موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است

منبع: همگردی

9

1401/8/9

15:30


جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است.

موزه بیزانس و مسیحیت در آتن قرار دارد. این موزه قدرت امپراطوری روم شرقی و آثار بجای مانده از دوران بیزانس و بعد از بیزانس را به نمایش گذاشته است. این موزه در نوع خود یکی از مهمترین موزه های مربوط به هنر بیزانس در سطح جهانی محسوب می شود. قریب به 25000 آثار متنوع و غنی در این موزه به نمایش درآمده که در میان آنها میتوان به انواع نقاشی، جواهرات، سفال و سرامیک، مجسمه، منسوجات متعلق به روحانیون کلیسا و موارد مربوط به معماری اشاره کرد. تاریخ تاسیس این موزه به قرن 20 میلادی بر میگردد. هدف این موزه این بود تا آثار امپراطوری دوران بیزانس را جمع آوری و محافظت کند.

موزه بیزانس و مسیحیت از زمان تاسیس گسترش پیدا کرده و بزرگ و بزرگتر شده تا اینکه در سال 2010 تمام آثاری که مد نظر بود را در این موزه جمع آوری و آن را تکمیل کردند. بر طبق شواهد، آثاری از قرن سه تا بیست و یک میلادی در این موزه جمع شده است. آثاری که از مناطق مختلف تسالونیکی، صربستان، بلغارستان، جزیره کرت و میستراس جمع آوری شده اند. این مناطق زمانی جز محدوده امپراطوری بیزانس یا همان روم شرقی بوده اند. اگر به ساختمان این موزه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که شبیه به ویلاهای منطقه توسکانی در ایتالیا هست. ساختمان این موزه را با نام ویلای ایلیسیا (Villa Illissia) می شناسند.

ساخت این بنا در سال 1848 به پایان رسید و تا زمان مرگ «دوشس توفی» محل اقامت او بود و بعد از مرگ وی، در اختیار دولت قرار گرفت. این بنا در داخل حیاطی بزرگ و زیبا قرار دارد و معماری این ساختمان در نوع خود بسیار جذاب و دیدنی است.

موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو