantum spp.) ، سرخس لانه پرندگان (Asplenium nidus) و سرخ دکمه ای (Pellaea rotundifolia) است.

تنوع رنگ: بسته به نوع ، سبز روشن تا سبز تیره .

نوردهی: به گونه ها بستگی دارد.

نیازهای خاک: به گونه ها بستگی دارد. بیشتر در مخلوط گلدان مرطوب و خوب تخلیه.

separator line

10. گیاه گاردنیا (Gardenia jasminoides)

گیاه گاردنیا

درباره گاردنیا که اغلب به عنوان گیاه خانگی پرورش می یابد باید در نظر داشت که این گیاه همیشه سبز، به راحتی در داخل خانه رشد نمی کند ، اما در شرایط مرطوب حمام می تواند به خوبی رشد کند ، البته به شرط داشتن نور کافی. این گیاهان می توانند تا 6 فوت رشد می کنند ، اما با هرس مکرر می توان آنها را کوچکتر نگه داشت.

تنوع رنگ: برگهای سبز تیره. گل های سفید.

میزان نور: برای گلها به 6 تا 8 ساعت نور خورشید نیاز دارد.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان خوب زهکشی شده غنی از پیت ماس، خاک اسیدی

separator line

11. ارکیده (خانواده Orchidaceae ، انواع مختلف)

ارکیده

گیاهان معروف به ارکیده صدها گونه از ده ها جنس از خانواده گیاهان Orchidaceae را تشکیل می دهند. بسیاری از ارکیده ها برای حمام هایی که خیلی سرد نمی شوند ایده آل هستند. برخی از گونه ها در خاک کاشته می شوند ، در حالی که برخی دیگر از گیاهان اپیفیت (گیاهان هوا) هستند که رطوبت هوا را جذب می کنند. ارکیده ها می توانند هفته ها شکوفا شوند. ضمنا برخی از آنها نور متوسط را ترجیح می دهند. بیشتر گلهای این گونه نیاز به نور روشن دارند.

تنوع رنگ: صورتی ، قرمز ، بنفش ، سفید ، بسته به نوع آن دارد.

نوردهی: به انواع مختلف بستگی دارد اما برای شکوفه ها به نور نیاز دارد.

نیازهای خاک: به نوع آن بستگی دارد ، اما به طور کلی یک مخلوط پوست

separator line

12. گیاه اسپاتی فیلوم (Spathiphyllum Spp.)

 گیاه اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم ها گیاهان زیبایی هستند که به حداقل مراقبت نیاز دارند. اجازه ندهید خاک این گل برای مدت زمان طولانی خشک بماند. این گلها در نور محدود خوب عمل می کنند. با این حال، اگر گیاه شما گل نمی دهد، ممکن است به مکان کمی روشن تر نیاز داشته باشد. هنگام تغذیه، از مخلوط کود بسیار رقیق استفاده کنید.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز براق ؛ گل های سفید .

میزان نور: نور روشن و فیلتر شده.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان کاملاً زهکشی شده

separator line

13. فیلودندرون یا برگ انجیری (philodendron spp)

فیلودندرون یا برگ انجیری

فیلودندرون ها واقعاً گیاهان گرمسیری هستند که شرایط حمام را دوست دارند. اگر این گیاه را زیاد یا کم آبیاری کنید ، گیاه با انداختن برگهای خود به شما اطلاع می دهد. از طرفی خاک مرطوب را به طور مداوم ترجیح می دهد. فیلودندرون ها به نور غیر مستقیم و روشن نیاز دارند. سایه بیش از حد باعث بیماری ساقه می شود.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز تیره. بعضی از ارقام دارای برگهای متنوع هستند .

نوردهی: نور روشن و غیرمستقیم .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان خاک

separator line

14. پوتوس (پتوس Pothos)

پوتوس

این گیاهان تقریباً گیاهان تخریب پذیر نیستند. آنها به مدت طولانی رشد می کنند. گیاهانی که ساقه های آنها 6 تا 10 فوت طول دارد در این نوع گل معمول است. در نظر داشته باشید هر زمان که خاک این گل خشک شد، آبیاری کنید. Pothos در نور کم یا روشن و غیر مستقیم رشد می کند. توجه: تمام قسمتهای این گیاه سمی است.

تنوع رنگ: شاخ و برگ زرد سبز تا مرمر .

نوردهی: نور روشن تا سایه تقریباً کامل .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان Peaty

separator line

15. سانسوریا (سانسیویریا)

سانسوریا

اینها گیاهانی هستند که به راحتی رشد می کنند و گزینه مناسبی برای گیاهان معلق هستند. بسته به نوع مختلف، گیاهان بالغ می توانند از 8 اینچ تا 4 فوت قد داشته باشند. اگر برگها شروع به شل شدن می کنند ، آنها را با ریسمان جمع کنید تا رشد قائم داشته باشند. سانسوریاها نور روشن را ترجیح می دهند . انواع متنوع به نور بیشتری احتیاج دارند، در غیر این صورت ممکن است به تمام سبز برگردند. در نظر داشته باشید به طور کلی گیاهان گلدانی اغلب در تابستان به مکانهای سایه دار منتقل می شوند. ضمنا ملاحظه کنید وقتی سطح خاک به عمق 2 اینچ خشک باشد، آبیاری کنید.

تنوع رنگ: برگهای سبز عمیق با نوارهای خاکستری سبز.

میزان نور: نور روشن و گرم ؛ از تابش مستقیم خورشید خودداری کنید .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان بر پایه خاک

separator line

16. گیاه گندمی (عنکبوتی)

 گیاه گندمی

گیاهان گندمی دوست دارند در محوطه های تنگ رشد کنند ، بنابراین از گلدان خیلی بزرگتر از ریشه استفاده نکنید. آنها در امتداد محیط خود گیاهچه های کوچکی تشکیل می دهند که پس از تشکیل ریشه ها می توانند خود جدا شده و رشد کنند. این گیاهان کم طاقت می توانند نور روشن را تحمل کنند ، اما دقت کنید که برگها در آفتاب کامل امکان دارد بسوزند. آنها دمای نسبتاً خنک (اما نه سرد) را ترجیح می دهند. گیاه عنکبوت به طور معمول در گلدانها تا 2 فوت عرض و 2 تا 3 فوت طول رشد می کند.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز ، که گاهی اوقات به رنگ سفید راه راه است.

میزان نور: نور خورشید روشن و غیرمستقیم .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان شل و سریع تخلیه

separator line

17. بنجامین

بنجامین

اگر فضای لازم برای یک درخت کوچک را دارید ، این یک گیاه خوب برای آرایش حمام است. با این حال ، تغییرات ناگهانی دما را دوست ندارد. نشت هوای سرد باعث ریزش برگهای آن می شود. هرچند که رطوبت هوا را دوست دارد، اما آبیاری زیاد و خاک مرطوب مناسب این گل نیست. بابت آبیاری صبر کنید یک یا دو سانتی متر بالای خاک خشک شود. بنجامین نور روشن و غیرمستقیم را ترجیح می دهد و به نور بیشتری در فضای داخلی نیاز دارد تا وقتی که در خارج از خانه رشد می کند.

تنوع رنگ: برگهای سبز براق ؛ برخی از انواع متنوع هستند.

میزان نور خورشید / نور: نور روشن ؛ وقتی داخل خانه رشد می کند ، مقداری نور خورشید را دوست دارد.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان غنی و سریع تخلیه.

separator line

18. علف هندی

اینها 20 گل و گیاهی هستند که عاشق رطوبت اند

این گیاه از گیاهان رطوبت دوست در واقع یک نوع علف است که می‌تواند آب زیادی را به خود جذب کند و بومی شمال آمریکاست. علف هندی به‌خاطر قد بلند و برگ‌های زیبایی که دارد شناخته می‌شود. برگ‌های این گیاه لبه‌های نازکی دارند و عرض آن‌ها به 7 الی 20 سانتی‌متر می‌رسد. ضمن اینکه می‌توانند تا 45 سانتی‌متر نیز قد بکشند. ساقه علف هندی می‌تواند تا دو متر رشد کند و برگ‌های آن سایه‌بان خوبی در روزهای آفتابی سال به‌شمار می‌روند.

علف هندی ترجیح می‌دهد در محیطی آفتابی زندگی کند و می‌تواند در خاکی خیس و مرطوب به‌خوبی زندگی کند. این گیاه در خاک‌های شنی یا رسی زنده می‌ماند و درباره خاک سخت‌گیر نیست. حیوانات وحشی یا اهلی می‌توانند از این چمن تغذیه کنند و می‌تواند جلوی فرسایش خاک را بگیرد.

این گیاه رطوبت دوست از طریق ریزوم‌هایش تغذیه می‌شود که در اواخر بهار تا اوایل زمستان شروع به فعالیت می‌کنند و در باقی‌مانده سال به استراحت و ذخیره انرژی خواهند پرداخت. نگهداری از علف هندی کار سختی نیست و می‌توانید به‌راحتی از آن مراقبت کنید.

تنوع رنگ:

میزان نور: نور روشن و گرم ؛ از تابش مستقیم خورشید خودداری کنید .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان بر پایه خاک

separator line

19. گل زنبق گیاهی که عاشق رطوبته

زنبق

این گیاه رطوبت دوست را می‌توانید در انواع پا کوتاه، متوسط و بلند پیدا کنید که از چند سانتی‌متر تا یک متر متغیر هستند. اکثرا گل‌های زنبق بنفش رنگ است، اما انواع دیگری با رنگ‌های سفید یا سرخابی نیز وجود دارد. زنبق را باید در مکانی نورگیر با کمی سایه بکارید و در هر بهار با کودی که نیتروژن زیادی داشته باشد آن را تغذیه کنید. از این گل زیبا به‌عنوان گل شاخه بریده نیز می‌توانید استفاده کنید

ویژگی که گل زنبق دارد این است که بعد از پایان گل‌دهی برگ‌های سبز آن زیبایی خاص خود را دارند و به‌هیچ وجه از جلوه نمی‌افتد. در نگهداری از زنبق باید به این نکات توجه داشته باشید که این گیاه به آب زیادی نیاز دارد، اگر زمین خشک باشد آسیب می‌بیند و تا زمانی که گل‌های آن از بین نرفته است، نباید برگ‌های آن را هرس کنید؛ حتی اگر زرد شده باشند، زیرا این برگ‌ها کار تامین انرژی و ذخیره آن را برای فصل بعدی را انجام می‌دهند.

تنوع رنگ: رنگ‌های سفید یا سرخابی

نوردهی: نور روشن تا سایه تقریباً کامل .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان Peaty

separator line

20. علف جوپای

علف جوپای

تمام کاری که برای این گیاه باید بکنید این است که آن را بکارید و تماشایش کنید. جوپای به مراقبت کمی نیاز دارد و در اواخر تابستان و پاییز گل‌هایی بنفش رنگ را تقدیم شما می‌کند. این گیاه مشکلی با بیماری‌ها و آفات ندارد و ترجیح می‌دهد در خاکی خیس و مرطوب زندگی کند. پروانه‌ها عاشق گل‌های این گیاه هستند. برخی از انواع جوپای قد بلندی دارند، اما می‌توانید انواع پاکوتاه آن را نیز پیدا کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند.

تنوع رنگ: گل‌هایی بنفش رنگ

میزان نور: نور روشن و گرم ؛ از تابش مستقیم خورشید خودداری کنید .

نیازهای خاک: مخلوط گلدان بر پایه خاک


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو