جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

منبع: تاپ ناز

1

1402/12/23

13:26


طرح های کابینت امروزه بسیار متفاوت و متنوع شده اند. کابینت ها و سایر موارد در آشپزخانه در طرح ها و مدل های بسیار متفاوتی تهیه و نصب می شوند. …

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

طرح های کابینت امروزه بسیار متفاوت و متنوع شده اند. کابینت ها و سایر موارد در آشپزخانه در طرح ها و مدل های بسیار متفاوتی تهیه و نصب می شوند. در سال های قبل کابینت های فلزی در آشپزخانه ها نصب می شدند. اما امروزه اغلب کابینت ها چوبی و ام دی اف هستند. ام دی اف ها قیمت بالاتری نسبت به نوع چوبی دارند. علاوه بر این دارای مدل های فراوانی نیز هستند. طراحان هر ساله طرح های جدیدی ارائه می دهند.

در این مقاله مدل های جدید و بسیار زیبایی از کابینت معرفی شده است. زیرا به همان اندازه که جدید و مدرن بودن کابینت اهمیت دارد. انتخاب نوع مناسب و متناسب با سایر قسمت های خانه نیز اهمیت دارد. انتخاب صحیح کابینت بر جلوه و جذابیت کل خانه تاثیر دارد.

معرفی طرح های کابینت ام دی اف

طرح های کابینت ام دی اف در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شود. این سه نوع شامل کابینت های کلاسیک، نئوکلاسیک و کابینت مدرن می باشد. که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

کابینت ام دی اف کلاسیک

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

این کابینت خود در سه نوع چوبی، ممبران و روکش چوب ساخته می شود. کابینت های کلاسیک دارای در های حکاکی شده می باشند. همچنین آن ها سر ستون و تاج های بسیار زیبایی دارند. این سبک بسیار گران قیمت و اشرافی می باشد. در ساخت آن ها از طرح های بسیار پیچیده و سلطنتی استفاده می شود. افرادی که به سادگی علاقه دارند بهتر است هرگز سراغ این کابینت ها نروند.

در مورد افرادی که به دنبال شکوه و طرح های شلوغ و پرکار هستند بسیار مناسب می باشد. این سبک از کابینت مخصوص آشپزخانه های بزرگ و جادار است. افرادی که این سبک از کابینت را اجرا می کنند لازم است بسیار ماهر و حرفه ای باشند. علاوه بر این سایر اجزای منزل نیز بهتر است سلطنتی و کلاسیک باشد تا با کابینت ها هم خوانی داشته باشد.

مطلب مشابه: کابینت سیاه سفید | زیباترین مدل های کابینت سفید و مشکی مدرن آشپزخانه

کابینت نئو کلاسیک

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

در این سبک از ورقه های ضخیمی به ضخامت بیست و پنج میلی متر برای منبت کاری آن استفاده می شود. این کابینت ها بسیار شیک، زیبا و کاربردی می باشند. این سبک دارای جزئیات شیک و جذابی می باشد که معمولا در رنگ های روشن علی الخصوص سفید و طوسی اجرا می شود.

نئوکلاسیک ها معمولا پلی در میان کابینت کلاسیک و مدرن می باشند. آن ها منبت کاری و شلوغ کاری های موجود در کابینت کلاسیک را ندارند. اما مانند کابینت های مدرن نیز ساده و کاملا بدون طرح نمی باشند. اغلب آن ها را با طرح ها و قاب های ساده می سازند.

کابینت مدرن

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

این کابینت ها کاملا در مقابل کابینت کلاسیک قرار دارند. برای ساخت آن ها از هیچ گونه طرح و مدلی استفاده نمی شود. آن ها بهترین گزینه و انتخاب برای افراد ساده پسند هستند. علاوه بر این کابینت های مدرن بسیار جادار و کاربردی می باشند.

افرادی که دارای آشپزخانه های کوچک هستند می توانند از کابینت مدرن برای استفاده بهینه از فضا استفاده نمایند. علاوه بر این کابینت های مدرن از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند. همچنین دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ هستند. این کابینت ها با خطای دیدی که ایجاد می کنند باعث بزرگ تر دیده شدن خانه و آشپزخانه می شوند.

انتخاب طرح های کابینت

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

اندازه و چیدمان کلی خانه موثر ترین نکته در انتخاب طرح های کابینت می باشد. بهتر است افراد در انتخاب کابینت علاوه بر سلیقه ی شخصی نکات مهم و اصولی را نیز در نظر بگیرند. زیرا سلیقه به تنهایی نمی تواند انتخاب کننده مناسبی باشد. کابینت باید با سایر اجزای داخل خانه هماهنگ باشد.

به عنوان نمونه اگر خانه ای در سبک مدرن چیده شده باشد نمی توان کابینت های آن را کلاسیک انتخاب کرد. همچنین لازم است که رنگ کابینت متناسب با فضا و سایر چیدمان ها در منزل باشد.

افراد نمی توانند هر رنگی که می خواهند را برای کابینت انتخاب کنند. زیرا رنگ یک عامل بسیار مهم است و در انتخاب آن باید دقت کافی صورت گیرد. کابینت ها در دکوراسیون خانه بسیار تاثیر گذار هستند. افراد زمانی که آن ها را تغییر دهند یا نصب کنند متوجه این تاثیر فوق العاده خواهند شد.

مطلب مشابه: مدل های کابینت آشپزخانه فلزی + تصاویری از شیک ترین مدل های مدرن کابینت فلزی

تاثیر هزینه بر انتخاب طرح های کابینت

امروزه همه چیز حتی انتخاب طرح های کابینت بستگی به جیب افراد دارد. آن ها باید نمونه ها مدل هایی را انتخاب کنند که متناسب با جیبشان باشد. این کار ممکن است بسیار سخت به نظر برسد. اما افراد می توانند با یک طراح با تجربه در مورد آن مشورت کنند. به طور معمولا کابینت های مدرن هزینه کمتری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند. اما افرادی که طرفدار کابینت کلاسیک هستند می توانند از چوب ممبران کمک بگیرند.

ساخت کابینت کلاسیک با این چوب ممکن است و هزینه های کمی را برا افراد در بر می گیرد. همچنین ظرافت و زیبایی آن مشابه کابینت کلاسیک می باشد. اما به طور کلی کابینت های مدرن جدید تر هستند و نسل جوان به آن ها علاقه بیشتری نشان می دهند.

جدیدترین رنگ ها برای کابینت

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

در طرح های کابینتی که افراد انتخاب می کنند رنگ جایگاه ویژه ای دارد. رنگ هایی تند و پررنگ اصلا برای کابینت ها مناسب نیستند. آن ها هیچ زمانی ترند نبوده اند و در صورت ترند بودن در جا های خاصی به سرعت فراموش شده اند. رنگ های تیره مانند قرمز، آبی تیره و … بعد از مدتی خسته کننده می شوند همچنین باعث کوچک تر نشان دادن فضا می شوند.

امروزه رنگ های روشن مانند سفید، کرم، بژ و سایر رنگ های نود بسیار ترند و زیبا هستند. در ادامه مواردی ذکر شده که به افراد در انتخاب رنگ مناسب کمک می کنند.

نور

در انتخاب کابینت باید نور و هت اتاق در نظر گرفته شود. افراد با توجه به عکس های که در فضای اینترنت می بینند اغلب دست به انتخاب می زنند. اما آن ها باید توجه کنند که آن ها فقط یک قاب می باشند. شاید درون عکس زیبا به نظر برسند اما ممکن است در واقعیت و تحت تاثیر فضا اصلا زیبا نباشند.

تفاوت رنگ

بهتر است رنگ کابینت های بالا و پایین با هم متفاوت باشند. امروزه کابینت های دو رنگ بسیار ترند می باشد و زیبایی خیره کننده ای دارند. علاوه بر این انتخاب دو رنگ باعث شکست نور می شود و فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

بهتر است کابینت های بالای دارای رنگ روشن و در قسمت پایین دارای رنگ روشن باشد. دقت کنید تفاوت دو رنگ زیاد نباشد. به عنوان نمونه کابینت های پایینی یکی دو درجه روشن تر از بالایی باشند. اما هر دو در یک تناژ قرار گیرند.

هماهنگی رنگ با سایر دکورسیون

این نکته بسیار مهم می باشد. رنگ کابینت باید متناسب با سایر اجزای داخلی خانه علی الخصوص نشیمن باشد. رنگ های لایت برای آشپزخانه و خانه های مدرن بسیار جدید و جذاب می باشند. همچنین رنگ های طبیعی نیز همین جلوه را برای چیدمان کلاسیک و سلطنتی دارند.

جنبه های روانشناسی

این مورد برای آرامش خود افراد مهم می باشد. افرادی که وسواس دارند باید رنگی انتخاب کنند که کثیفی آن کمتر نمایان باشد. در غیر این صورت بعد ها دچار مشکلات فراوانی می باشند. جالب است که بدانید رنگ سفید خانه و آشپزخانه را به طرز خارق العاده ای زیبا و مرتب نشان می دهد.

رابطه بین رنگ و لکه

در کابینت هایی مشکی، قهوه ای سوخته و… لکه ها و خراشیدگی ها بسیار نمایان هستند. اما رنگ های کرم و بژ کمتر از لحاظ لکه و خراشیدگی دچار مشکل می شوند.

مدل کابینت

مدل کابینت برای انتخاب رنگ بسیار تاثیر گذار است. به عنوان نمونه کابینت های سلطنتی بهتر است سفید و طلایی انتخاب شوند. کابینت هایی که جنس هایگلاس دارند بهتر است رنگ های کرمی و بژ داشته باشند. کابینت های کلاسیک در رنگ های قهوه ای و شکلاتی بسیار زیبا می باشند.

مطلب مشابه: مدل کابینت انزو + 29 مدل کابینت شیک برای آشپزخانه بزرگ و کوچک

ساخت جزیره در آشپزخانه

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

جزیره ترند ترین و جدید ترین کابینت در آشپزخانه می باشد. اگر افراد می خواهند یک ایده بسیار شیک و جذاب به کار ببرند جزیره بسیار ایده مناسبی می باشد. کانتر یا جزیره بسیار جدید و جذاب هستند علاوه بر آن بسیار کاربردی می باشند. جزیره در آشپزخانه فضای اضافه ایجاد می کند. از قسمت زیر آن می توان به عنوان کابینت استفاده نمود.

وسایل بسیاری را درون آن جای داد. کشوها و کابینت های اضافه به افراد این امکان را می دهند که آشپزخانه ای جمع و جور تر داشته باشند. علاوه بر این مهم ترین کاربرد جزیره یا کانتر قسمت رویی و بالایی آن است. این قسمت دارای استفاده های بسیار و بی نظیری می باشد.

افراد می توانند از قسمت بالایی جزیره استفاده های متنوعی کنند. به عنوان نمونه می توان از آن به عنوان میز غذا خوری استفاده کرد. برای این کار تنها کافی است صندلی های آن تهیه شود. همچنین می توان از آن به عنوان میز کار در آشپزخانه استفاده نمود.

جالب است بدانید که افراد بسیاری از آن برای جایگذاری سینک ظرفشویی یا گاز استفاده می کنند. این ایده جدید و ترند بسیار زیبا می باشد و کارایی های بسیاری دارد. اما می تواند معایبی نیز داشته باشد. در مورد آشپزخانه های کوچک بهتر است ابتدا در مورد آن به خوبی تحقیق شود.

جدیدترین سنگ روی کابینت

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

انتخاب سنگ روی کابینت بسیار مهم می باشد. زیرا به اندازه خود کابینت در جذابیت و زیبای آشپزخانه تاثیرگذار است. سنگ ها و سنگ نما هایی که بر روی کابینت اجرا می شوند بسیار زیبا می باشند.

سنگ های مرمری

ترندترین نوع آن ها سنگ های مرمری و سفید می باشد. امروزه اغلب افراد برای کابینت های خود از رنگ روشن استفاده می کنند. این سنگ ها تکمیل کننده بسیار زیبایی برای آن ها هستند. علاوه بر این برای کابینت های رنگی و حتی رنگ های تیره هم مرمر زیبا می باشد. زیرا با ایجاد تضاد و شکست نور جلوه بسیار زیبایی ایجاد می کند.

سنگ گرانیت

از نمونه دیگر سنگ ها، گرانیت بسیار شکیل و جذاب می باشد. انتخاب این سنگ برای تمامی آشپزخانه ها و در تمامی اندازه ها دارد. علاوه بر این سنگ های گرانیت ارای طیف رنگی متفاوتی هستند و برای تمامی کابینت ها مناسب می باشند. طیف رنگی این سنگ شامل صورتی، قرمز، آبی، قهوه ای، سیاه و … می باشد. به عنوان یک پیشنهاد می توان گفت که سنگ های دارای تناژ تیره و قهوه ای مانند بسیار زیبا می باشند.

این سنگ ها دیر تر کثیف می شوند. همچنین به دو طیف رنگی روشن و تیره ی کابینت ها می آیند. در کنار سفید تضاد زیبایی ایجاد می کنند و در کنار رنگ های تیره هماهنگی زیبا. علاوه بر این همیشه ترند و زیبا هستند و اغلب از مد نمی افتند.

هود روکار بهتر است یا توکار

جدید ترین طرح های کابینت؛ نحوه انتخاب کابینت و رنگ های آن

هودها دارای انواع متنوعی هستند و متناسب با نوع آشپزخانه ها به کار می روند. در ادامه انواع هود و توضیحاتی در مورد آن ها آورده شده است. این هود ها همگی جدید و جذاب هستند. انتخاب آن ها به فضای آشپزخانه و سبک آن بستگی دارد.

هود جزیره ای: امروزه ایجاد جزیره در آشپزخانه بسیار ترند است. خانه هایی که دارای جزیره هستند می توانند از هود جزیره ای استفاده کنند. این در حالتی است که گاز بر روی جزیره قرار گیرد و هود در بالای آن باشد. این نوع هود جدید ترین و پر قدرت ترین نوع هود است.

هود توکار

این هود ها داخل کابینت قرار می گیرند. هود های توکار نیاز به فضای کمی دارند بسیار جمع و جور هستند و دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند. هودهای توکار دارای انواع کشویی و مخفی می باشد.

هود روکار

این هود ها در بالای اجاق گاز و اغلب به دیوار متصل می شوند. این هود ها در نمای آشپزخانه معلوم هستند و بسیار زیبا می باشد. می توان نوع مشکی آن را با گاز شیشه ای همرنگ ست کرد. همچنین نوع شیشه ای سفید آن نیز همراه با گاز استیل یا شیشه ای بی رنگ بسیار زیبا می شود.

هودهای شومینه ای

این هود ها نصب بسیار آسانی دارند و از لحاظ زیبایی بسیار شیک هستند. اما چون فضای زیادی را اشغال می کنند دارای طرفداران بسیار کمی می باشند.

مطلب مشالپبه: مدل های کابینت کلاسیک + روح بخشیدن به فضای آشپزخانه با شیک ترین مدل کابینت کلاسیک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو