محمدی: «مرثیه‌ای برای پدر» را با غم درونی خود می‌سازم | اقدام مثبت هنر و تجربه با بسته اکران انیمیشن

29

1401/8/4

10:58


کارگردان انیمیشن «گذشته» اقدام گروه هنر و تجربه را برای ایجاد بسته‌های اکران فیلم‌های انیمیشن مثبت خواند.

محمدی: «مرثیه‌ای برای پدر» را با غم درونی خود می‌سازم | اقدام مثبت هنر و تجربه با بسته اکران انیمیشن

گروه سینمایی هنرآنلاین: حمید محمدی کارگردان انیمیشن «گذشته» درباره تازه‌ترین اثر خود با نام موقت «مرثیه‌ای برای پدر» گفت: از آن‌جا که به تازگی پدر خود را از دست داده‌ام، تصمیم به ساختن این انیمیشن گرفتم. یک اثر کاملا حسی و شخصی که به نوعی نمایانگر احساسات من است؛ درست از زمانی که درگذشت پدر را اطلاع دادند تا زمانی که مشخص شد این اتفاق به دلیل قصور پزشکی بوده و روزهای دادگاه و پس از آن. «مرثیه‌ای برای پدر» فیلمی درباره فضای ذهنی خودم و احساسات و موقعیت‌هایی‌ست که تجربه کرده‌ام.

وی درباره آخرین وضعیت این انیمیشن بیان کرد: «مرثیه‌ای برای پدر» اکنون در آخرین مراحل نگارش فیلمنامه و پایان بندی است و طبق صحبت‌هایی که پیشتر با مرکز گسترش داشتیم، این مستند قرار است به مرکز ارایه شود تا با موافقت مرکز با حمایت آنها ساخته شود.

این کارگردان درباره مشکلات ساخت یک اثر در حوزه انیمیشن بیان کرد: کار در حوزه انیمیشن همچنان سخت است، به ویژه در انیمیشن‌های با تکنیک استاپ موشن، چراکه تورم، هزینه‌های مواد و متریال، دستمزدها و... شرایط تولید را سخت می‌کند. من نیز فعلا منتظرم تا فیلمنامه کامل شود و شرایط تولید آن نیز مشخص شود.

محمدی در پایان درباره تاثیر اضافه شدن بسته‌های انیمیشن به برنامه اکران‌های «هنر و تجربه» گفت: متاسفانه در این سال‌ها فیلم‌هایی که ساخته شدند محلی برای نمایش نداشتند جز جشنواره‌ها. همیشه وقتی از من می‌پرسیدند فیلمی را که ساختی کجا ببینیم جوابم «هیچ‌جا» بود، چرا که به واقع هم محلی برای نمایش وجود نداشت. به همین دلیل بسته فیلم‌های انیمیشن در «هنر و تجربه» اتفاق بسیار مثبت و خوبی است که می‌تواند به ما نشان دهد اثری که ساختیم تا چه اندازه به دل مخاطبانمان نشسته و اثرگذار بوده است. در نهایت ما فیلم می‌سازیم که دیده شود و در جشنواره‌ها نیز تنها فعالان حوزه انیمیشن آثار را می‌بینند اما وقتی فیلم‌ها در سینما اکران شوند عموم مردم می‌توانند انیمیشن‌ها را ببینند و این اتفاق مثبت و تأثیرگذاری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو