شروع طرح بازدید 20 هزار دانش آموز و دانشجو از آثار تاریخی دامغان

منبع: همگردی

31

1401/8/3

23:30


میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، شروع طرح بازدید 20 هزار دانش آموز و دانشجو از آثار تاریخی دامغان صورت گرفت.

مجتبی اکبرپور افزود: در اولین روز از اجرای این طرح، تعداد 120 نفر از دختران مدارس نمونه و تیزهوشان دوره متوسطه از مجموعه امامزاده جعفر (ع)، مسجد تاریخانه، عمارت تاریخی لطفی و موزه تاریخ شهر دامغان بازدید کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اضافه کرد: دفتر نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادارات میراث فرهنگی و آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مرکز فرهنگی آموزشی سرای شهریاران دامغان در اجرای این طرح همکاری دارند.

اکبرپور با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی، معرفی این آثار و آموزش نحوه حفاظت از میراث کهن یک وظیفه ملی و همگانی است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد نوشتن یادگاری در اماکن تاریخی هستیم، دلیل آن نبود آموزش صحیح در دوران کودکی و نوجوانی است.

او ادامه داد: نسل جدید باید بدانند که تخریب میراث فرهنگی، آسیب به بناهای تاریخی و خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی کاری ناپسند و خطا محسوب می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان کودکان را صاحبان فرهنگ آینده جامعه و حافظان اصلی میراث کهن ایران دانست و افزود: یکی از مهمترین راههای توسعه گردشگری، آشتی دادن کودکان با تاریخ و مراقبت از آثار و بناهای تاریخی از طریق کودکان است.

شروع طرح بازدید 20 هزار دانش آموز و دانشجو از آثار تاریخی دامغان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو