هشدار، قاتل خاموش زندگی زناشویی را بشناسید

منبع: دلتا پیام

19

1401/7/30

13:27


یکی از رفتارهای آسیب‌زا در زندگی‌های زناشویی سکوت کردن است. شاید خیلی از شما شنیده باشید که می‌گویند بحث و دعوا کنید اما ساکت نشوید.

یکی از رفتارهای آسیب‌زا در زندگی‌های زناشویی سکوت کردن است. شاید خیلی از شما شنیده باشید که می‌گویند بحث و دعوا کنید اما ساکت نشوید.

سکوت در زندگی زناشویی

بسیاری از مردم تصورشان این است که اگر اختلافات خود را در زندگی مشترک بیان نکنند و سکوت پیشه کنند به مرور همه چیز حل می‌شود. تمام زندگی‌های مشترک بالاخره یک سری اختلافات ریز و درشتی دارند که با گفت‌وگو و صحبت کردن رفع می‌شود نه با سکوت. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی سکوت در زندگی زناشویی می‌پردازیم.

سکوت در زندگی زناشویی

سکوت که از آن به‌عنوان قاتل‌خاموش یاد می‌شود، هر رابطه‌ای را تا حد خطرناکی آسیب‌پذیر می‌کند. چه شما این راهبرد را به‌کار گرفته باشید چه در برابرتان اعمال شده باشد، در هر دو صورت این موضوع نشانه یک رابطه ناسالم است. به ویژه اگر مدت طولانی ادامه یابد.

بیمار شدن افراد، از عوارض سکوت در زندگی زناشویی

اگر این سکوت به‌طول بینجامد فرد به‌تدریج منزوی می‌شود، احساس گناه کرده و در نهایت فشار روحی و روانی ناشی از سردرگمی و رفتار گیج‌کننده همسری که سکوت اختیار کرده، او را وادار به واکنشی غیرمنطقی می‌کند.

اختلافات حل نشده و مبهم زن و شوهری، همسر را با احتمال بیشتری به انواع بیماری‌های مزمن مثل فشار خون بالا یا حملات قلبی و مبتلا می‌کند. ضمن این که فکر کردن مداوم درباره علت سکوت همسر بر روابط اجتماعی، تمرکز و شغل او هم تاثیر می‌گذارد.

سکوت در زندگی زناشویی

دلایل سکوت مردان

سکوت تعابیر و مفاهیم مختلفی دارد گاهی در جنس مذکر به منزله بازسازی دوباره ذهن برای خلاصی و رهایی از فشارها و استرس‌های مختلف ناشی از کار یا هر چیز دیگری است. در اینطور مواقع خیلی از مردها در خود فرو می‌روند و سکوت می‌کنند تا مشکلشان را با خود حل کنند یا استرس‌شان را تخفیف بدهند، این رفتار قدرت مردها را تشدید می‌کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب رازهایی که زنان هرگز به مردان نمی‌گویند سر بزنید.

دلایل سکوت در زنان

سکوت در خیلی از زنان به معنای آزردگی و ناراحتی است. به این معنی که به خواسته‌هایشان نرسیده‌اند. در این‌طور مواقع باید در نظر داشته باشید که سکوت طولانی جلوه خوبی ندارد و ابتدای یک طلاق عاطفی محسوب می‌شوند. پس همسران باید اینجا مداخله کنند و سعی در گفت‌وگو و صحبت صمیمانه با همسرشان داشته باشند تا همسرشان آرامش روانی پیدا کند. برای اینکه همسران ارتباط بهتری با هم داشته باشند و به باتلاق سکوت گرفتار نشوند چند نکته ضرورت دارد که بدان پرداخته شود. در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

نخست تفاوت روانی زن و مرد را درک کنید

گاهی مردان نیاز به تنهایی دارند. بهتر است اینطور مواقع مورد سوال قرار نگیرند. گاه زنان آزرده هستند و سکوت می‌کنند اما نیاز به همسرشان دارند تا درباره مسائل ذهنی و ناراحتی‌هایی که دارند صحبت کنند. بنابراین اگر همسران تفاوت‌های فردی را مورد توجه قرار دهند و همسرشان را همان‌طور که هست بپذیرند، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

ایجاد فضای محبت‌آمیز از راهکارهای مقابله با سکوت در زندگی زناشویی

اگر احساس کردید مدتی بین شما و همسرتان فضای محبت‌آمیز کمرنگ شده و به نوعی سکوت جایگزین آن شده بهتر است مجدد این فضا را ایجاد کنید، از گفت‌وگوی موثر شروع کنید.

آرامش را به رابطه بازگردانید

طبیعی است که اگر اختلافات بالا گرفته و روابط سرد شده، بازگرداندن آرامش و گفت‌وگوی مجدد سخت است. بنابراین بهتر است مدتی به خودتان و همسرتان زمان بدهید تا روحیه خود را به‌دست بیاورید. اگر همسرتان به‌سمت شما می‌آید و با شما گفت وگو می‌کند اما شما نمی‌توانید به حالت گذشته بازگردید بهتر است بگویید که احساسات من به سرعت تو به حالت قبل باز نمی‌گردد. به من کمی فرصت بده تا حالم خوب شود تا بیشتر با هم صحبت کنیم.

سکوت در زندگی زناشویی

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر این نشانه‌ها را دارید افسرده شده‌اید! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو