خرید انواع کتاب با تخفیف های بالا

منبع: نمکستان

26

1401/8/11

21:54


کتاب خواندن سن خاصی ندارد ولی باید سعی کنید از همان ابتدا برای کودکان خود کتاب بخوانید تا آن ها به کتاب خوانی علاقه مند شوند.

یکی از مهم ترین دوران زندگی هر انسانی دوران کودکی است. در این دوران شخصیت فرد شکل می گیرد.

با کتاب خواندن برای کودک او تجربه های زیادی را کسب می کند، او یاد خواهد گرفت که چگونه صحبت کند، چگونه به نظرات دیگران احترام بگذارد و این که چگونه نظر خودش را بیان کند.

کتاب خواندن سن خاصی ندارد ولی باید سعی کنید از همان ابتدا برای کودکان خود کتاب بخوانید تا آن ها به کتاب خوانی علاقه مند شوند.

خرید انواع کتاب با تخفیف های بالا

چند نکته در هنگام انتخاب و خرید کتاب برای کودکان :

۱)کتاب هایی بخرید که عکس های زیادی داشته باشد :

بهتر است برای کودکان به خصوص کودکان زیر ۵ سال کتاب هایی که تصاویر زیاد و رنگ های شاد و جذاب دارند بخرید.

۲) در مورد تصاویر کتاب از کودکان سوال بپرسید :

کودکان از ۱۶ تا ۲۴ ماهگی بیشتر از هر زمان دیگری کلمات را یاد می گیرند. مثلا هنگام کتاب خواندن به کودک بگویید موش را می بینی یا این که موش چه رنگیه ؟

این کار شما موجب می شود کودک سریع تر لغات را یاد گیرد.

۳) کتاب بخوانید و با کودک خود صحبت کنید:

مهم نیست که شما کتاب را به پایان برسانید یا نه. صحبت هایی که در هنگام کتاب خواندن با کودک خود انجام می دهید مهم تر هستند. شما سعی کنید به همه ی سوالات کودک خود پاسخ دهید اگر سوالات او نیز تمام نشود این امر موجب بهبود مهارت های شناختی و اجتماعی کودک خواهد شد.

در مورد تصاویر کتاب از او سوال بپرسید و مکالمه ی خود را این چنین آغاز کنید.

۴)از کودک بخواهید آخر داستان را حدس بزند :

هنگامی که از کودک می خواهید آخر داستان را حدس بزند مثلا بگویید فکر می کنی وقتی خرگوش وارد باغچه شد بعدش چیکار می کنه ؟ موجب می شود که کودک بعدها بتواند خودش کتاب بخواند. این امر موجب می شود کتاب خواندن برای کودک جذاب باشد و هم چنین او قصه گویی را هم  فرا بگیرد.

از کودک بخواهید آخر داستان را حدس بزند

۵) هنگام کتاب خواندن کودکان را در آغوش بگیرید :

این کار شما موجب می شود که هم احساس نزدیکی و راحتی با شما داشته باشد و هم اینکه کتاب خواندن برای کودک لذت بخش خواهد بود.

۶) برنامه ریزی روزانه برای کتاب خواندن :

برنامه ریزی موجب می شود که شما هر روز در ساعت مشخصی به کتاب خواندن بپردازید، برای مثال هر شب قبل از خواب برای کودک کتاب داستان بخوانید.

اما شما می توانید در طول روز نیز از فرصت هایی که به دست می آورید نیز برای این کار استفاده کنید.

مثلا می توانید صبح ها نیز کودک را با کتاب خواندن برای او بیدار کنید تا این که او را به اجبار از تخت خواب پایین بیاورید.

۷) کتاب های مخصوص کودکان بخرید :

کودکان عاشق کتاب های برجسته و ضد آب که مخصوص حمام است و هر کتابی که به تنهایی بتوانند از آن استفاده کنند هستند. آن ها کتاب هایی که تصاویر روشن، واضح و رنگارنگ داشته باشد را نیز دوست دارند.

۸) کتاب های مورد علاقه کودک را بخرید :

کودک شما اگر توپ بازی را دوست دارد یا با حیوانات بازی می کند کتاب هایی در همین زمینه برای او بخرید.

یا اگر به کارتون خاصی علاقه مند است که مناسب اوست و آموزنده می باشد کتاب آن را بخرید و درباره ی شخصیت کارتون برای او بخوانید.

کتاب های مورد علاقه کودک را بخرید

البته برای همه ی کودکان این گونه نیست شاید کودک شما با عروسک هایش بازی کند ولی به کتاب آن علاقه ای نداشته باشد، شما باید انبوه زیادی از کتاب ها را برای او فراهم کنید و ببینید که که کودک به موضوع کدام یک علاقه دارد.

۹) یک کتاب را بارها برای کودک بخوانید :

اگر شما هر روز یک کتاب تکراری را برای کودک خود می خوانید و او همچنان علاقه  به شنیدن همان کتاب دارد، شما هم برایش بخوانید.

کودکان دوست دارند بارها یک داستان را بشنوند زیرا که آن ها علاقه مند به یادگیری هستند. بعد از مدتی کودک هم لغات جدید یاد می گیرد و هم این که لغات را تکرار می کند، این به معناست که آمادگی او برای کتاب خوانی افزایش پیدا کرده است‌.

۱۰) کودکان را به کتابخانه ببرید :

آن ها را به کتابخانه های مخصوص کودکان ببرید تا با کتاب های جدید آشنا شوند و هم تجربه ی کتاب خواندن در کتابخانه را کسب کنند. مطمئن باشید که کودک با دیدن انبوه کتاب ها در یک مکان شگفت زده خواهد شد‌.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو