چند نمونه از خوشگل ترین گیاهان برای تزیین آشپزخانه

چند نمونه از خوشگل ترین گیاهان برای تزیین آشپزخانه


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/24

09:53


استفاده از گیاهان مناسب در آشپزخانه باعث می شود محیط آشپزخانه زیبا و پر نشاط شود و کار کردن در آشپزخانه را لذت بخش می کند.ساعد نیوز در این مقاله از خود چند نمونه از بهترین گیاهان مناسب آشپزخانه را معرفی کرده است .

بسیاری از خانم ها علاقه دارند که آشپزخانه خود را پر از گل و گیاه کنند. این کار باعث می شود که از کار کردن در آشپزخانه بیشتر لذت ببرید و هوای آنجا را تمیز نگه دارید و شکل منحصر به فردی به منزل خود ببخشید اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه گیاهانی مناسب آشپزخانه هستند؟ در این قسمت از سبک زندگی ساعد نیوز گیاهانی را به شما معرفی می کنیم که جایشان در آشپزخانه تان خالی است.

گیاهان مناسب آشپزخانه و نگه داری آن ها


گیاهان مناسب آشپزخانه از جمله گیاهانی می باشند که به راحتی بتوانند در محیط هایی با نوسانات دمایی و … مانند آشپزخانه دوام بیاورند و کمترین اسیب را ببینند. این گیاهان دارای طرفداران بسیاری نیز می باشند زیرا نگه داری از انها نسبت به بقیه گیاهان و گل های آپارتمانی آسان تر بوده و گزینه ی خوبی برای نگهداری در آشپزخانه می باشند. در زیر به تعدادی از گیاهان مناسب در محیط آشپزخانه اشاره شده است.

گیاه عنکبوت


این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد . معمولاً محیط قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد. این گیاه تقریباً طرفداران زیادی دارد زیرا مراقبت از آن راحت است. ظاهر جذاب و برگ های سبز و سفیدی دارد که آشپزخانه شما را زیبا نشان می دهد. به همین دلیل به راحتی می توانید آن ها را روی کابینت قرار دهید.

گل عنکبوت

گیاه پیچ انگلیسی


گیاه پیچ انگلیسی نیاز به نور جانبی و محیط نسبتاً روشن دارد و درجه قلیایی آن باید بین 5.5 تا 6.5 باشد. این گیاه رنگ زیبایی به اشپزخانه می دهد و به راحتی می توانید آن را در سبدهای آویز استفاده کنید. معمولاً خودش را با نور های مختلف سازگار می کند. فقط باید مراقب باشید که خاک آن مرطوب باقی بماند. محیط آشپزخانه را نیز از هرگونه سموم و آلودگی پاکسازی می کند.

پیچ انگلیسی

پوتوس


این گیاه از جمله گیاهان مناسب آشپزخانه است که می توان در آشپزخانه نگه داری نمود. این گیاه دارای رگه های زرد رنگ بوده و جزو گیاهان بادوام در آشپزخانه و خانه می باشد. این گیاه دارای برگ های زیبایی می باشد که به شکل قلب هستند. این گیاه پوتوس دارای آستانه ی تحمل خوبی در شرایط آشپزخانه و محیط های دیگر می باشد و یکی از خاصیت های مهم آن تصفیه هوای اطراف می باشد. این گل دارای رشد آبشاری مانند می باشد که زیبایی محیط را دو چندان می کند.

پوتوس

برگ عبایی


این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه می باشد که دارای برگ های زیبا و درخشان است. از ویژگی های این گیاه تحمل زیاد و نوسانات دما می باشد که آن را تبدیل به یک گزینه ی خوب برای نگه داری در قسمت آشپز خانه ی منزل شما می کند.

عبایی

گیاه قاشقی


گیاه قاشقی نیاز به نور غیر مستقیم و محیط نسبتاً روشن دارد . خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد . این گیاه گزینه مناسبی برای آشپزخانه های نسبتاً گرم با نور زیاد است . فقط باید مراقب برگ های آن باشید . اگر احساس کردید که برگ ها کمی پیچ خوردند، یعنی این گیاه به اندازه کافی نور دریافت نمی کند و باید جای آن را عوض کنید.

قاشقی

گندمی


این گیاه گندمی نیز بسیار مقاوم به خشکی بوده و بسیار نیز طرفدار دارد. برگ های این گیاه آویزان هستند و دارای مقاومت بالایی نیز می باشند. این گیاه به اکثر شرایط مقاوم بوده و یکی از گزینه های خوب برای نگهداری در آشپزخانه می باشد.

گندمی

کاکتوس


این گیاه دارای رنگ روشن است و به نور غیر مستقیم یا نور کامل نیاز دارد . درجه قلیایی آن باید بین 5.5 تا 6.5 باشد. به همین دلیل برای آشپزخانه گیاه مناسبی است . اگر آشپزخانه شما محیط گرم و یا خشکی دارد ، می توانید از این گیاه استفاده کنید . گیاه کاکتوس می تواند تا هفته ها بدون آب هم دوام بیاورد.

کاکتوس

سانسوریا برگ نیزه ای


یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه ی شما سانسوریا است که در شرایط های گوناگون مانند نور کم یا زیاد بی آبی و خشکی و نوسانات دمایی تاب می آورد.

این گیاه نیز از گیاهان پر طرفدار برای نگه داری در آشپز خانه می باشد.

سانسوریا

گیاه غوره ای


این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد . درجه قلیایی آن باید بین 6.6 تا 7.5 باشد.

این گیاه سموم آشپزخانه را به راحتی پاک سازی می کند و یک ظاهر جذاب و منحصر به فرد دارد و تقریباً در هر فضایی، خودش را سازگار می کند و گزینه مناسبی برای قرار دادن روی قفسه ها و کابینت های بلند است.

غوره ای

ریحان


این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 و نیم باشد. یکی از گیاهانی است که آسان ترین روش های نگهداری را دارد و نسبت به محیط آشپزخانه و فضای آشپزی کاملاً مقاوم است. به همین دلیل می توانید برای کاهش استرس و اضطراب هم این گیاه را در محیط آشپزخانه قرار دهید. فقط باید مراقب باشید که در طول روز حداقل 6 ساعت نور به این گیاه برسد و خاک آن را مرطوب نگه دارید.

ریحان

بنفشه آفریقایی


بنفشه آفریقایی نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. خاک آن باید متخلخل با زهکشی بالا باشد. درجه قلیایی آن باید بین 5.8 تا 6.2 باشد . اگر رنگ آن را می پسندید، می توانید به راحتی آن را داخل آشپزخانه قرار دهید. فقط باید نکات مراقبتی آن را رعایت کنید زیرا اگر نور کافی دریافت نکند، به راحتی شکوفه نمی دهد . علاوه بر این ؛ به کم آبی و پرآبی هم حساس است.

بنفشه ی امریکایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو