قیمت مریم گلی خشک لوله ای مشهد

منبع: نمکستان

31

1401/7/22

01:44


اگر به مصرف گیاهان دارویی از قبیل مریم گلی به صورتهای مختلف علاقه ندارید می توانید به صورت اسماج و دود کردن این گیاه از فواید میکروب زدایی و ضد عفونی کننده آن بهره مند شوید.

اگر به مصرف گیاهان دارویی از قبیل مریم گلی به صورتهای مختلف علاقه ندارید می توانید به صورت اسماج و دود کردن این گیاه از فواید میکروب زدایی و ضد عفونی کننده آن بهره مند شوید.

این عمل به ایجاد حس آرامش، مراقبه و همچنین ریلکس شدن سیستم عصبی کمک کرده و تنشهای فکری را در شما کاهش می دهد. علاوه بر این مصرف مریم گلی لوله ای می تواند یکی از مناسب ترین مواد در درمان بیماری آندومتریوز باشد که به صورت زائده هایی خوش خیم در دیواره خارجی رحم، لوله های فالوپ، تخمدانها، لگن و روده خانمها ایجاد می شود.

قیمت مریم گلی خشک لوله ای مشهد

مصرف این گیاه می تواند به تمدد اعصاب کمک کرده و یک ماده تسکین دهنده محسوب می شود و برای بهره مندی از خواص مریم گلی خشک لوله ای می توانید آن را به صورت دمنوش میل کنید و جهت مزه بهتر ترکیب با عسل یا نبات روش مناسبی است.

همانطور که ذکر کردیم این گیاه اشکال و گونه های مختلفی دارد که فرآوریهای گسترده از آن نیز به این تنوع دامن می زند اما همگی این موارد از خواص درمانی و ارزش غذایی مشابهی برخوردارند.

سطح بالای مواد آرامش بخش در این گیاه همانند دمنوش گیاهی بابونه سبب نیاز به حفظ اعتدال در میزان مصرف و ممنوعیت در زمان بارداری، شیردهی، تشنج و غیره را دارد.

قیمت مریم گلی خشک

خاصیت مریم گلی بسیار زیاد است که همه ی پزشکان طب سنتی از آن به عنوان یک درمانگر فوق العاده یاد می کنند و همیشه مردم را ترغیب به مصرف و استفاده از این کل بینظیر می نمایند که حتی در قدیم الایام این ضرب المثل خیلی رایج بوده است که چرا باید بمیرید زمانی که گیاه به این خوبی وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید و کسانی که از آن استفاده نمی کنند بزرگترین اشتباه را مرتکب می شوند.

قیمت مریم گلی خشک

بیشتر سن این گیاهان دارویی چند ساله می باشد که عمر خیلی کمی دارند و باید زمانی که کامل می روید آن را بچینید قیمت مریم گلی خشک نسبت به اندازه ی آن که خریداری می کنید متفاوت است و بنا به اندازه و میزان آن قیمت گذاری می شود.

رزماری هم مانند مریم گلی می باشد و تقریبا هر دو به یک اندازه و به طور مساوی خاصیت دارند که در علم سنتی به این دو گیاه خواهر می گویند که در هر منطقه و با هر نوع آب و هوایی می روید و بیشتر در شهرهای کرمانشاه، سمنان و حتی تهران وجود دارد که مردم بعد از اینکه آن را به مقدار زیادی چیدند و آن را خشک کردند و به شکل پودر شده در می آورند و به دست عطاریها می رسانند تا آن را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رسانند.

مریم گلی خشک مشهد

این گیاه همانند نعناع خشک در دستورهای آشپزی کشورهای مختلف از ایالات متحده گرفته تا کشورهای خاورمیانه جایگاه ویژه ای داشته و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه به‌ دلیل مزه‌ ی تند و تیزی که دارد به غذاها افزوده شده و در پخت بسیاری از غذاها و همچنین فرآوری و آماده‌ سازی گوشت بسیار پر مصرف می باشد. مریم گلی گیاهی چند ساله و قدیمی است که منشا آن به نواحی شمالی مدیترانه بر می گردد. این گیاه در طول فرآیند رویش خود به آب و هوای خشک و گرما نیاز دارد.

مریم گلی خشک مشهد

یکی از سوغاتیهایی که شاید از شهر مشهد به دست شما هم رسیده باشد، مریم گلی خشک مشهد است. امروزه از خواص ضد التهابی عصاره ی مریم گلی در صنعت ساخت دارو برای ساخت انواع داروها و در جهت درمان انواع بیماریهای مزمن التهابی مانند آسم، التهابات روده، روماتیسم، پایین آورنده فشار خون و خواص ضدمیکروبی آن استفاده می گردد.

در پژوهشهای اخیر مشخص شده مریم گلی تأثیرات مهم و فراوانی بر روی بدن انسان داشته و به‌ همین ‌دلیل امروزه این گیاه به ‌طور گسترده‌ ای به سراسر جهان صادر می‌شود.

مریم گلی حدودا بین ۵ تا ۷ سال عمر کرده و از مهم ترین خواص مهم دارویی آن می توان به تقویت اعصاب، قابض بودن، آرامش سیستم عصبی و افزایش تاثیرات هورمونهای زنانه نام برد.

یکی از گیاهان سنتی که اغلب در آب و هوای گرم چند ساله هستند و حتی می توان آن ها را در مناطق خنک تر، به عنوان گیاهان یک ساله پرورش داد مریم گلی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو