طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین و خوشمزه به صورت حلقه ای و دانه شده با ماندگاری بالا در خانه

منبع: جدول یاب

22

1401/8/9

10:27


طرز تهیه کنسرو ذرت

کنسرو ذرت در واقع یک روش برای نگهداری ذرت است تا بتوانید ذرت ها را آماده و برای مدت طولانی نگهداری و برای سوپ، مرغ، الویه و … استفاده کنید. ذرت منبع خوبی از فیبر محسوب می شود و سرشار از ویتامین های گروه A ، B، C، املاح معدنی، کلسیم، پتاسیم و آهن است و قسمت بزرگی از آن را مواد نشاسته ای تشکیل می دهد. خوردن ذرت فواید زیادی دارد، زیرا دارای مس، منگنز، منیزیم، سلنیوم و فسفر است و عملکرد کلیه ها را تحریک می کند و باعث رشد استخوان و بدن می شود. ذرت به دلیل داشتن ترکیبات فنولیک و اسید فرولیک می تواند با تومورهای سینه و کبد مبارزه کند و در مبارزه با سرطان روده بزرگ نیز نقش مهمی ایفا می کند. امروز در جدول یاب طرز تهیه کنسرو ذرت را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو ذرت خوشمزه و شیرین

  • ذرت ۳ عدد
  • شکر ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کنسرو ذرت خانگی با ماندگاری بالا به دو صورت

مرحله اول: دان کردن ذرت

ابتدا ذرت ها را پوست بگیرید و تمیز کنید. دو ردیف از ذرت ها را با دقت از سمت ته دانه ها با کمک چاقو خارج و بعد از این ردیف های دیگر را به آسانی و با دست جدا و دان کنید و ذرت های دان شده را داخل یک ظرف بریزید. یا می توانید ذرت را به صورت حلقه ای برش بزنید.

مرحله دوم: شستن ذرت ها

ظرف ذرت ها را روی سینک قرار دهید و روی ذرت ها آب بگیرید و با دست ذرت ها را هم بزنید تا پوست های روی ذرت جدا و تمیز شود. چند مرتبه این کار را انجام دهید و سپس ذرت ها را آبکش کنید.

مرحله سوم: پخت ذرت

بعد از آبکش کردن، ذرت ها را داخل یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا جایی که روی ذرت ها را آب بگیرد، بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید؛ بعد از به جوش آمدن آب اجازه دهید ذرت به مدت حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا پخته شود.

مرحله چهارم: اضافه کردن شکر و نمک

بعد از این مدت ۱ قاشق غذا خوری شکر را به همراه نصف قاشق چای خوری نمک به ذرت ها اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر با حرارت ملایم پخته شوند. ذرت ها را داخل شیشه های خشک و تمیز بریزید و با آب ذرت شیشه ها را پر کنید و درب شیشه ها را محکم ببندید.

مرحله پنجم: کنسرو کردن ذرت

شیشه ها را درون قابلمه بزرگی بچینید و قابلمه را تا درب شیشه ها از آب پر کنید و روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش بیاید. از زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد نیم ساعت زمان دهید تا کنسرو ذرت آماده شود. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شیشه ها کمی خنک شوند. در آخر شیشه ها را از قابلمه خارج کنید و در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید.

طرز تهیه کنسرو ذرت

 

نکات کلیدی برای تهیه کنسرو ذرت کارخانه ای ساده و شیرین

  1. ذرت تازه اگر بیشتر از نیم ساعت بپزد سفت می شود.
  2. ذرتی که به این روش کنسرو می شود حدود ۶ سال ماندگاری دارد.
  3. اگر دوست ندارید ذرت شیرین باشد شکر را از مواد حذف کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو