اصول تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز و نکات چیدمانی سال نو

اصول تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز و نکات چیدمانی سال نو


منبع: تاپ ناز

1

1402/11/15

09:49


اسفند ماه که از ر‌اه می رسد همه به فکر تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز می افتند. همه تمایل دارند تا آمدن عید نوروز خانه ای مرتب …

اسفند ماه که از ر‌اه می رسد همه به فکر تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز می افتند. همه تمایل دارند تا آمدن عید نوروز خانه ای مرتب و مجلل داشته باشند. چنانچه شما هم دوست دارید در سال نو چیدمان جدیدی داشته باشید برای شما بهترین ایده ها را در این مبحث آورده ایم.

خانه تکانی یکی از رسم و رسومات نوروز می باشد که توسط آن لوازم کهنه و قدیمی و اضافه خانه جدا شده و دور ریخته می شوند. قسمت های متنوع خانه پاکیزه می شوند و تغییراتی در چیدمان صورت می گیرد.

روش هایی جهت تغییر دکوراسیون منزل

برای تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز می توان با روش ها و شگرد های متنوعی این کار را انجام داد که عبارتند از:

تغییر رنگ دیوارها

این کار در مجموع محیط خانه شما را تغییر می دهد. اگرچه می توانید کاغذ دیواری یا دیوار پوش هم جهت کاور دیوار های خود بکار ببرید معمولا نیازمند هزینه بیشتری است. نقاشی دیوار ها به صرفه ترین شیوه جهت تغییر آنها می باشد. بهتر است از رنگ های خنثی و هماهنگ با سایر قسمت های خانه خود جهت نقاشی دیوار بهره ببرید.

جمع کردن لوازم تزیینی و دکوری اضافی

چنانچه محیط خانه خود را با لوازم دکوری بزرگ و کوچک پر کرده اید لازم است به فکرجمع کردن بعضی از آن ها باشید. تزئینات و لوازم دکوری بیش از حد، محیط خانه شما را بی نظم نشان می دهد. لازم است فقط به فکر بکارگیری یک تابلو یا گلدان جذاب جهت زیبایی خانه خود باشید. حذف بعضی لوازم دکوری اضافی جهت تغییر چیدمان خانه برای عید خیلی مناسب است.

بکارگیری گل و گیاهان در دکوراسیون خانه

در یک چیدمان بهاری، گل و گیاه می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. لازم است به بازار گل و گیاه سر بزنید و چند عدد گلدان جذاب برای بخش های متنوع خانه خود خریداری نمایید.

تغییر مبلمان

احتمالا عوض کردن مبلمان برای شما هزینه بر باشد و شرایط انجام این کار را نداشته باشید‌‌. در این صورت می توانید پارچه مبل یا رنگ چوب آن را با هزینه نه چندان زیاد تغییر دهید. همچنین می توانید تعدادی کوسن با رنگ های جذاب و بهاری برای مبل های خود خریداری نمایید.

بکارگیری نور طبیعی

از راهکارهای جذاب تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز می توان به استفاده از نور طبیعی اشاره نمود. در فصل بهار نور آفتاب جذاب تر از همیشه به چشم می آید. در این صورت لازم است بگذارید تا این نور به اتاق نشیمن وارد شود.

برای این منظور بهتر است پرده های ضخیم خود را بردارید و پرده های نازکی چون حریر خریداری نمایید. با این کار اجازه می دهید نور طبیعی به خانه شما راه یابد. اگرچه می توانید از یک شخص حرفه ای و کاربلد بخواهید تا روش نورپردازی خانه شما را عوض نمایید. چرا که نورپردازی درست و اصولی می تواند تغییرات بسزایی در همه بخش های منزل شما ایجاد نماید.

مطلب مشابه: ترفندهای چیدمان دکوراسیون خانه 60 متری؛ از انتخاب کفپوش تا لوستر

خرید یک آباژور زیبا

بهتر است یک آباژور جذاب و شیک خریداری نمایید تا قسمتی از چیدمان خانه خود را به وسیله آن تغییر دهید. بکارگیری آباژور پایه بلند جذاب می تواند روش مناسبی جهت تغییر دکور خانه برای قبل عید باشد. بهتر است کلاهک آباژور خریداری شده شما همرنگ و هماهنگ با رنگ سایر بخش های خانه شما باشد.

تزیین کردن سرویس بهداشتی

با این کار می توانید آن را شیک تر نشان دهید. می توانید در یک سینی کوچک گلدان های کوچک، عود و شمع های دکوری زیبایی قرار دهید و در یک گوشه از سرویس بهداشتی خود بگذارید. بهتر است رنگ هایی بکار ببرید که با سایر لوازم هماهنگی داشته باشد.

همچنین بکارگیری گل و گیاهی که به نور کمی احتیاج دارند جهت تزیین این محل مناسب هستند. چنانچه برای شما امکان پذیر است می توانید جا حوله ای و قفسه های سرویس بهداشتی خود را با شلف های جدید و زیبا تغییر دهید.

بکارگیری مجسمه ها و تابلوهای نقاشی

یک تابلو فرش جذاب یا یک تابلوی نقاشی می تواند روشی به صرفه و اقتصادی جهت تغییر دکور خانه شما برای قبل از عید باشد.

بکارگیری قفسه کتابخانه

یک کتابخانه، جذابیت زیادی برای دوستداران کتاب دارد. در این صورت می توانید جهت تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید بخشی از محیط خانه را که با لوازم دکوری اضافی پر نموده اید، خالی نمایید. از یک نجار بخواهید تا یک کتابخانه جذاب برای شما درست کند.

بهتر است در تعیین رنگ آن جهت داشتن هماهنگی با سایر لوازم خانه دقت نمایید. در این کتابخانه افزون بر کتاب می توانید وسایل تزئینی چون مجسمه ها و گلدان های کوچک قرار دهید.

مطلب مشابه: دکوراسیون رنگ چوب با تصاویر | استفاده از رنگ و طرح چوب در دکوراسیون

بکارگیری میزهای شفاف

از دیگر راهکارهای جذاب تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز می توان به استفاده از میز های شفاف اشاره نمود. چنانچه خانه شما دارای متراژ کمی است جهت بزرگتر نشان دادن آن بکارگیری میز های شیشه ای و شفاف تاثیر بسزایی خواهند داشت. این میز ها جایگزین مناسبی برای میز های چوبی و فلزی هستند.

اعمال تغییرات در آشپزخانه

به علت آنکه آشپزخانه اصلی ترین بخش هر منزل است تغییر آن می تواند تاثیر چشمگیری در محیط خانه داشته باشد. اعمال تغییرات در این محوطه می تواند از اثرگذارترین روش های تغییر دکوراسیون خانه برای قبل از عید باشد. چنانچه برایتان مقدور است بهتر است کابینت های خود را کاملا عوض نمایید.

هرچند به وسیله دیوارپوش و کاشی میان کابینتی می توان یک تغییر اساسی ولی به صرفه ایجاد نمود. مخصوصا که این دیوار پوش ها را می توان در مدل ها و رنگ های مختلفی از بازار تهیه نمایید.

روش هایی جهت تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

برای تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز روش ها و ایده های متنوعی وجود دارند که به شرح زیر می باشد:

تغییر چیدمان خانه با افزودن قالیچه

می توانید یک قالیچه کنفی، پرزدار و… را انتخاب کرده و آن را در جایی از خانه پهن نمایید تا بدون هزینه ای اضافی بتوانید نمای منزل را نوین و جذاب کنید.

تغییر چیدمان خانه با رنگ نمودن لوازم قدیمی

چنانچه لوازم خانه شما کهنه شده اند و مثل سابق زیبایی چندانی ندارند می توانید با بکارگیری رنگ یا اسپری آن لوازم را رنگ کنید تا نمایی ویژه و جذاب به خانه اتان ببخشید.

مطلب مشابه: ترفندهایی برای دکوراسیون خانه کوچک؛ استفاده از وسایل و چیدمان خاص

رنگ کردن دیوارها

یکی از روش های تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز با کمترین هزینه رنگ کردن دیوار ها می باشد. چنانچه دیوار منزل شما بی روح و ساده می باشد به راحتی می توانید طرح های متنوعی را بر روی آن بکشید یا با هزینه کمی تغییر محسوسی در نمای منزل ایجاد نمایید.

رنگ کردن در های ورودی و در های اتاق ها

از دیگر امور که جهت تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز می توانید انجام دهید، عوض کردن رنگ در های اتاق و حتی در های ورودی می باشد. این عمل شیوه ای سریع و راحت می باشد که با بکارگیری نقاشی می توانید به جذابیت خانه بیفزایید.

رنگ کردن و دیزاین شومینه

جهت تغییر چیدمان خانه ضروری نیست هزینه های گزافی بپردازید. برای مثال می توانید شومینه قدیمی خود را با رنگ روشن تر اندکی تغییر دهید.

رنگ کردن چارچوب پنجره

رنگ کردن چارچوب داخلی پنجره نه فقط سبب جذابیت پنجره ها می شود بلکه نمای بیرونی را هم جذاب تر می کند. اگرچه دقت نمایید که این رنگ از چارچوب در خارج نشود.

رنگ کردن دراور و میزهای قدیمی

یکی از روش هایی که می توانید به جای عوض کردن لوازم کهنه و قدیمی استفاده کنید این است که آن ها را با هزینه خیلی کم رنگ آمیزی کنید.

تغییر پارچه کوسن

چنانچه نمی توانید پارچه های مبل خود را تعویض کنید تنها لازم است پارچه های کوسن را عوض کنید تا جلوه ای خیلی شیک و زیبا به مبل های شما بدهد.

عوض کردن لوازم کوچک

شگرد دیگری که برای تغییر چیدمان خانه می توانید انجام دهید این است که لوازم کوچک چون دستگیره کابینت، پریز، کلید برق، دستگیره درب اتاق ها را عوض کنید. این تغییرات کوچک می توانند زیبایی بسزایی را در چیدمان خانه شما ایجاد نمایند.

نصب شلف

از دیگر روش های تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز با کمترین هزینه می توان به نصب شلف اشاره نمود. شما با این کار و قرار دادن کتاب یا لوازم تزئینی روی آن می توانید تحولی اساسی در چیدمان خانه خود ایجاد نمایید.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

نخستین کاری که جهت تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز بایستی انجام دهید این است که یک فهرست کامل از امور، تعویضی ها و تحولاتی که بایستی در خانه اعمال شود، تهیه نمایید. با ملاحظه به اولویت بندی همه مواردی که نوشته اید را به ترتیب انجام دهید. پس از آن می توانید با ملاحظه به مسائل زیر تحولاتی را در چیدمان خانه خود بدون هیچ هزینه ای انجام دهید.

مرتب نمودن کمد و کتابخانه

یکی از ایده های تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز مرتب و تمیز چیدن کمد ها و کتابخانه می باشد. جهت انجام این مورد کتاب ها را بایستی از کتاب خانه بیرون آورده و مجدد آن ها را مرتب و تمیز بچینید.

کتاب ها را با ملاحظه به رنگ، اندازه و موضوع در کتابخانه طبقه بندی کنید تا ظاهر کتابخانه جذاب تر به چشم آید. حتی کتاب هایی که مهم و ضروری نیستند را هم می توان از کتابخانه خارج نموده و آن ها را به انباری انتقال دهید تا لوازم شما مرتب و تمیز تر شوند.

تغییر چیدمان کنسول و بوفه

چنانچه داخل چیدمان خانه شما کنسول یا بوفه دارید ظرف و ظروف درون آن را به صورت کامل بیرون بیاورید. بعد از مرتب و تمیز نمودن آن مجدد لوازم را با سبک دیگری درون آنها بچینید.

تمیز کردن دیوارها

چنانچه نمی توانید دیوار های خانه را نقاشی کنید لازم است دیوار ها را تمیز نموده تا شکلی جذابتر به خود بگیرند. حتی می توانید تابلو ها را جابجا نمایید تا چشم انداز اتاق تغییر کند یا چنانچه تابلو دارید می توانید تابلوی جدید را بر روی دیوار خانه اتان نصب کنید.

تغییر چیدمان خانه با گلدان گل و گیاه

رسیدگی به گل و گیاهان خیلی جالب و لذت بخش است. شما می توانید گلدان های خانه خود را تمیز یا عوض نمایید تا شاخ و برگ گیاهان جان تازه ای بگیرند و با طراوت تر شوند. با این کار می توان حس سر زندگی در محیط ایجاد نمود. چنانچه تمایل داشته باشید می توانید گل و گیاه جدیدی هم تهیه نمایید.

قرار دادن جعبه برای جاسازی لوازم

مسلما هر فردی طراحی داخلی را دوست دارد و مکان های جاسازی لوازم را هم دوست دارد. شما می توانید یک چمدان یا جعبه گل دار جذاب را در گوشه ای از خانه قرار دهید و لوازم جذاب خود را درون آن قرار دهید. شما با این عمل نه فقط بخش های تزیینی خانه را اضافه نموده اید بلکه مکانی جهت جاسازی لوازمتان هم درست نموده اید.

درست کردن گالری عکس

از دیگر ایده های تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز می توان به درست کردن گالری عکس اشاره نمود. قرار دادن یک گالری عکس در گوشه ای از منزل یا بر روی دیوار خیلی زیبا و جذاب می باشد.

دقت نمایید که چنانچه دوست دارید عکس ها را بر روی دیوار قرار دهید بهتر است قاب هایی با سایزهای مختلف بکار ببرید تا نمودی جذاب به اتاق ببخشید.

نکات کاربردی تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز

در این بخش مراحل درست و استاندارد طراحی و تغییر دکوراسیون منزل تا قبل از عید نوروز به صورت مختصر بیان شده است. شما می توانید با توجه به این موارد تغییرات خود را به راحتی اعمال نمایید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • چنانچه کلا در پی تغییر فضای منزل خود می باشید می توانید به سراغ عوض کردن رنگ دیوار ها، تعویض کاغذ دیواری، اقسام مدل دیوار پوش ها و کفپوش های خانه بروید.
  • در پی حفظ هماهنگی میان کل لوازم خانه باشید. به عنوان مثال هیچ وقت تلفیق میز ناهار خوری چوبی با مبلمان پایه فلزی جذاب نخواهد بود. به تناسب کلیه بخش های خانه از لحاظ رنگ، ساختار و مواد استفاده شده در تولید لوازم دقت نمایید.
  • از روش های اعمال تعادل در محیط می توان به تلفیق نمودن رنگ های خنثی و شاد با همدیگر اشاره نمود.
  • در بکارگیری لوازم دکوری به نوع ساختار و الگوی آن ها دقت نمایید، به عنوان مثال هیچ وقت در یک محیط سنتی از لوازم کلاسیک استفاده نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو