چطور ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

چطور ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟


منبع: همگردی

3

1402/4/23

16:38


این حقیقت که کانادا کشوری مهاجرپذیر است بر کسی پوشیده نیست. این کشور برخلاف سایر کشورهای انگلیسی زبان، با آغوش باز, مهاجران و متخصصان مختلف را از سراسر دنیا می پذیرد. در میان انواع ویزاهایی که صادر می شود ویزای تحصیلی کانادا بسیار پرطرفدار و جذاب است. کیفیت بالای دانشگاه های کانادا، اساتید خبره و امکانات رفاهی مطلوب متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا را چند برابر کرده است. هرساله هزاران دانشجو از سراسر دنیا برای بهره مندی از امکانات تحصیلی بهتر و ساختن آینده ای روشن تر راهی این کشور می شوند.

با وجود اینکه ویزای تحصیلی کانادا یکی از ویزاهای پرطرفدار در سراسر دنیا است؛ اما این ویزا انواعی دارد که برای دریافت آن باید اطلاعات دقیق و حساب شده ای در اختیار داشته باشید. در ادامه به بررسی ویزای تحصیلی کانادا و شرایط دریافت آن می پردازیم.

چطور ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

دلایل محبوبیت کشور کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی

ازآنجایی که کانادا کشوری پیشرفته و توسعه یافته است، افراد زیادی در سرتاسر دنیا برای دریافت ویزا و اقامت در آن تلاش می کنند. می توان گفت کانادا در میان کشورهای توسعه یافته پرطرفدارترین کشور در سطح جهان است. روند ثبت درخواست برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ ویزا نسبت به سایر کشورها آسان تر است. از طرف دیگر باید گفت که تحصیل در دانشگاه های کانادا این امکان را برای افراد فراهم می کند که از بالاترین سطح آموزش با بهترین خدمات بهره مند گردند. مسئله دیگری که سبب شهرت دانشگاه های کانادا شده است این است که دانشگاه های کانادا تمایل زیادی برای جذب دانشجوی خارجی و همکاری با موسسات علمی-تحقیقاتی دارند. تمام موارد ذکر شده دلایلی هستند مبنی بر شهرت و محبوبیت این کشور و تمایل افراد برای مهاجرت تحصیلی به کانادا.

دلایل محبوبیت کشور کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی

انواع ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا را به طورکلی می توان به دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی تقسیم بندی کرد. ویزای دانشجویی, شامل افرادی می شود که با داشتن شرایط سنی بالای 18 سال قصد تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا را دارند. در کنار ویزای دانشجویی، ویزای تحصیلی به افرادی تعلق می گیرد که دارای شرایط سنی زیر 18 سال هستند و قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند. اگرچه اقدام برای دریافت این دو نوع ویزا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا یکسان است؛ اما متقاضیان باید بدانند که شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی دانشجویی با ویزای تحصیلی دانش آموزی متفاوت است. کسب اطلاعات از شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار اهمیت دارد و افراد برای اخذ تصمیم درست و منطقی بهتر است برای مشورت با وکیل مهاجرت به موسسات مهاجرتی معتبر و مراجعه کنند و از مشاوره مهاجرت بهره مند شوند؛ زیرا قوانین کشورها معمولا متغیر است و همین امر ممکن است افراد را با مشکل مواجه سازد. یکی از این موسسات معتبر باسابقه روشن، موسسه مهاجرتی ویتراپو می باشد که پیشینه ای درخشان در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارد. تیم وکلای مهاجرتی این موسسه با برخورداری از دانش و تجربه کافی آماده کمک رسانی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ارائه مشاوره مهاجرتی در این زمینه به شما عزیزان می باشند.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزا جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا برای دانشجویان و دانش آموزان در برخی موارد با یکدیگر متفاوت است. در ادامه شرایط لازم برای هر دو ویزا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا:

  • ابتدا باید از یکی از دانشگاه های معتبر کشور کانادا پذیرش داشته باشید.
  • مدارک لازم و کافی ارائه کنید که ثابت کنند شما تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا و پرداخت حداقل یک سال شهریه را دارید.
  • از کشور مبدا خود تای کافی داشته باشید. (تای به معنای گره و وابستگی فرد به کشور مبداء خود می باشد).
  • آفیسر کشور کانادا را قانع کنید که تحصیل در این کشور تاثیر زیادی در آینده شما خواهد داشت به طوری که در کشور خود به آن آینده دست پیدا نخواهید کرد.
  • آفیسر را قانع کنید که اقامت شما در این کشور موقت بوده و پس از اتمام تحصیل کشور موردنظر را ترک خواهید کرد.
  • باید مدارک لازم جهت اثبات سلامت جسمی خود را به همراه داشته باشید.
  • هیچ گونی سوءپیشینه ای در پرونده خود نداشته باشید.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

  • از یکی از مدارس معتبر کشور کانادا در مقطع دبستان یا دبیرستان پذیرش داشته باشید.
  • درصورتی که فرزند شما 10 سال یا کمتر سن داشته باشد، حتما باید یکی از والدین به عنوان قیم او برای ادامه تحصیل در کانادا همراهی کند.
  • اگر سن فرزند شما بیشتر از 10 سال باشد حتما باید فردی را به عنوان کاستودین در کشور کانادا معرفی کنید. (کاستودین فردی است که به جای پدر یا مادر، سرپرستی کودک زیر 18 سال را می پذیرد).

دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه های برتر کانادا

کشور کانادا مانند تمام کشورهای دنیا دارای دانشگاه ها و آکادمی های زیادی است که هرکدام شرایط و مزایای خاص خود را دارند. باید گفت تمام دانشگاه های این کشور شرایط ایده آل برای تحصیل و پیشرفت را دارا هستند و فرد با پذیرش در هرکدام از این دانشگاه های کانادا می تواند آینده ای روشن برای خود ترسیم کند. در میان دانشگاه های مختلفی که در این کشور وجود دارد، برخی از آن ها از جمله دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا دارای رتبه برتر نسبت به سایر دانشگاه ها هستند. این دو دانشگاه با انجام تحقیقات علمی معتبر در سطح جهان، معروف و محبوب شده و رتبه ای بالا دریافت کرده اند.

در کنار این دو دانشگاه،کانادا دانشگاه های معتبر دیگری نیز دارد که عبارت اند از:

  • دانشگاه مک گیل: دانشگاه مک گیل یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان در استان کبک است. بسیاری از دانشجویانی که به دنبال ویزای تحصیلی کانادا هستند، دانشگاه های انگلیسی زبان را به سایر دانشگاه ها ترجیح می دهند.
  • دانشگاه آلبرتا: دانشگاه آلبرتا یکی از معدود دانشگاه های کشور کانادا است که امکان تحصیل در رشته های بومی این کشور را فراهم می کند.
  • دانشگاه مونترال: این دانشگاه را می توان دومین دانشگاه کانادا ازنظر وسعت معرفی کرد. دانشگاه مونترال تنها دانشگاه فرانسوی زبان در میان پنج دانشگاه برتر کشور کانادا می باشد.
  • دانشگاه مک مستر: شاید بتوان مهم ترین دلیل معروفیت دانشگاه مک مستر را دانشکده پزشکی آن دانست. دانشکده پزشکی این دانشگاه در دنیا زبانزد است و دستاوردهای جهانی متعددی, به نام آن در جهان ثبت شده است. یکی از سیاست های مرکزی این دانشگاه، تاکید بر فعالیت های تحقیقاتی در تمامی رشته ها است.

موسسه مهاجرتی ویتراپو

دریافت ویزای تحصیلی کانادا, نیازمند داشتن اطلاعات دقیق و پشتیبانی قوی است. هر فرد برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید به صورت دقیق از شرایط و قوانین آن کشور آگاه باشد, که این امر با دریافت مشاوره مهاجرت امکان پذیر است. نکته قابل توجه در مورد امور مهاجرت این است که معمولا قوانین مهاجرتی کشورها، با توجه به شرایط بین الملل متغیر است و تنها داشتن وکیل مهاجرت یا مشاور مهاجرتی کارکشته می تواند اطلاعات لازم را به افراد منتقل کند. برای ارتباط با وکیل مهاجرت، بهتر است به یک موسسه مهاجرتی معتبر مراجعه کرده و از خدمات مشاوره مهاجرتی آن بهره مند شوید. در میان موسسات مهاجرتی فعال، ما موسسه مهاجرتی ویتراپو را به شما معرفی می کنیم. موسسه مهاجرتی ویتراپو با داشتن 14 سال سابقه کار فعال و درخشان در عرصه مهاجرت، توانسته است رضایت افراد زیادی را جلب کند. این موسسه با داشتن تیم وکلا مهاجرتی و مشاورین کاربلد و متعهد و همچنین خدمات ویژه در زمینه دریافت اخذ ویزا و اقامت و همچنین مشاوره مهاجرت، به یکی از بهترین موسسات در زمینه مهاجرت تبدیل شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو