شیوع موج آنفلوانزا همزمان با کرونا

17

1401/8/2

17:27


با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، آغاز فصل سرما و بروز مواردی از آنفلوانزا شاهد افزایش موارد مبتلا به این بیماری هستیم.

شیوع موج آنفلوانزا همزمان با کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر جلال کریمی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا  بیان کرد: در هفته های اخیر موارد مبتلا به آنفلوانزا در شهرستان زیاد شده است که نوع شدید این بیماری منجر به فوت دو بیمار گردیده است. و یک مورد از ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا نیز شناسایی گردید که بعلت سن بالا و بیماری زمینه ای و کلیوی منجر به درگیری شدید تنفسی- ریوی و فوت بیمار سوم شده است.

دکتر کریمی متخصص بیماری های عفونی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد:  توصیه می‌شود پروتکل های بهداشتی رعایت شود. مردم عزیز شهرستان نیز نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا و تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های هدف اقدام نمایند.

وی افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، آغاز فصل سرما و بروز مواردی از آنفلوانزا؛ استفاده  صحیح از ماسک، شستشوی دستها، تهویه مناسب هوا و همچنین نظارت و تذکر همگانی بر اجرای پروتکل های بهداشتی به ویژه در اماکن عمومی تاثیر قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری های تنفسی دارد.

دکتر جلال کریمی در ادامه افزود: مراقبت از سالمندان، مادران باردار، بیماران خاص - زمینه ای و گروه های پرخطر با پوشیدن ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به شیوع آنفلوانزا بسیار ضروری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو