شماره مجازی چیست و چگونه کار می‎کند؟

منبع: پلازا

47

1401/7/30

13:25


شماره مجازی چیست و چگونه کار می‎کند؟

کاربران ایرانی برای دسترسی به اینترنت بین‎الملل با محدودیت‎های دست‎وپاگیری روبه‌رو می‎شوند. برای مثال تحریم کاربران ایرانی در سرویس‌های خارجی یکی از مشکلاتی است که روزبه‎روز ابعاد گسترده‎تری را در برمی‌گیرد! در حال حاضر این کاربران نمی‌توانند در بسیاری از سرویس‎های خارجی از جمله بایننس ثبت نام کنند و این مسئله شغل بسیاری از افراد را در معرض خطر قرار داده است. اما اگر بدانند شماره مجازی چیست، برای رفع محدودیت‎ها و تحریم‎ها از این راهکار ساده‎ استفاده کرده و با کمک یک شماره مجازی به امکانات اینترنتی مورد نظر خود دسترسی پیدا خواهند کرد.

دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله ابتدا بررسی کنیم که شماره مجازی چیست؟ و سپس در رابطه با کاربردهای آن اطلاعات کاملی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فهرست عناوین مطلب:

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی چیست؟ به زبان ساده می‎توان گفت که شماره مجازی همان شماره واقعی است با این تفاوت که برای استفاده از آن نیازی به خرید سیم‎کارت فیزیکی وجود ندارد. در واقع شماره مجازی بدون نیاز به سیم‎کارت قابل استفاده است و به همین دلیل محدودیت‎های شماره‌های واقعی را ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اینکه شماره مجازی چیست اینجا کلیک کنید و مقاله تخصصی را مطالعه کنید.

محدودیت‎های شماره‎های واقعی

  • شماره‌های واقعی با استفاده از سیم‎کارت قابل استفاده خواهند بود بنابراین هر کاربر قادر به استفاده از تعداد محدود و مشخصی از شماره‎های واقعی است.
  • شماره‎های واقعی توسط اپراتورهایی در داخل کشور ارائه می‏شوند و استفاده از آن‌ها در دیگر کشورها امکان‎پذیر نیست یا با محدودیت‎های فراوانی از جمله هزینه رومینگ همراه است. به عبارت دیگر شماره‎های واقعی محدود به مکان هستند.
  • هزینه‎های ارتباطی در شماره‎های واقعی در مقایسه با شماره‎های مجازی بیشتر است که این هزینه برای ارتباط با خارج از کشور چند برابر می‎شود.
  • با استفاده از شماره‎های واقعی اطلاعات کاربران در اختیار سرویس‎های اینترنتی قرار می‏گیرد که این مسئله حریم خصوصی کاربران را به خطر می‎اندازد.

تفاوت شماره مجازی و واقعی

حال برای پاسخ بهتر به سوال «شماره مجازی چیست؟» بهتر است تفاوت شماره‌های مجازی و واقعی را مورد بررسی قرار دهیم:

  • شماره‎های مجازی نیازی به سیم‎کارت فیزیکی ندارند. بنابراین کاربران محدود به استفاده از چند شماره مجازی نشده و می‎توانند هر تعداد شماره مجازی را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.
  • شماره‌های مجازی از سرورهایی در خارج از کشور ارائه می‏شوند و محدود به مکانی مشخص نیستند. بنابراین کاربران می‎توانند در هر نقطه از جهان از شماره مجازی استفاده کرده و نگران هزینه رومینگ نباشند.
  • با استفاده از شماره مجازی می‎توان هزینه‎های ارتباطی خود را به‎خصوص برای ارتباط با خارج از کشور کاهش داد. در واقع شماره‎های مجازی در بستر اینترنت ارائه می‏شوند و دارای نرخ تقریباً ثابتی برای ارتباط با سراسر جهان هستند.
  • شماره‎های مجازی حافظ اطلاعات شخصی شما هستند و با استفاده از آن‎ها حریم خصوصی‌تان به خطر نمی‎افتد. در واقع زمانی که یک شماره مجازی را خریداری می‎کنید نیازی به احراز هویت نخواهید داشت بنابراین اگر از این شماره برای ثبت نام در سرویس‌های مختلف استفاده کنید اطلاعاتتان حفظ شده و هکرها نمی‌توانند امنیت شما را تهدید کنند.

شماره مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شماره مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

حال که به سوال شماره مجازی چیست پاسخ کاملی ارائه دادیم بهتر است مهم‌ترین کاربردهای شماره مجازی را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

شماره مجازی برای تمامی کاربران اینترنت قابل استفاده است اما برای صاحبان کسب‎وکار، گیمرها، تریدرها، اعضای متاورس و افرادی که دائماً با خارج از کشور در تماس‌اند کاربردهای بیشتری دارد. از مهم‎ترین کاربردهای شماره مجازی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی به اینترنت بین‌الملل

تمامی شما عزیزان در رابطه با محدودیت‎هایی که کاربران ایرانی برای دسترسی به اینترنت بین‎الملل دارند مطلع هستید. متاسفانه امروزه کاربران ایرانی نمی‎توانند در بسیاری از سرویس‎های اینترنتی وریفای کنند؛ چراکه دامنه‎ی تحریم‎های اینترنتی روز‎به‎روز گسترده‎تر می‏شود. در این شرایط با استفاده از شماره مجازی معتبر می‎توان در اکثر سرویس‎های تحریم‌شده وریفای کرده و کد ورود دریافت نمود.

تبلیغات اینترنتی

اگر قصد تبلیغات اینترنتی کسب‎وکارتان را دارید می‎توانید هر تعداد شماره مجازی را خریداری کرده و با استفاده از آن‌ها در شبکه‎های اجتماعی پرطرفدار از جمله توئیتر، تلگرام و اینستاگرام به تبلیغات بپردازید.

ارتباط کم هزینه

اگر دائماً با خارج از کشور در تماسید می‎توانید با استفاده از شماره مجازی هزینه‎هایتان را تا حد زیادی کاهش داده و با برخی از کشورها تماس رایگان برقرار کنید!

شماره مجازی چیست و چگونه می‎توان آن را تهیه کرد؟

پس از طرح سوال شماره مجازی چیست؟ مهم‎ترین سوال کاربران در رابطه با نحوه تهیه شماره مجازی است. به همین دلیل در میان ارائه‎دهندگان شماره مجازی جست‎وجو کردیم و مفتخریم تا مطمئن‎ترین پنل شماره مجازی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

شماره مجازی چیست و چگونه می‎توان آن را تهیه کرد؟

در میان ارائه‎دهندگان انواع شماره مجازی، نامبرلند به‎عنوان بهترین و معتبرترین پنل شماره مجازی ایران شناخته می‏شود. در این پنل می‎توانید به سه نوع شماره مجازی عادی، اجاره‎ای و دائمی دسترسی پیدا کرده و با مطالعه ویژگی‎های آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

شماره عادی نامبرلند

شماره عادی نامبرلند بسیار ارزان‎قیمت اما دارای محدودیت‎های مشخص می‎باشد. در واقع این شماره تنها برای ثبت نام در یک سرویس کاربرد دارد بنابراین اگر از آن برای وریفای در تلگرام استفاده کنید امکان دریافت کد جدید برای ثبت نام در توئیتر وجود ندارد. به عبارت دیگر در شماره‎های عادی کد ورود تنها یک‌بار و برای یک سرویس مشخص ارسال می‎شود.

برای خرید شماره عادی نامبرلند ابتدا سرویس و کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس دیگر مراحل خرید را کامل کنید.

شماره اجاره‎ای نامبرلند

شماره اجاره‎ای نامبرلند در مدت‎زمان مشخصی قابل استفاده است. بنابراین این شماره بیشتر مناسب افرادی است که قصد تبلیغات کسب‎وکار خود را در فضای مجازی دارند. شماره اجاره‎ای نامبرلند محدودیت‎های شماره عادی را ندارد و برای وریفای در اکثر سرویس‎های خارجی قابل استفاده است.

شماره دائمی نامبرلند

واقعیت این است که می‎توان چندین مقاله در رابطه با ویژگی‎های شماره دائمی نامبرلند تهیه کرد چراکه شماره دائمی دارای امکانات بسیار زیادی می‎باشد. در واقع شماره دائمی هیچ‎یک از محدودیت‎های شماره عادی و اجاره‎ای را ندارد و با استفاده از آن می‎توان به تمامی امکانات مجازی مورد نظر از جمله: وریفای در سرویس‌های مختلف، تماس رایگان با آمریکا و کانادا، استفاده همیشگی از شماره، عدم مسدودی شماره در سرویس‎های خارجی، امنیت بالا و… دسترسی پیدا کرد.

سخن آخر

نامبرلند دارای نماد اعتماد الکترونیک، نماد ساماندهی و گواهی پرداخت امن می‎باشد. همچنین کادر پشتیبانی نامبرلند برای پاسخ‎گویی به سوالات شما حاضر هستند و در اسرع وقت به مشکلات شما عزیزان رسیدگی می‎کنند. بنابراین در پاسخ به شماره مجازی چیست می‎توان گفت که با اعتماد به نامبرلند و خرید امن انواع شماره مجازی ارزان‎قیمت، تجربه جدیدی را در استفاده از اینترنت رقم خواهید زد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو