زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

منبع: تاپ ناز

1

1402/12/15

12:45


با آکس چوبی می توان به خانه زیبایی منحصر به فردی بخشید. آشپزخانه یکی از فضاهایی است که افراد در طول روز بیشتر از هر مکان دیگری با آن سروکار …

زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

با آکس چوبی می توان به خانه زیبایی منحصر به فردی بخشید. آشپزخانه یکی از فضاهایی است که افراد در طول روز بیشتر از هر مکان دیگری با آن سروکار دارند. آشپزخانه بهتر است در کاربردی ترین حالت ممکن طراحی شود. بسیار مهم است که این قسمت از خانه طبق اصول مهندسی، بهینه سازی و طراحی شود.

اگر آشپزخانه کاربردی باشد آشپزی و کارکردن در آن بسیار دلنشین و جذاب می شود. در سال های قبل کابینت ها تنوع زیادی نداشتند اما امروزه بسیار پیشرفته و تخصصی تر شده اند. علاوه بر این می توان انواع مدل های قدیمی، روستایی و باستانی را در ساخت آن استفاده کرد. امروزه افراد تنها اراده کنند و ایده ذهن خود را بیان نمایند تا بتوانند آن را در منزل خود داشته باشند.

زیباتری شدن آشپزخانه با آکس چوبی

زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

آکس چوبی و کابینت اصلی ترین و مهم ترین موارد در آشپزخانه می باشند. علاوه بر زیبایی که دارند موجب نظم و سازماندهی آشپزخانه می شوند. آن ها لوازم ریز و درشت بسیاری را درون خود جای می دهند. همچنین می توان با انتخاب کابینت مناسب می توان دکوراسیونی زیبا و جذاب برا آشپزخانه و سایر نقاط خانه ساخت. امروزه شیوه معماری تغییر کرده و آشپزخانه ها از پستو درآمده اند.

همچنین آشپزخانه را قلب خانه می نامند و نقشی اصلی در دکور خانه ها دارند. سبک طراحی آشپزخانه از داخل نشیمن و پذیرایی مشخص است پس تاثیر بسیار مهمی بر ظاهر خانه دارد.

تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و متریال جدیدی در ساخت آشپزخانه ها به کار می رود. با در نظر گرفتن این موارد می توان آشپزخانه را در زیباترین و مدرن ترین حالت ممکن ساخت. کابینت ها بسیار متنوع هستند و در رنگ بندی ها، طرح ها و تنوع های متفاوت ساخته می شوند.

برای همه افراد با تمام سلیقه ها می توان کابینت مناسب پیدا کرد. افراد چه طرفدار شلوغ کاری باشند چه طرفدار سادگی باشند می توانند به راحتی کابینت متناسب با سلیقه خود را بسازند.

انتخاب کابینت آشپزخانه و آکس چوبی

زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

برای انتخاب آکس چوبی و کابینت آشپزخانه لازم است به سبک خانه و دکوراسیون باقی منزل توجه شود. کابینت ها از مهم ترین اجزای خانه هستند. نمی توان از آن ها تنها به عنوان کمدی برای نگهداری وسایل یاد کرد. زیرا تاثیر غالبی در چیدمان منزل دارند. بنابراین بهتر است در انتخاب آن ها دقت کرد. لازم است سبک و رنگ های مورد استفاده در خانه در نظر گرفته شود و با توجه به آن ها کابینت انتخاب شود. هماهنگی در چیدمان و دکوراسیون خانه مهم ترین و اصلی ترین اصول می باشد.

آکس چوبی و کابینت مدرن

آکس چوبی و کابینت مدرن یکی از سبک هایی است که بسیار مورد توجه نسل جوان می باشد. به طور کلی کابینت مدرن طرفداران بسیار زیادی در بین تمامی سنین دارد. اما جوانان و نسل جدید علاقه بیشتری به آن نشان می دهند. کابینت های مدرن بسیار ساده و شیک ساخته می شوند.

اغلب در طراحی آن ها موارد شلوغ و اشکال خاصی به کار می روند. طراحان در دیزاین آن از المان ها و موارد تزئینی خاصی استفاده نمی شود. مهم ترین نکته ای که بکار می رود سادگی است. به طور کلی در این سبک تمامی موارد دست و پا گیر حذف شده اند. در بسیاری از موارد نیز اگر ممکن باشد دستگیره ها نیز حذف می شوند. بیشتر افراد از طراحان می خواهند که دستگیره مخفی برای آن ها طراحی کند.

علاوه بر این در ساخت کابینت مدرن می توان به جای دستگیره از مگنت استفاده کرد. به کارگیری مگنت می تواند راه حل بسیار مناسبی برای تضمین سادگی باشد. افرادی که به دنبال سادگی در کابینت های خود هستند نباید از دستگیره مخفی و مگنت غافل شوند. علاوه بر این افراد نباید نگران باز و بسته کردن کابینت با این موارد باشند.

افراد زیادی فکر می کنند که با بکار بردن مگنت و دستگیره مخفی باز و بسته کردن در ها کار سختی می باشد. اما لازم است بدانند که اصلا این چنین نیست. این موارد باعث می شوند که فرد بتواند به سادگی و با یک فشار کوچک در آن را باز کند.

داشتن کابینت های ساده با دستگیره مخفی علاوه بر دسترسی آسان برای خانواده هایی که بچه دارند بسیار مناسب می باشد. زیرا این کابینت ها دسترسی بچه ها را بسیار محدود کرده اند. سبک کابینت کلاسیک دارای ویژگی های بسیاری می باشد. ویژگی دیگر این کابینت جادار بودن و بزرگ بودن آن می باشد. طراحی آن ها به گونه ای است که تا سقف ادامه یافته است.

این مورد موجب جادار بودن و بزرگ بودن کابینت می شود. این سبک برای آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی می باشد. زیرا به افراد این امکان را می دهد که هرچه دارند درون این کابینت های جادار جاسازی کنند. همچنین آن ها موجب داشتن آشپزخانه ای خلوت و مرتب می شوند.

مطلب مشابه: تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

مزیت های استفاده از کابینت های مدرن

زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

کابینت های مدرن علی الخصوص آن هایی که با رنگ روشن ساخته می شوند خطای دید ایجاد می کنند. آن ها موجب مرتب و بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شوند. بهتر است افرادی که آشپزخانه های کوچک دارند این ویژگی بسیار مهم را نادیده نگیرند. جالب است بدانید که به دلیل طراحی ساده ای که دارند با وجود جادار بودن فضای زیادی از آشپز خانه را اشغال نمی کنند.

معمولا در ساخت کابینت های مدرن از مواردی مانند ممبران، ام دی اف و هایگلاس استفاده می شود. هر چند که ماده اصلی همه آن ها، ام دی اف می باشد. متریال اصلی که در ساخت آن ها به کار می رود خرده های چوب می باشد. این خرده چوب ها با کمک چسب و درون قالب های مخصوص به هم چسبانده می شوند.

اگر روکشی که بر روی آن کشیده می شود لمینت باشد به آن ام دی اف گفته می شود. در مواردی که روکش روی خرده چوب ها پلاستیک و شیشه مانند باشد به آن ها هایگلاس گفته می شود. همچنین در نوع دیگر برای روکش از پی وی سی استفاده می شود. این مورد را ممبران یا وکیوم می نامند.

مطلب مشابه: سوپری کابینت چیست و چطور به مدیریت فضای آشپزخانه کمک می‌کند؟

مزایا و معایب اکس چوبی مدرن

اکس چوبی و کابینت های مدرن قیمت بسیار مناسبی هستند و از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشند. افراد می توانند آن ها را در رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی بسازند. این کابینت ها محدودیت خصی ندارند و می توان آن ها را به روش های مختلفی ساخت. برای افرادی که زمان کافی در اختیار ندارند بسیار انتخاب مناسبی می باشد. زیرا اجرا و نصب آن زمان زیادی احتیاج ندارد. تمیز کردن آن بسیار ساده و سریع می باشد.

افراد باید توجه کنند که در کابینت های مدرن احتمال پوسیده شدن و از بین رفتن در برابر رطوبت بسیار بالا است. این کابینت ها محل بسیار مناسبی برای رشد حشرات هستند. همچنین در مرور زمان پیچ و مهره های آن از بین رفته و خراب می شوند. حتی در مواردی بعد از گذشت زمان کوتاهی کابینت ها رنگ و رو رفته می شوند.

اکس چوبی و کابینت کلاسیک

زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

آکس چوبی و کابینت کلاسیک کاملا نقطه مقابل کابینت مدرن می باشد. وِیژگی های آن نیز بسیار متفاوت با کابینت مدرن است. در طراحی آن به هیچ عنوان از ساختار ساده و خودمانی استفاده نشده است. در شکل ظاهری آن ها المان ها و نماد های اشرافی به فراوانی دیده می شود. طراحان در طراحی آن تجملات و شلوغی طرح را ملاک قرار می دهند. در آشپزخانه هایی که کابینت کلاسیک دارند همه چیز بسیار با شکوه و اشرافی می باشد. این کابینت ها بسیار شکیل و جذاب هستند و زیبایی زیادی دارند.

مشخصات کابینت های کلاسیک

کابینت های کلاسیک از چوب های طبیعی ساخته می شوند. همین امر موجب گران قیمت بودن آن ها شده است. کابینت هایی که تماما چوب هستند نوع عالی و بسیار با کیفیت کابینت می باشند. اغلب طرح هایی که بر روی این کابینت های سلطنتی زده می شود هنر دست می باشد. بیشتر افراد از طرح های منبت کاری برای کابینت کلاسیک خود استفاده می کنند.

معمولا نمی توان برای ساخت آن ها قیمت واحدی در نظر گرفت. زیرا هزینه نهایی آن ها به موارد متنوعی بستگی دارد. نوع چوب به کار رفته بیشتر تاثیر را در هزینه ها دارد. هر اندازه چوب با کیفیت تر و سخت تر باشد هزینه بیشتری در بر می گیرد.

علاوه بر این طرح ظاهری کابینت ها نیز بر قیمت آن ها موثر می باشد. هرچه طرح روی کابینت سخت تر و پیچیده تر باشد زمان و زحمت بیشتری برای خلق آن نیاز است. پس به طبع قیمت و هزینه تمام شده آن نیز بیشتر می باشد. در نهایت درصد چوب بکار رفته و اندازه آشپزخانه نیز می تواند تعیین کننده قیمت نهایی باشد.

بدیهی است که کابینت های منبت کاری شده و طراحی های ریز بسیار سخت تر ساخته می شوند. افرادی که این کارها را انجام می دهند باید بسیار ماهر و با تجربه باشند. مهارت استادکار می تواند کابینت هایی را بسازد که کم از تابلو های هنری ندارند. به کار بردن این موارد باعث زیبا و سلطنتی نشان دادن آشپزخانه ها می شود.

مزیت های استفاده از کابینت کلاسیک

زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

افرادی که نمی خواهند هزینه های بسیار بالایی برای ساخت کابینت کلاسیک صرف کنند. می توانند از کابینت های ممبران برای آشپزخانه خود استفاده نمایند. این کابینت می تواند ظاهری شبیه کلاسیک ها داشته باشد. همچنین هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد. این کار یک راه حل اقتصادی می باشد. همچنین دارای طرفداران بسیاری است.

افراد باید توجه داشته باشند که کابینت ممبران هرگز زیبایی و جلوه ی کابینت های تمام چوب را ندارد. کابینت های تمام چوب بسیار باشکوه و جذاب هستند و نمی توان چیز دیگری را به راحتی جایگزین آن ها نمود.

متریالی که در ساخت ممبران به کار می رود ام دی اف می باشد. این ام دی اف با کمک دستگاه هایی بسیار مدرن و پیشرفته که سی ان سی نامیده می شوند در سبک کلاسیک ساخته می شود. روش ساخت آن به این صورت است که توسط ماشین طراحی می شوند.

سپس توسط لایه ای پی وی سی و با به کار بردن چسب و حرارت بالا پرس می شوند. این مرحله را وکیوم نیز می نامند. جالب است بدانید که با به کار بردن پی وی سی ممبران ضد آب می شود.

مزایا و معایب اکس چوبی کلاسیک

در ساخت آکس چوبی کلاسیک اصول بسیار زیادی وجود دارد که حتما باید رعایت شوند. به عنوان نمونه در همه ی قسمت های آن قرینه سازی باید صورت بگیرد. علاوه بر این برای اجرای این طرح به آشپزخانه ای با متراژ بالا احتیاج است. در ساخت آن هود حتما در داخل باکس و کابینت قرار می گیرد.

نمی توان در ساخت کابینت کلاسیک از رنگ های پر انرژی و خاص استفاده کرد. افرادی که کابینت کلاسیک دارند حتما باید چیدمان خانه آن ها حالتی سلطنتی داشته باشد.

از معایب این سبک می توان به قیمت بسیار بالای آن اشاره کرد. این کابینت ها بسیار گران قیمت هستند و ساخت آن ها نیاز به سرمایه بالایی دارد. علاوه بر این بسیار زمان بر هستند. افرادی که وقت کافی در اختیار ندارند باید از ساخت این کابینت ها صرف نظر کنند. تمیز کاری در کابینت های کلاسیک بسیار سخت تر است. برای تمیز کردن آن به زمان زیادی احتیاج است.

نکات مهم در ساخت آکس چوبی

زیبایی خانه با آکس چوبی؛ استفاده آکس چوبی در کابینت ها و مزایای آن

انتخاب افراد اکس چوبی در هر نوعی که باشد لازم است توسط افراد ماهر و با تجربه ساخته شود. طراحی هر دو نوع کابینت نام برده شده نیاز به ایده های خلاقانه و مناسب دارد. امکان خطا در ساختن کابینت ها باید صفر باشد زیرا در صورت وجود نقص کلیه هزینه افراد به هدر می رود. اجرای کابینت یک کار تخصصی است و انجام آن باید به تیمی متخصص سپرده شود. با توجه به هزینه ها و زمانی که به ساخت کابینت ختصاص داده می شود. بهتر است در ساخت آن ها ریسکی وجود نداشته باشد.

کلام پایانی

افراد در هنگام ساخت آکس چوبی باید موارد بسیاری را در نظر بگیرند. این موارد شامل هزینه ها، زمان، دکوراسیون کل منزل و سلیقه شخصی خودشان می باشد. افرادی که قصد انجام این کار را دارند بهتر است ابتدا این مقاله را کاملا مطالعه کنند. در نهایت با آگاهی کامل انتخاب نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو