نظر فیل اسپنسر درباره بررسی قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط نهادهای نظارتی

منبع: زومجی

12

1401/8/8

16:16


نظر فیل اسپنسر درباره بررسی قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط نهادهای نظارتی

اخیرا فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی‌های مایکروسافت در جریان رویداد Tech Live وال استریت ژورنال این هفته، مصاحبه‌ای انجام داد و راجع به تلاش شرکت Microsoft برای خرید شرکت Activision Blizzard صحبت کرد؛ درحالی‌که نهادهای نظارتی سراسر جهان مشغول بررسی دقیق خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هستند.

در این بین سازمان CMA بریتانیا به‌صورت ویژه تحقیقات خود پیرامون این خرید احتمالی را گسترش داد و ابراز نگرانی خود درباره‌ی آسیب رسیدن به پلتفرم پلی استیشن و سایر سرویس‌های اشتراکی بازی را اعلام کرد. بااین‌حال تاکنون شرکت مایکروسافت در بیانیه‌های مختلف این موارد نگران‌کننده را رد کرده است. سازمان CMA هم‌اکنون تحقیقات رسمی خود را به فاز دوم گسترش داده است و تاریخ موقت ۱۷ آبان (۸ نوامبر) امسال را برای تایید این معامله یا هر نوع تصمیم‌گیری دیگر راجع به آن را مشخص کرد. در آن سو انتظار می‌رود سازمان نظارتی FTC ایالات متحده تا اواخر ماه نوامبر نظر خود را اعلام کند.

در همین راستا اسپنسر اعلام کرد که به اعتقاد او بررسی‌های دقیق درباره‌ی چنین قرارداد مهمی، ضروری به شمار می‌آید و او مدام با سازمان‌های نظارتی در سراسر جهان ملاقات داشته است. اسپنسر در این‌باره توضیح داد: «ممکن است برای مردم تعجب‌آور باشد، اما من متخصص انجام معاملات ۷۰ میلیارد دلاری نیستم. بااین‌حال می‌دانم که ما روی دریافت تاییدیه در حوزه‌های قضایی عمده تمرکز کرده‌ایم و برای آن، من زمان زیادی را با نهادهای نظارتی بروکسل، لندن و در اینجا با FTC ایالات متحده می‌گذرانم.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

من می‌گویم بررسی‌ها تاکنون بسیار منصفانه و صادقانه بوده است. این یک خرید بزرگ است و شکی در این مورد نیست. مایکروسافت نقش یک شرکت بزرگ در صنعت فناوری را دارد و من فکر می‌کنم تحقیق در مورد خریدی در این مقیاس ضروری است. من از زمانی‌که صرف این بررسی‌ها می‌شود، قدردانی می‌کنم. ما واقعاً روی تأیید معامله در بازارها متمرکز هستیم و من به آن اطمینان دارم. من همین هفته‌ی گذشته در لندن بودم و همچنان با تمام سازمان‌های نظارتی به گفت‌وگو ادامه می‌دهم و مطمئن هستم که توافق را تأیید خواهیم کرد».

تاکنون بسیاری از تحقیق‌های سازمان‌های نظارتی و بحث‌های صنعت بازی پیرامون خرید اکتیویژن بیلزارد توسط مایکروسافت روی مجموعه عظیم Call of Duty متمرکز بوده است. با اینکه تاکنون ایکس باکس به‌طور منظم ادعا کرده است که نسخه‌های بعدی سری کالاف دیوتی روی پلی استیشن عرضه خواهند شد، اما شرکت سونی به‌طور فزاینده‌ای اعتراض‌های خود را به این خرید و تاثیر انحصاری شدن Call of Duty را بر پلتفرم پلی استیشن اعلام کرده است. به‌گفته‌ی سونی، پیشنهاد ایکس باکس در مورد باقی ماندن سری کالاف دیوتی در آینده روی پلی استیشن در بسیاری از سطوح ناکافی به نظر می‌رسد.

در ادامه فیل اسپنسر در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال، بار دیگر موضع مایکروسافت را تکرار و اعلام کرد به انتشار نسخه‌های آینده کالاف دیوتی روی پلتفرم‌های پلی استیشن ادامه خواهد داد. اسپنسر ادعا کرد که برای گسترش تجارت در صنعت بازی‌، مایکروسافت بیشتر روی رشد در زمینه‌های بازی‌های موبایل ازطریق خرید اکتیویژن بلیزارد علاقه‌مند است. اسپنسر در این‌باره گفت: «برنامه ما این است که کالاف دیوتی به‌طور خاص روی پلتفرم پلی استیشن در دسترس باشد و این چیزی است که شما در مورد آن می‌پرسید اما وقتی به برنامه‌هایمان فکر می‌کنم، دوست دارم کالاف دیوتی را روی نینتندو سوئیچ و سایر پلتفرم‌های قابل پخش [نیز] ببینم. اما اگر به این موضوع بپردازیم که چرا این معامله برای ما مهم است، زمانی‌که شما این مبلغ را خرج می‌کنید و به فرصت‌ها در زمینه‌ی بازی نگاه می‌اندازید، این فرصت واقعا در مورد پلتفرم موبایل است.

شخصیت های آثار مختلف شرکت اکتیویژن بلیزارد

بیشتر گفتگوهایی که مطرح می‌شوند در مورد کنسول‌ها و تاثیر آن روی نحوه رقابت کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن با یکدیگر است. اما وقتی به سه میلیارد نفر فکر می‌کنیم که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، تنها حدود ۲۰۰ میلیون خانواده‌ به تجربه‌ی بازی روی کنسول می‌پردازند. اکثر افرادی که بازی می‌کنند، این کار را با دستگاهی انجام می‌دهند که از قبل در جیب آن‌ها است؛ یعنی موبایل آن‌ها».

رئیس بخش بازی‌های مایکروسافت اعتقاد دارد ارزش بازی Call of Duty Mobile بسیار جالب‌تر از چیزی است که دیگران در مورد تاثیر این خرید روی رقابت کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن می‌گویند. اسپنسر در این‌باره افزود: «چیزی که ما را واقعا به استودیو کینگ مجموعه اکتیویژن بلیزارد علاقه‌مند کرد، کاری بود که این تیم‌ها در ایجاد چنین جامعه‌های کاربری بزرگی روی موبایل انجام داده بودند. این مجموعه به‌صورت عادی روی پلی استیشن عرضه خواهد شد. برنامه ما این نیست که برای افراد طعمه بگذاریم و روش بازی‌ آن‌ها را به فضای ابری تغییر دهیم یا پس از گذشت دو یا سه سال بازی را انحصاری کنیم. قصد ما این است تا زمانی‌که منطقی باشد، به انتشار کالاف دیوتی روی پلی استیشن ادامه دهیم. فناوری همیشه در نوعی انتقال به سر می‌برد».

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی اخبار پیرامون خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو