معرفی فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ (Empire of Light) | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ (Empire of Light) | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

48

1401/7/26

10:06


معرفی فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ (Empire of Light) | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ با هنرنمایی الیویا کولمن (Olivia Colman) در سپتامبر 2022 در جشنواره فیلم تلوراید اکران شد. در این مقاله به معرفی و بررسی فیلم Empire of Light 2022 می‌پردازیم.

فیلم Empire of Light 2022 که در 3 سپتامبر 2022 (12 شهریور 1401) در جشنواره فیلم تلوراید اکران شد، قرار است در 9 دسامبر همین سال (برابر با 18 آذر 1401) در سینماهای آمریکا و یک ماه بعد از آن نیز در سینماهای انگلستان اکران شود. ژانر فیلم سینمایی امپراطوری نور 2022 درام عاشقانه است و مدت زمان فیلم امپراطوری نور ۲۰۲۲ نیز 113 دقیقه است. کارگردان این فیلم، سم مندس (Sam Mendes) است که پیش از این فیلم‌هایی چون American Beauty محصول 1999 و فیلم جنگی 1917 محصول 2019 را ساخته است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Empire of Light 2022 می‌پردازیم. همراه ما بمانید.

فهرست مطالب:

خلاصه فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲

فیلم Empire of Light 2022

آیا می‌خواهید قبل از دانلود فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ با داستان آن آشنا شوید؟ داستان فیلم امپراطوری نور 2022 در دهه 1980 میلادی روایت می‌شود و درباره سالن سینمایی به نام امپایر و کارمندان آن است. این فیلم داستان رفاقت‌ها و روابطی است که درست در آن زمان و مکانی که فکرش را هم نمی‌توان کرد، جوانه می‌زنند.

دهه 1980 یک برهه‌ی تاریخی مهم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی در بریتانیا محسوب می‌شود. در فیلم Empire of Light 2022 علاوه بر تم عاشقانه‌، اشاراتی نیز به مفاهیمی چون نژادپرستی، سوء استفاده از افراد و مشکلات اجتماعی مهم بریتانیا در آن دوره زمانی دارد؛ مسائلی که حتی امروز هم وجود دارند.

بازیگران فیلم امپراطوری نور 2022

آوریل 2021 بود که سم مندس اعلام کرد اثر بعدی‌اش را خودش می‌نویسد و کارگردانی می‌کند. آن زمان صحبت‌هایی از حضور الیویا کلمن در این فیلم وجود داشت و در جولای همین سال، حضور او در فیلم Empire of Light 2022 قطعی شد. مایکل وارد (Micheal Ward) در جولای 2021 به تیم بازیگران پیوست. در دسامبر سال 2021 نیز سایر بازیگران اصلی به فیلم اضافه شدند. در ادامه با بیوگرافی هنرپیشگان فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ آشنا می‌شویم.

الیویا کلمن در نقش هیلاری اسمال

بررسی فیلم امپراطوری نور 2022

الیویا کلمن بازیگر انگلیسی متولد 30 ژانویه 1974 برابر با 10 بهمن 1352 است. او از بازیگران پرافتخاری است که هم در ژانر کمدی و هم در ژانر درام، نقش‌های به‌یادماندنی ایفا کرده‌است. او جوایزی مانند اسکار، بفتا، پرایم تایم امی، و گلدن گلوب را در فهرست افتخارات خود دارد. سریال Fleabag محصول سال‌های 2016 الی 2019 و سریال Heartstopper محصول 2022، دو عنوان از جدیدترین سریال‌های کمدی او هستند.

برخی از مهم‌ترین آثار سینمایی و تلویزیونی الیویا کلمن عبارتند از: فیلم Locke محصول 2013، سریال درام جنایی Broadchurch محصول 2013 الی 2017، مینی سریال تریلر The Night Manager محصول 2016، فیلم The Favourite محصول 2018 و فیلم The Father محصول 2020.

مایکل وارد در نقش استفان

معرفی فیلم Empire of Light 2022

مایکل وارد مدل سابق و بازیگر زاده‌ی جاماییکا متولد 18 نوامبر 1997 (27 آبان 1376) است. او در سال 2020 جایزه بفتای ستاره نوظهور را دریافت کرد. مایکل وارد تا کنون در فیلم‌هایی همچون درام جنایی موزیکال Blue Story محصول 2018 و فیلم ابرقهرمانی The Old Guard محصول 2020 حضور داشته است. او را در سریال درام جنایی Top Boy و سریال تریلر نوجوانانه The A List نیز دیده‌ایم.

کالین فرث در نقش آقای الیس

نقد فیلم امپراطوری نور ۲۰۲۲

کالین فرث (Colin Firth) بازیگر انگلیسی متولد 10 سپتامبر 1960 برابر با 19 شهریور 1339 است. فرث تا کنون جوایزی چون اسکار، گلدن گلوب، بفتا و جایزه انجمن بازیگران را از آن خود کرده است. او پیش از فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲، در فیلم جنگی 1917 نیز با سم مندس همکاری کرده بود.

برخی از آثار کالین فرث عبارتند از: سریال تلویزیونی غرور تعصب محصول 1995، فیلم درام-کمدی و تاریخی عاشقانه Shakespeare in Love محصول 1998، فیلم درام عاشقانه A Single Man محصول 2009، فیلم سخنرانی پادشاه محصول 2010 (که جوایز ارزنده زیادی برایش به ارمغان آورد)، فیلم تریلر جاسوسی جنگ سرد Tinker Tailor Soldier Spy محصول 2011، فیلم کمدی جاسوسی اکشن Kingsman: The Secret Service محصول 2014، فیلم فانتزی موزیکال بازگشت مری پاپینز محصول 2018 و مینی سریال جنایت واقعی The Staircase محصول 2022.

توبی جونز در نقش نورمن

نمرات فیلم Empire of Light 2022

توبی جونز (Toby Jones) بازیگر انگلیسی متولد 7 سپتامبر 1966 برابر با 16 شهریور 1345 است. او بازیگری را در سال 1992 آغاز کرد و سپس در چندین فیلم سینمایی در نقش‌های فرعی و مکمل به ایفای نقش پرداخت. جونز در سال 2006 با ایفای نقش اصلی در فیلم Infamous نظر منتقدان را به خود جذب کرد. او پس از آن نقش‌های مکمل مهمی را در فیلم‌های مختلف ایفا کرد.

او نقش شخصیت‌های مکمل و عجیب غریب را در آثاری چون درام بیوگرافی Amazing Grace محصول 2006، فیلم The Painted Veil محصول 2006 و فیلم جاسوسی Tinker Tailor Soldier Spy محصول 2011 ایفا کرده است. جونز در دنیای سینمایی مارول نقش شخصیت آرنیم زولا را ایفا کرد. او همچنین صداپیشه شخصیت دابی جن خانگی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر بود.

سایر بازیگران فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • تام بروک (Tom Brooke) در نقش نورمن
  • تانیا مودی (Tanya Moodie) در نقش دلیا
  • هانا اونسلو (Hannah Onslow) در نقش جینین
  • کریستال کلارک (Crystal Clarke) در نقش روبی
  • مونیکا دولان (Monica Dolan) در نقش رزماری بیتس
  • سارا استوارت (Sara Stewart) در نقش برندا
  • ران کوک (Ron Cook) در نقش آقای کوپر
  • جاستین ادواردز (Justin Edwards) در نقش جیم بوت

نقد و نمرات فیلم Empire of Light 2022

ژانر فیلم سینمایی امپراطوری نور 2022

فیلم امپراطوری نور پس از اکران با نظرات مثبت و منفی منتقدان مواجه شد. اغلب منتقدان بازی کلمن، وارد و جونز و همچنین کارگردانی مندس، سینماتوگرافی، جلوه‌های تصویری و موسیقی متن این فیلم را تحسین کردند اما از فیلمنامه آن ایراد گرفتند. این فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 46 درصد را از مجموع 41 نظر منتقدان دریافت کرده است. راتن تومیتوز درباره فیلم امپراطوری نور اینگونه می‌نویسد: «امپراطوری نور چند ایفای نقش خوب و جرقه‌هایی از نبوغ دارد اما این ادای احترام به جادوی سینما، به طرز ناامیدکننده‌ای پیش پا افتاده است». امتیاز فیلم Empire of Light 2022 در سایت متاکریتیک 60 از 100 و در آی‌ام‌دی‌بی 6.5 از 10 است. در ادامه با ما باشید تا نگاهی به نقد فیلم امپراطوری نور ۲۰۲۲ توسط منتقدان سینمایی داشته باشیم.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 100

مهم نیست مندس چه رابطه‌ای با این ماجرا داشته، او اثری انسانی، انرژی‌بخش و تصویری نایاب از باملاحظگی و نجابت ارائه داده است.

Entertainment Weekly / لیا گرینبلت: 83

کلمن که چشمانش مدام بین امید و ویرانی در حرکت است، چنان درخشان و خاص است (و بانمک هم هست؛ ویژگی‌ای که کمتر به آن اشاره شده) که تقریبا همه‌ی سکانس‌ها را ارزشمندتر می‌کند.

The Guardian / پیتر بردشاو: 80

فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ اثری مطبوع، صمیمی و انسانی است که از نشان دادن نژادپرستی و خشونتی که در خیابان‌های بیرون از سینما جریان داشت، طفره نمی‌رود.

Variety / پیتر دبروج: 80

در دورانی که محتوا، حکم پادشاه را دارد، سم مندس همچنان به تصاویر متحرک ایمان دارد. فیلم سینمایی امپراطوری نور ۲۰۲۲ هم مدرک این ادعاست.

مدت زمان فیلم امپراطوری نور ۲۰۲۲

The Hollywood Reporter / شری لیندن: 70

هیچ یک از عناصر فیلم حتی ذره‌ای از تأثیری که ایفای نقش پر از احساسات ضد و نقیض کلمن به تصویر می‌کشد را ندارند.

Collider / راس بونایم: 58

امپراطوری نور در نهایت تبدیل می‌شود به ترکیب گیج‌کننده‌ای از ایده‌های مختلف که هرگز به یک داستان منسجم تبدیل نمی‌شوند. با این حال، فیلم مندس باریکه‌هایی از جادو را در خود دارد که از میان ترک‌ها خود را نشان می‌دهند و نظریه او درباره زیبایی فیلم را تأیید می‌کنند، حتی اگر خودش آنقدر حواسش پرت شده که یادش رفته روی این ایده تمرکز کند.

The Wrap / تامریس لفلی: 50

فیلم امپراطوری نور بیشتر شبیه یک آزمایش جالب درباره نوستالژی و خاطرات است تا یک فیلم شیوا که حرفی برای گفتن دارد.

IndieWire / دیوید ارلیچ: 42

خیلی خوب است که مندس دوران شیوع کرونا را صرف ساخت فیلمی درباره اهمیت بی‌بدیل سالن‌های سینما کرد- حتی اگر این سالن‌ها را به شکل آخرین نخ‌های باقی‌مانده از تار و پود اجتماعی ما ترسیم کرده باشد. اگر او دوران شیوع کرونا را صرف ساخت فیلمی می‌کرد که ارزش تماشا در دوران شیوع کرونا را داشت، خیلی هم بهتر می‌شد.

کلام آخر

تریلر فیلم Empire of Light 2022

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه پلازا بودید. در این مقاله به معرفی و بررسی فیلم امپراطوری نور 2022 پرداختیم. نظر شما درباره‌ی داستان و گروه بازیگران این فیلم چیست؟ شما هم مشتاق تماشای آن هستید؟ آیا تریلر فیلم Empire of Light 2022 را تماشا کرده‌اید؟‌ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو