برترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان ایرانی

برترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان ایرانی


منبع: فوت و فن

74

1401/8/14

00:46


کشور کانادا سال‌هاست که به عنوان یکی از مقاصد اصلی تحصیلی برای دانشجویان ایرانی شناخته می‌شود. به لطف کیفیت بالای آموزش، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

برترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان ایرانی

کشور کانادا سال‌هاست که به عنوان یکی از مقاصد اصلی تحصیلی برای دانشجویان ایرانی شناخته می‌شود. به لطف کیفیت بالای آموزش، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

افرادی که تصمیم به تحصیل در کانادا را دارند، در قدم اول باید با دانشگاه‌های این کشور آشنا شوند تا بتوانند هریک از آن‌ها را از نظر رتبهٔ علمی در جهان،‌ آیندهٔ شغلی فارغ‌التحصیلان، میزان سخت‌گیری در پذیرش و… شناسایی کنند. اگر شما نیز قصد تحصیل در کانادا را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا برترین دانشگاه‌های کانادا را برای شما معرفی کنیم.

برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل چه معیارهایی را باید درنظر بگیریم؟

هنگامی که تصمیم به تحصیل در کانادا را دارید، در قدم اول باید دانشگاه‌های مختلف را براساس معیارهای گوناگون بررسی کنید تا در این میان بتوانید بهترین را پیدا کنید. برخی از فاکتورهای پیشنهادی که در هنگام انتخاب دانشگاه خوب است به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  • رنکینگ کشوری و جهانی دانشگاه؛
  • میزان شهریه و هزینۀ تحصیل؛
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی؛
  • شهر و منطقه؛
  • هزینۀ زندگی در استان مقصد؛
  • آیندۀ شغلی فارغ‌‌التحصیلان.

لیست برترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۲۲

برای آن‌که کارتان را برای انتخاب بهترین موسسهٔ آموزش عالی ساده‌تر کنیم در ادامه ۵ مورد از برترین دانشگاه‌های کانادا را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید بسته به معیارها و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب و برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

۱) دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو اولین و برترین دانشگاه کانادا است که در جایگاه ۱۸ جهان قرار دارد. یکی از دلایل اصلی شهرت این دانشگاه تمرکز استادان و دانشجویان آن برای انجام پژوهش‌های جدید و در راستای پیشبرد علم و صنعت کانادا است. این دانشگاه میزبان دانشجویانی از بیش از ۱۶۰ کشور جهان است که دانشجویان ایرانی نیز در بین آن‌ها وجود دارند.

دانشگاه تورنتو

شرایط اختصاصی دانشگاه تورنتو:

شرایط پذیرش در این دانشگاه بر اساس پیشینۀ تحصیلی بوده و بدون درنظرگرفتن سن افراد است. برخی از رشته‌ها نیازمند ارائۀ پیش‌نیاز‌های موضوعی خاصی هستند. به‌عنوان مثال برای رشتهٔ ریاضی گذارندن موفقیت‌آمیز دروسی مانند حسابان، توابع و… به‌عنوان پیش‌نیاز ضروری است.

۲) دانشگاه HES مونترال (HEC Montreal)

این دانشگاه از معروف‌ترین مراکز علمی فرانسوی‌زبان در مونترال و دومین دانشگاه برتر در کانادا است. شهرت اصلی دانشگاه HES به دلیل موفقیت‌های فراوان در زمینۀ تجارت و کسب‌وکار بوده و به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند.

شرایط اختصاصی دانشگاه HES:

متقاضیان تحصیل در دانشگاه HES در مقطع کارشناسی، باید دروس حساب دیفرانسیل، حساب انتگرال، جبر خطی و برداری در دبیرستان را با نمرهٔ عالی گذرانده باشند. همچنین لازم است در یکی از آزمون‌های GMAT، GRE، TAGE MAGE یا PAEP شرکت کرده و نمرۀ قابل قبولی را کسب کنند. متقاضیان مقاطع تحصیلات تکمیلی و DESS نیز باید حداقل معدل ۱۲ را در مقاطع پیشین کسب کرده باشند.

۳) دانشگاه لورنشن (Laurentian University)

این دانشگاه دولتی در شهر سادبری کانادا قرار دارد و کلاس‌های آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی برگزار می‌شوند. دانشگاه لورنشن به فضاهای اجتماعی و گروهی دانشگاه مانند کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌ها و امکانات رفاهی توجه بسیاری دارد و سالانه آن‌ها را بهبود و افزایش می‌دهد.

دانشگاه لورنشن

شرایط اختصاصی دانشگاه لورنشن:

با توجه به این که کلاس‌های درس در این دانشگاه به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه برگزار می‌شود، بنابراین افرادی که متقاضی تحصیل در رشته‌های دوزبانه هستند، در کنار ارائه مدرک زبان انگلیسی باید تسلط خود به زبان فرانسه را نیز اثبات کنند. مهمترین شرایط تحصیل در این دانشگاه ارائه مدرک و ریزنمرات دوره تحصیلی پیشین و ارائه مدرک زبان است. البته برای اخذ پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارائه پروپوزال و رزومه قوی و داشتن پلن مطالعاتی الزامی است.

۴) دانشگاه ترنت (Trent university)

این دانشگاه یکی از مهم‌ترین مراکز علمی در کانادا است که دانشجویان آن به نوآوری و افتخارآفرینی معروف هستند. این موسسه در جایگاه اول بین دانشگاه‌های استان انتاریو در مقطع کارشناسی قرار دارد. همچنین ۹۳ درصد از دانشجویان آن در کمتر از ۶ ماه پس از فارغ‌التحصیلی استخدام شده‌اند.

شرایط اختصاصی دانشگاه ترنت:

شرایط ورودی برای دانشگاه ترنت باتوجه به موارد مختلفی از جمله مقطع تحصیلی متفاوت است. در حالت کلی متقاضیان در همهٔ مقاطع باید بتوانند حداکثر ۷۰ درصد از نمرۀ معدل کل را کسب کنند. در برخی از رشته‌ها که ریاضیات جزء دروس آن‌ها است، دانشگاه به نمرۀ درس ریاضی دانشجویان توجه ویژه‌ای می‌کند. همچنین در برخی از رشته‌ها مانند رشته‌های علوم زیستی فرد باید دروسی مانند شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک و ریاضی را با نمرات قابل قبولی گذرانده باشند.

۵) دانشگاه رجینا (University of Regina)

دانشگاه U of R جزء موفق‌ترین و البته باسابقه‌ترین دانشگاه‌های دولتی در کانادا است که به خلق ایده‌های نوآورانه شهرت دارد. دانشگاه رجینا در رتبهٔ ۲۸ کانادا و ۹۵۱ جهان قرار گرفته است. این دانشگاه اولین مرکز علمی در غرب کانادا است که پیشنهاد مطالعات مشارکتی را ارائه داد و یک بام سبز را روی مرکز تحقیقاتی خود ساخت.

دانشگاه رجینا

شرایط اختصاصی دانشگاه رجینا:

داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید شرایط خود را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی بررسی کنند. برای مثال دانشجویان مقطع کارشناسی باید بتوانند نمراتی با حداقل نمرۀ معادل C در مقاطع پیشین کسب کنند. همچنین داوطلبان کارشناسی ارشد باید در مقطع کارشناسی خود حداقل ۷۰ درصد از نمرات معدل را کسب کرده باشند تا بتوانند برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. برخی از رشته‌ها مانند زبان انگلیسی، ریاضیات و آمار، تاریخ و مدیریت نیازمند کسب حداقل ۷۵ درصد از معدل مقطع پیشین خواهند بود.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مزایای زیادی برای دانشجویان دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تضمین آیندهٔ شغلی در مشهورترین کمپانی‌های جهان؛
  • کیفیت بالای آموزش؛
  • بورسیه‌های تحصیلی گوناگون؛
  • تحصیل در جامعهٔ چندفرهنگی؛
  • هزینه‌های مناسب شهریه و زندگی؛
  • تکنولوژی پیشرفته و مدرن؛
  • امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی پس از پایان تحصیلات.

کلام آخر

کشور کانادا یکی از برترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان است. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر، کیفیت بالای تدریس و جامعهٔ چندفرهنگی، شرایط مناسبی را برای تحصیل و زندگی دانشجویان مهیا کرده است. در این مطلب به بررسی تعدادی از برترین دانشگاه‌های کانادا و شرایط اختصاصی آن‌ها پرداختیم. با این وجود، لیست دانشگاه‌های برتر این کشور به اینجا ختم نمی‌شود و هر فردی ممکن است باتوجه به شرایط منحصربه‌فرد خود دانشگاه‌ دیگری را انتخاب کند.

بنابراین اگر شما هم تمایل به تحصیل در کانادا را دارید، بهتر است با مشاورین و وکلای مهاجرتی خبره مشورت کنید تا بتوانید ایدئال‌ترین دانشگاه ممکن را بسته به شرایط خود پیدا و در آن ثبت‌نام کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو