تغذیه ماهی فایتر و نکات مهم نگهداری این ماهی

تغذیه ماهی فایتر و نکات مهم نگهداری این ماهی


منبع: آرگا

21

1401/8/6

14:11


اصول تغذیه ماهی فایتر بسیار مهم است از این رو برای نگهداری بهتر از این ماهی نیاز است تا روش های نگهداری از آن را بلد باشید در غیر این صورت مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد.

تغذیه ماهی ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد زیرا اگر شما نمی دانید که چگونه باید ماهی خود را تغذیه کنید و غذاهای نا مناسبی به او بدهید امکان مردن آن ها وجود دارد. در ادامه شما را با تغذیه ماهی فایتر آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این مورد به شما خواهیم داد.

تغذیه ماهی فایتر

اصول تغذیه ماهی فایتر

اگر نتوانید ماهی های خود را به درستی تغذیه کنید امکان این که عواقبی برای شما به همراه داشته باشد بسیار زیاد می باشد. در واقع بیمار شدن بسیاری از ماهی از جمله ماهی فایتر به دلیل اصول نادرست تغذیه و نگهداری از آن می باشد از این رو بهتر است برای این که ماهی سالمی داشته باشید و با ماهی های بیمار سر و کله نزنید بهتر است او را به روش های درستی تغذیه نمایید.

انتخاب غذا

برای این ماهی ها باید از غذاهای مناسب استفاده نمایید. در واقع این ماهی ها غذاهای خود را به صورت انتخابی می خورند و برای آن ها غذاهای زنده و گرم ارجحیت دارد و اگر بین دو غذای سرد و گرم بمانند غذایی که گرم تر می باشد را انتخاب می کنند. غذاهایی که برای این ماهی ها توصیه می شود میگوی آب گرم و کرم خونی منجمد می باشد. در واقع غذاهای دیگری نیز هستند که امکان دارد این ماهی شما به خوردن آن ها علاقه نشان دهد و شما می توانید این غذاها را به صورت آماده بخرید.

ماهی تزینی فایتر

میزان غذا

یادتان باشد که نباید به این ماهی ها غذای بیش از اندازه بدهید. در واقع برای انتخاب وعده های غذایی این ماهی باید اندازه ای را در نظر داشته باشید و دقت کنید که غذاهایی که به او می دهید از یک حدی بیشتر تجاوز نکند. در واقع دادن غذای بیش از حد به این ماهی ها اصلا خوب نمی باشد و می تواند میزان فضولات را افزایش داده و شما مجبور هستید زود به زود آب این ماهی ها را تعویض کنید در غیر این صورت میزان آلودگی های آب می تواند برای ماهی بسیار مضر باشد.

البته اگر این ماهی را در یک آکواریوم بزرگ تر نگه داری می کنید این مشکل به شدت کاهش خواهد یافت و یادتان باشد زمانی که ماهی شما دست از خوردن کشید باید باقی مانده غذا را از آکواریوم خارج نمایید. در نظر داشته باشید که غذاهای خورده شده اگر جمع آوری نشوند فاسد خواهند شد و می توانند مشکلاتی را برای ماهی شما ایجاد کنند.

نشان دادن غذا

یکی دیگر از کارهایی که باید در حین غذا دادن به این ماهی ها انجام دهید این است که غذا را به ماهی ها نشان دهید. یادتان باشد که این ماهی ها دوست ندارند غذاهای ته آکواریوم را بخورند و ترجیح می دهند غذاهایی که روی آب هست را میل کنند. بهتر است سعی کنید که غذاها را کم کم به درون آکواریوم بیندازید و با این کار می توانید اشتیاق این ماهی را به غذا خوردن تا حدودی افزایش دهید.

برای غذا دادن به این ماهی ها باید دوبار این کار را انجام دهید و در وهله اول مقداری غذا به او بدهید و صبر کنید تا غذا را تمام نماید و اگر شکم او مانند قبل از غذا دهی بود باز هم می توانید برای او مقداری غذا بریزید و یادتان باشد که نباید برای بار دوم غذای بیش تری را در اختیارش بگذارید زیرا این کار شما می تواند منجر به ایجاد مشکلات و عارضه هایی برای این ماهی گردد.

نحوئه درست غذا دادن به ماهی

تمیز کردن آب آکواریوم

در نظر داشته باشید که اگر آب آکواریوم کدر باشد شما نمی توانید به خوبی به این ماهی غذا بدهید زیرا امکان این که این ماهی غذا را نبیند بسیار زیاد است. با این حال اگر از تنگ های کوچک برای نگهداری از این ماهی استفاده می کنید باید هر دو روز یک بار آب را تعویض کنید و اگر آکواریوم بزرگی دارید سعی کنید هفته ای یک بار آب آن ها را تعویض کنید در غیر این صورت امکان این که مشکلاتی برای ماهی ایجاد گردد وجود دارد و همین مورد به ظاهر ساده می تواند منجر به ایجاد بیماری در ماهی شده و ماهی شما به شدت ضعیف خواهد شد.

یادتان باشد که یک سری از باکتری ها هستند که می توانند تهدید کننده زندگی این ماهی ها باشند و شما باید سعی کنید آن ها را به صورت مرتب از درون تنگ یا آکواریوم پاکسازی نمایید. البته یک سری از این باکتری ها هستند که  برای زندگی ماهی حیاتی می باشند از این رو نباید همه آن ها را از درون تنگ یا آکواریوم حذف نمایید.

تغذیه در زمان تولید مثل

تخم ریزی این ماهی ها بسیار حساس می باشد از این رو شما باید مراقب تغذیه ماهی فایتر در این زمان باشید. در این بازه زمانی که ماهی ها در حال تخم ریزی هستند شما می توانید از طیف بسیار گسترده ای از غذاها را استفاده کنید و یادتان باشد که در این زمان نباید از کرم های خونی منجمد شده استفاده کنید. سایر غذاهایی که می توانید به عنوان تغذیه ماهی فایتر از آن ها استفاده کنید عبارتند از :

  • کرم خاکی
  • مگس سرکه
  • میگوی آب شور
  • لاروی حشرات
  • کرم خونی منجمد

یادتان باشد که این دوران از مهم ترین دوره های زندگی ماهی می باشد و باید روزانه ۴ بار این ماهی را تغذیه کرد. در نظر داشته باشید که لاروهای این ماهی ها را می توانید با غذاهای ریزی مانند اینفوزیا، زرده تخم مرغ و بچه میگو تغذیه کرد.

ماهی فایتر و روش های نگهداری از آن

نکات مهم

یک سری از نکاتی هستند که اگر از آن ها در نگهداری و تغذیه ماهی فایتر استفاده کنید می توانید ماهی های سالم تری داشته باشید و برای مدت بیشتری آن ها را زنده نگه دارید. در ادامه این نکات ساده را به شما خواهیم گفت.

  • سعی کنید برای هر غذایی که به ماهی می دهید عکس العمل او را نیز در نظر بگیرید و سعی کنید با توجه به این رفتارها نوع غذایی که دوست دارد را انتخاب کرده و یک رژیم غذایی مناسب برایش تهیه نمایید.
  • سعی کنید به اندازه برای این ماهی ها غذا بریزید و از ریختن غذای اضافی خودداری نمایید. این ماهی بیش از یک الی دو دقیقه نمی تواند غذا بخورد از این رو غذاهای اضافی منجر به کثیف شدن آب می شوند.
  • قبل از این که از غذاهای منجمد به این ماهی بدهید سعی کنید آن ها را یخ زدایی کنید در غیر این صورت مشکلاتی برای ماهی ایجاد خواهد شد.
  • ماهی های کوچک تر نیاز به غذاهایی با تکه های کوچک دارند از این رو سعی کنید از متناسب با اندازه ماهی خود برای آن ها غذا انتخاب کنید.
  • تغذیه ماهی فایتر بسیار حساس می باشد و باید در زمان های غیر از زمان تخم ریزی دو بار در روز تغذیه شود.

تغذیه ماهی فایتر

اصول نگهداری و تغذیه ماهی فایتر از حساسیت بالایی برخوردار می باشد زیرا این ماهی ها بسیار حساس می باشند و نمی توانند هر نوع تغذیه ای داشته باشند. در ادامه شما می توانید با اصول نگهداری از ماهی پرت و نگهداری از ماهی قرمز آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه بدست آورید و ماهی های خود را با اصول بهتری نگهداری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو