این شیرینی رو برای عصرونه درست کن که حسابی با چایی میچسبه + طرز تهیه

32

1401/7/20

23:01


این شیرینی رو برای عصرونه درست کن که حسابی با چایی میچسبه + طرز تهیه

شیرینی ریبون یکی از انواع شرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ریبون در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ریبون
کره ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۲۵ گرم
پودر قند ۶۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ۳۵ گرم
آرد ۱۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی ریبون

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ریبون خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره را به همراه روغن مایع و پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه پودر هل را به همراه زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا آرد و نشاسته ذرت را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک کرده، سپس کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه ریخته و درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم پایپ می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته تا شیرینی ها به مدت ۱۲ دقیقه بپزند.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید شیرینی ها تغییر رنگ ندهند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند، سپس با شکلات بنماری شده و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو