معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بابلسر

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بابلسر


منبع: همگردی

609

1401/8/7

22:00


بابلسر بدلیل برخورداری از طبیعتی بکر و دست نخورده، چشم اندازهای حیرت آور و همچنین آب و هوای معتدل و مطلوب در یکی دو دهه گذشته به یکی از قطب های اصلی توریستی و گردشگری تبدیل شده و سالانه گردشگران داخلی و خارجی متعددی از این شهر ساحلی بازدید بعمل می آورند. در گذشته های دور، آن را به اسم مشهد سر می نامیدند که با توجه به روایات مختلف در خصوص این نامگذاری، عده ای اعتقاد دارند این نام بدلیل وجود سر امامزاده ابراهیم (ع) بر رویش گذاشته شده بود. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری بابلسر همراه شوید تا شما را با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی بابلسر آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف بابلسر برایتان جالب خواهد بود.

منطقه ساحلی و گردشگری کرفون

کرفون نام یکی از مناطق ساحلی و توریستی و گردشگری بابلسر بوده که در حدفاصل 13 کیلومتری از جاده ساحلی بابلسر به طرف ساری واقع شده است. این منطقه برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی که بدنبال قدری آرامش هستند، بسیار ایده آل و قابل توجه می تواند باشد. در این منطقه شما می توانید تا ساعتهای متمادی به شنیدن و تماشای امواج چشم نواز دریا مشغول شوید و روز دلپذیر خود را با تماشای غروب آفتاب در ساحل این منطقه به پایان برسانید. در ساحل این مورد از بهترین جاهای دیدنی بابلسر، یک شکرت تعاونی به نام پره کرفون نیز قرار گرفته که امکان صید ماهی تازه از دریای خزر را برای شما فراهم می کند.

بیشتر بخوانیدآشنایی کوتاه و مفید با منطقه توریستی کرفون بابلسر

منطقه ساحلی و گردشگری کرفون

رودخانه بابلرود

رودخانه بابلرود که از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد، با عبور از بابلسر این شهر را به 2 قسمت کاملا مجزا از هم تقسیم می نماید. برای جا به جایی بین این دو قسمت شهری هم می توانید از جاده خاکی استفاده نمایید و هم از قایق هایی که برای این منظور در کنار اسکله قرار گرفته اند. نکته قابل توجه در خصوص رودخانه پر آب بابلرود این است که این جاذبه طبیعی برخلاف اغلب جاذبه های اقلیمی و طبیعی کشور، از امکانات تفریحی، خدماتی، بهداشتی و همچنین گردشگری چشمگیری برخوردار شده که از جمله آنان میتوان به ایجاد یک فضای سبز و پارک محلی با محوطه مخصوص بازی کودکان و زمین فوتبال، رستوران های شیک و سفره خانه های سنتی، کافی شاپ های متعدد و سرویس های بهداشتی اشاره نمود.

رودخانه بابلرود

امامزاده ابراهیم (ع)

از معروف ترین جاذبه های گردشگری بابلسر باید به آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع)، برادر امام رضا (ع) و فرزند امام موسی کاظم (ع) اشاره داشت. این آرامگاه که از ساختمانی 8 ضلعی با گنبدی به شکل و شمایل هرمی بر روی آن ساخته شده، بدلیل قدمت بسیار زیاد و تاریخچه کهن خود تاکنون بارها و بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی از نظر ظاهری شده است. بسیاری از مورخان و کارشناسان تاریخی کشور قدمت آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع) را مربوط به قرن نهم هجری قمری می دانند که با این تفاسیر، بایستی قدمت شهر ساحلی بابلسر را نیز بسیار زیاد قلمداد نماییم. از دیدنی های این آرامگاه چشم نواز میتوان به درب های ورودی نفیس، سنگ نوشته های قدیمی و یک صندوقچه چوبی باستانی در آن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به داستانهای مختلف در خصوص این بنا، به احتمال زیاد آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع) تنها بصورت نمادی از ایشان در این مکان از دیرباز تاکنون قرار گرفته و ایشان به همراه خواهر بزرگوارشان در بازار محلی مشهد سر دفن شده اند که البته تاکنون مدارکی دال بر صحت این ادعای تاریخی و قدیمی بدست نیامده اند.

امامزاده ابراهیم (ع)

روستای گالشکلا

از دیدنی های معروف بابلسر میتوان به روستای زیبای گالشکلا اشاره کرد که از طبیعتی بکر و سرزنده، آب و هوایی فوق العاده دلچسب و از همه مهمتر مردمانی خونگرم و میهمان نواز برخوردار هست. روستای خوش منظره و تماما سرسبز گالشکلا در فاصله 1 کیلومتری از بخش بهنمیر قرار گرفته و معروف است به بهشت زرین دامداران.

روستای گالشکلا

پارک وحش بابلسر

پارک وحش بابلسر بصورت کاملا خصوصی اداره می شود. این پارک وحش درست در کنار مرکز سرطان شناسی بابلسر و در داخل خیابان دریا قرار گرفته و در آن شما می توانید از حیواناتی همچون شتر، شیر، میمون، خرس، گرگ و گوش سیاه بازدید بعمل آورید.

پارک وحش بابلسر

منطقه توریستی و جنگلی میرود

منطقه توریستی و جنگلی میرود در حدفاصل 2 کیلومتری از بخش بهمنیر قرار گرفته است. این منطقه دارای پوشش گیاهی و جنگلی بسیار انبوه و متراکم، چشم اندازهای فوق العاده جذاب و همچنین محیط کاملا بهداشتی و توریستی هست. منطقه میرود بدلیل برخورداری از پتانسیل های توریستی و گردشگری، دارای امکانات متنوع و گسترده ای بوده که بخش کوچکی از آنها شامل سکوهای مخصوص نصب چادر، آلاچیق های خانوادگی، رستوران، پارک و فضای بازی مخصوص کودکان، سرویس های بهداشتی و همچنین مکانهای اقامتی مناسب هستند.

منطقه توریستی و جنگلی میرود

سد عرب خیل

عرب خیل نام یک سد لاستیکی است به طولی بالغ بر 50 متر و همچنین ارتفاعی معادل 3 متر از سطح آب که در بخش بهنمیر قرار گرفته است. این سد لاستیکی که منبع تامین کننده آب مورد نیاز آن رودخانه تالار هست، امروزه تبدیل شد به یکی از جذاب ترین اماکن گردشگری و تفریحاتی بابلسر. در خصوص منبع آب تامین کننده این سد یعنی رودخانه تالار، لازم است بدانید که این رودخانه از رشته کوههای البرز سرچشمه می گیرد و پس از گذر از شهرهایی نظیر قائمشهر، کیاکلا و شهرستان سوادکوه به پشت سد لاستیکی عرب خیل می رسد و بعد از آن نیز با جاری شدن در قسمتهای شرقی، غربی و جنوبی بخش بهنمیر، از طرف ساحل میرود به دریای خزر منتهی می شود.

سد عرب خیل

شهرک خزرشهر

از جمله مناطقی که به هیچ عنوان در سفر به بابلسر و نواحی شمالی ایران نباید از دیدن آن غافل شد، شهرک ساحلی خزر شهر بوده که در حد فاصل کمی از پایتخت ایران قرار گرفته و می تواند برای تهرانی ها به عنوان یک مقصد ایده آل برای گذراندن اوقات فراغت تلقی شود. این مورد از دیدنی های معروف بابلسر که در مجاورت دریا قرار گرفته، از پوشش طبیعی انبوه و همچنین شرایط آب و هوایی بسیار مطلوبی نیز بهره مند بوده و بطور کلی، به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

شهرک خزرشهر

پل معلق

در شهر ساحلی بابلسر، پل معلقی بچشم می خورد که زمان ساخت آن مربوط می شود به عصر پهلوی نخست و پیش از آغاز جنگ جهانی دوم یعنی سال 1313 خورشیدی. پل معلق بابلسر که از ارتفاع 16 متری، عرض 8 متری و همچنین طولی بیش از 80 متر برخوردار است، به همت مهندسان آلمانی و سوئدی در این شهر ساحلی زیبا و در خیابان پاسداران احداث شد. بد نیست در خصوص این مورد از بهترین جاهای دیدنی بابلسر بدانید که تمام بخشهای آن از فلز طراحی شده و در روزگاران پیشین، به عنوان اولین پل قابل تردد برای خودروها قلمداد میشد.

پل معلق بابلسر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو