فواید باورنکردنی بخور صورت با دستگاه بخور صورت درمان مدیکال

فواید باورنکردنی بخور صورت با دستگاه بخور صورت درمان مدیکال


منبع: پارس ناز

32

1401/8/9

11:41


فواید باورنکردنی بخور صورت با دستگاه بخور صورت درمان مدیکال

آیا می دانید بخور صورت چه فوایدی را برای شما به همراه دارد؟ آیا می دانستید که به وسیله بخور صورت می توانید یک پوستی صاف و عاری از هرگونه جوش زیر پوستی داشته باشید؟ آیا می دانستید به وسیله بخور می توانید پوست صورت خود را در سریع ترین زمان ممکن و بدون نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت شفاف نمایید.

 

اگر تاکنون در مورد بخور صورت مقاله ای را نخوانده اید، به وب سایت درستی مراجعه کرده اید. در این مقاله قصد داریم به نقل از سایت کالای پزشکی درمان مدیکال از 0 تا 100 در مورد فواید بخور صورت و انواع بخورها برای صورت، توضیحاتی را ارائه دهیم.

 

پیشنهاد ما به شما این است که کمی حوصله به خرج دهید و با دقت این مقاله را مطالعه نمایید. این روزها داشتن پوستی صاف و سفید آرزوی هر فردی به حساب می آید. برای این که بتوان پوست را شفاف و سفید کرد، راه های مختلفی وجود دارد.در میان تمام روش های موجود یک روش به نام بخور وجود دارد که می توان از آن به عنوان یک روش بی خطر یاد کرد.

فواید باورنکردنی بخور صورت با دستگاه بخور صورت درمان مدیکال

بخور صورت چیست؟

 

برای پاکسازی پوست این روزها در کنار تمام مراقبت های شیمیایی که وجود دارد، یک روش طبیعی به نام بخور صورت وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. به جرئت می توان این موضوع را بیان کرد که بخور صورت هیچ گونه عوارضی را ندارد.

 

البته نداشتن عوارض بدان معنا نیست که شما در انجام این کار افراط نمایید. بهتر است برای این که بتوانید نتیجه مثبتی را از انجام این کار بگیرید، به اندازه این کار را انجام دهید. بخور صورت انواع مختلفی را دارد که در ادامه در مورد هر کدام از آن ها توضیحاتی را ارائه می دهیم.

فواید باورنکردنی بخور صورت با دستگاه بخور صورت درمان مدیکال

فواید بخور صورت

 

* افزایش کلاژن پوست: از مهم ترین فوایدی که بخور دارد و می توان به آن اشاره کرد، موضوع کلاژن سازی پوست می باشد. به وجود آمدن چین و چروک در پوست صورت یک امری طبیعی است و نمی توان از آن اجتناب کرد. برای این که بتوان چین و چروک های صورت را از بین برد، می توان از بخور استفاده کرد. بخور صورت باعث می شود تا خون در صورت گردش پیدا کند و به مرور زمان چین و چروک های پوست صورت کم شوند.

 

* آبرسانی: بسیاری از افراد به دلایل مختلفی پوستی خشک را دارند. خشک بودن پوست صورت یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود تا چین و چروک در صورت به وجود آید. استفاده از محصولات شیمیایی مختلف ممکن است نتوانند آن طور که باید و شاید خشکی پوست صورت را از بین ببرند.

 

* پاک کنندگی پوست: بخور باعث می شود تا منافذ پوست صورت باز شوند. در صورتی که منافذ پوست باز شوند، می توان یک پاکسازی عمیق برای پوست صورت انجام داد. اگر صورت شما جوش های سر سیاه دارد می توانید از بخور گرم برای از بین بردن و تخلیه کردن آن ها استفاده نمایید. بخور باعث می شود تا جوش های سر سیاه نرم شوند و بتوان آن ها را به راحتی تخلیه کرد.

 

* رفع احتقان: اگر سینوس های بینی شما گرفته شده است، می توانید با استفاده از این روش مشکل خود را حل نمایید. در فصول سرد سال که امکان سرما خوردگی بسیار زیاد است و ممکن است سینوس های افراد به مشکل بخورند، می توان از این روش برای حل این مشکل استفاده کرد.

 

جهت اطلاعات بیشتر در مورد فواید بخور صورت کلیک کنید.

فواید باورنکردنی بخور صورت با دستگاه بخور صورت درمان مدیکال

انواع بخور صورت

 

همان طور که در قسمت قبلی مقاله به آن اشاره شد، بخور صورت انواع مختلفی دارد و هر شخصی می تواند با توجه به نیازی که دارد، اقدام به استفاده از آن ها نماید.

 

* بخور با استفاده از روغن های معطر: از این نوع بخور برای پاکسازی پوست صورت استفاده می شود. اگر پوست صورت شما چرب است می توانید از گیاهانی همچون بابونه، گل ختمی و… استفاده نمایید. در نقطه مقابل اما اگر پوست صورت شما خشک است بهتر است رو به استفاده از گیاهانی همچون خرفه، گل گاو زبان، رزماری و… بیاورید. بهتر است برای این که بتوانید از کار خود نتیجه حداکثری بگیرید، قبل از انجام بخور از مواد شیمیایی مانند صابون برای پاکسازی صورت خود استفاده نکنید.

 

* بخور با حوله گرم: برای انجام این نوع بخور نیاز است تا روغن های گیاهی که در قسمت قبلی در ارتباط با آن ها صحبت کردیم را درون آب گرم ریخته و اجازه دهید تا این آب جوش آید. بعد از این کار حوله را درون آب جوشیده فرو کنید و آب اضافی حوله را از آن خارج نمایید. بعد از این کار حوله را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

 

* بخور با دستگاه بخور: با استفاده از دستگاه بخور نیز می توان کار پاکسازی پوست را انجام داد. درون این دستگاه آب ریخته و اجازه دهید تا آب درون دستگاه جوش آید. به محض جوش آمدن آب درون دستگاه صورت خود را در مقابل این بخار آب بگیرید. یک نکته مهمی که وجود دارد این است که می توانید درون آب این دستگاه روغن های گیاهی مختلفی را بریزید و از آن ها برای پاکسازی پوست صورت خود استفاده نمایید.

 

معرفی برخی از بخورهای گیاهی مناسب برای انواع پوست

 

* اگر پوست صورت شما خشک است و می خواهید با استفاده از بخور پوست صورت خود را مرطوب نمایید، می توانید از گیاه بابونه استفاده نمایید. کافیست درون آب در حال جوش کمی گیاه بابونه، گیاه گل محمدی و مقداری پوست لیمو اضافه کنید. از این ترکیب به عنوان یک ترکیب برنده برای آبرسانی پوست صورت یاد می شود.

 

* در صورتی که پوست صورت شما حساس است و به سرعت ملتهب می شود و یا آسیب می بیند، می توانید از گل همیشه بهار برای بخور صورت خود استفاده نمایید. به آب در حال جوش کمی گل همیشه بهار و مقداری برگ نعنا اضافه کنید.

 

* شاید برایتان جالب شاید بدانید که از بخور صورت می توان برای لیفت کردن پوست صورت استفاده کرد. مقداری پوست پرتقال و لیمو را به آب در حال جوش اضافه کنید و صورتتان را با استفاده از این ترکیب بخور دهید.

 

برای صورت بخور گرم بهتر است یا سرد؟

 

بسیاری از افراد این سوال ممکن است برایشان به وجود آید که بوخور صورت گرم بهتر است یا سرد؟ نمی توان برای تمامی افراد یک نظر مشخصی را ارائه داد. با این وجود اما بخور گرم نتیجه و اثر بخشی بهتری را برای پاکسازی پوست صورت دارد.

فواید باورنکردنی بخور صورت با دستگاه بخور صورت درمان مدیکال

بهترین زمان بخور صورت

قبل از بررسی فواید بخور صورت، به بررسی بهترین زمان ممکن برای بخور صورت  می پردازیم. اکثریت پزشکان و محققان بر این باور هستند که بخور صورت باید در هفته یکبار انجام شود و بهترین زمان بسته پوست شما متفاوت می باشد.

 

البته برخی از پوست ها به دلیل شرایط خاص، باید دو بار در هفته از روش درمانی بخور صورت بهره مند شوند تا پوست شرایط بهتری پیدا کند. توجه داشته باشید که برای اطلاع دقیق از بهترین زمان برای بخور صورت، نیاز است تا با پزشک مربوط به پوست و مو مراجعه نمایید و زمان مناسب برای بخور پوست خود را مشخص نمایید.

 

مراقبت های بعد از بخور صورت

 

همان طور که می دانید پس از بخور صورت، منافذ پوست شما برای تخلیه جوش های سرسیاه و آلودگی های مختلف باز می شود. در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم برای استفاده از فواید بخور صورت به شستشوی پوست خود پس از بخور بپردازید. توجه داشته باشید که استفاده از آب سرد برای شستشوی صورت بهتر است. همچنین استفاده از ماسک های بهداشتی می تواند به بهتر شدن پوست شما کمک زیادی را کند.

 

نکات مهم در زمان استفاده از دستگاه بخور صورت

 

هنگام استفاده از این دستگاه هم‌چون دیگر محصولات برقی، باید به برخی نکات ضروری توجه کنید. پیش از استفاده و هنگام افزودن آب به درون محفظه، مطمئن شوید دستگاه به برق متصل نیست. حتما مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما، به دستگاه آب اضافه کنید.

 

معمولا نصف لیوان آب برای بخور دادن کامل صورت کافی است. اگر بیش از ظرفیت محفظه، آب ریخته شود ممکن است دستگاه دچار سوختگی و آسیب شود. به علاوه خطر پرتاب آب جوش به بیرون دستگاه نیز وجود دارد.

 

همان‌طور که پیشتر اشاره شد روغن‌ها و محلول‌های گیاهی دارویی را در آب نریزید و آن‌ها را درون محفظه مخصوص خودشان قرار دهید. هنگامی که دستگاه بخور صورت به برق متصل است هرگز به آب درون مخزن دست نزنید.

 

شما برای دستگاه بخور می‌توانید از آب شیر استفاده کنید. اما بهتر است به طور کلی، آب‌های شور با املاح بالا را درون محفظه نریزید تا طول عمر وسیله افزایش یابد. سطح کاملا صاف مانند میز، بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه بخور حین استفاده است.

 

اگر از محافظ برق نیز برای دستگاه بخور صورت استفاده کنید تقریبا تمام آنچه که باید را رعایت کرده‌اید.اگر به درستی از دستگاه بخور استفاده کنید شاهد نتایج فوق‌العاده بر روی پوست صورت خود خواهید بود.

 

جمع بندی

 

در این مقاله در خصوص بخور صورت صحبت شد. بهتر است برای این که بتوانید از بخور صورت نتیجه درستی را بگیرید در انجام آن افراط و یا تفریط نکنید و برای خرید از دستگاه بخور پوست و صورت استاندارد و با کیفیت استفاده نمایید.

 

یک روز در میان استفاده از بخور می تواند نتیجه بسیار مناسبی را برای شما داشته باشد و شما را به خواسته تان برساند. نکته مهم بعدی که نیاز است به آن اشاره کنیم این است که اگر قصد استفاده از بخورهای گیاهی را دارید، حتما در مورد انواع روغن های گیاهی و تاثیری که بر روی پوست صورت می گذارند، تحقیق نمایید.

 

به طور مثال اگر پوست صورت شما خشک است به سمت استفاده از روغن هایی نروید که وضعیت پوست شما را بدتر کنند. در صورت ممکن می توانید برای استفاده درست از بخور صورت با پزشک متخصص خود در این خصوص مشورت نمایید تا وی بتواند بهترین پیشنهادها را برای شما داشته باشد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو