آشنایی با اصول لوله کشی سرویس بهداشتی+ نکات کلیدی

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/29

23:30


لوله کشی سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین بخش های ساختمان است که باید با رعایت استانداردها و ضوابط تعریف شده انجام شود. در مقابل عدم رعایت استانداردها می ‌تواند منجر به آسیب ‌های جدی و ضررهای مالی بسیاری می شود. ما در این مقاله قصد داریم به طور جامع به بررسی اصول و روش های لوله کشی سرویس بهداشتی بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با اصول مهم و کاربردی در لوله کشی آب ساختمان روی لینک داده شده کلیک کنید.

درباره سیستم لوله کشی سرویس بهداشتی بدانید:

لوله کشی آب ساختمان به منظور تامین آب مورد نیاز در ساختمان ها صورت می گیرد. لوله کشی آب ساختمان باید آب را به بخش های مختلف خانه از جمله سرویس بهداشتی برساند؛ بنابراین می توان گفت که لوله کشی سرویس بهداشتی از مهم ترین بخش های لوله کشی ساختمانی می باشد. از این رو، اجرای صحیح و استاندارد لوله کشی سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید دست کم گرفته شود.

انواع سیستم لوله کشی آب ساختمان

همانطور که می دانید لوله کشی سرویس بهداشتی، بخشی از سیستم لوله کشی آب ساختمان ها می باشد؛ بنابراین انواع لوله کشی آب ساختمان می تواند به عنوان انوع لوله کشی سرویس بهداشتی هم تلقی شود.

به طور کلی 2 نوع لوله کشی آب ساختمان وجود دارد، شامل:

  • سیستم لوله کشی سنتی

  • سیستم لوله کشی پنوماتیک

اصول مهم لوله کشی سرویس بهداشتی

همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم لوله کشی یکی از مهم ترین بخش های ساختمان سازی است که باید با رعایت یک سری اصول خاص انجام شود.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای لوله کشی آب ساختمان شامل لوله کشی سرویس بهداشتی باید رعایت کنید این است که از مواد با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.

از دیگر مهم ترین اصول لوله کشی سرویس بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگام لوله کشی آب ساختمان از اشتباهاتی مانند گشاد کردن لوله و قرار دادن لوله دیگری در داخل آن به طور جد خودداری کنید.

اهمیت استفاده از بهترین و با کیفیت ترین لوله ها را دست کم نگیرید. پیشنهاد ما به شما خرید لوله پنج لایه نیوپایپ است. چرا که یکی از بادوام ترین لوله های موجود در بازار می باشد که می توانید مدت های طولانی بدون هر گونه مشکلی از آن استفاده کنید.

از آنجایی که محیط سرویس های بهداشتی، مرطوب هستند؛ بنابراین هنگام خرید لوله برای استفاده در سیستم لوله کشی سرویس بهداشتی حتما به این نکته توجه داشته باشید که لوله مورد نظر در برابر سایش و خرودگی، مقاومت بالایی داشته باشد. از دیگر ویژگی های لوله های مناسب سیستم لوله کشی سرویس بهداشتی می توان به خاصیت ضد جذب اشاره کرد که باعث راحت تر تمیز کردن آلودگی های ایجاد شده بر روی آن ها می شود.

از دیگر اصول لوله کشی سرویس بهداشتی می توان به جلوگیری از هدررفت آب اشاره کرد. در بسیاری از موارد دیده شده که یک اشتباه کوچک باعث شده تا آب تمیز وارد فاضلاب شود.

سیستم لوله کشی آب ساختمان و به طور جزئی تر سرویس بهداشتی باید به گونه ای طراحی شود که آب به بخش های مورد نیاز داخل ساختمان برسد.

به عنوان یکی دیگر از مهم ترین اصول لوله کشی سرویس بهداشتی می توان به رعایت نکات ایمنی اشاره کرد. از جمله اصلی ترین نکات ایمنی که هنگام لوله کشی سرویس بهداشتی باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که مکان مناسبی را برای قرارگیری شیر آب گرم و سرد در نظر بگیرید تا از بروز خطراتی همچون انفجار جلوگیری شود.

یکی دیگر از اصول لوله کشی سرویس بهداشتی و به طور کلی سیستم لوله کشی آب ساختمان این است که باید به گونه ای انجام شود که فاضلاب از کانال های عمومی به سیستم لوله کشی ساختمان راه پیدا نکند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با لیستی از ضروری ترین لوازم لوله کشی ساختمان روی لینک داده شده کلیک کنید.

سرویس بهداشتی

معایب عدم رعایت اصول لوله کشی سرویس بهداشتی

رعایت نکردن اصول لوله کشی سرویس بهداشتی حتی اگر در همان لحظه، مشکلی را به بار نیاورد، شک نکنید که پس از گذشت چندین سال از ساخت منزل، شما را به مشکلات مختلفی مختلفی مواجه خواهد کرد که از جمله اصلی ترین و مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد بوی بسیار بد و آزار دهنده از سرویس بهداشتی

  • ترکیدگی لوله ها به دلیل استفاده از لوله های بی کیفیت

  • گرفتگی فاضلاب

  • عبور آب با سرعت بسیار کم در لوله های فاضلاب

  • رسوب گرفتگی جداره لوله ها

نتیجه گیری بررسی اصول لوله کشی سرویس بهداشتی!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم لوله کشی سرویس بهداشتی جزء مهمی از سیستم لوله کشی آب ساختمان های مختلف از جمله مسکونی، اداری و تجاری می باشد که باید طبق اصول خاص و با رعایت نکات ایمنی صورت بگیرد. در غیر این صورت مشکلات بسیاری را به وجود خواهد آورد.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از لوله کشی سرویس بهداشتی را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو