جنجال سگ‌های هدیه رهبر کره‌شمالی در کره‌جنوبی

منبع: برترین ها

10

1401/8/17

12:26


سرنوشت این سگ‌ها باعث شد موجی از انتقادات در شبکه های اجتماعی شکل بگیرد. برخی اعضای شبکه های اجتماعی هم برای نگهداری و تربیت این سگ ها اعلام آمادگی کردند.

عصر ایران: نگهداری سگ های هدیه رهبر کره شمالی به رئیس جمهوری کره جنوبی، جنجالی شده است.

 

 به نقل از خبرگزاری فرانسه و گاردین، " مون جه این" رئیس جمهوری سابق کره جنوبی سگ های اهدایی رهبر کره شمالی را پیش خود نگه می دارد اما حالا می گوید چون کمک مالی دولت برای نگهداری این سگ ها قطع شده آماده پس دادن آنهاست. 

جنجال سگ‌های هدیه رهبر کره‌شمالی در کره‌جنوبی

این موضوع را دفتر رئیس جمهوری سابق کره جنوبی (مون جه این) گفته است.

بعد از سومین دیدار سران کره شمالی و جنوبی در سپتامبر 2018، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به همتای جنوبی خود دو قلاده سگ هدیه داد. این سگ ها از نوع "پونگسان" هستند. دو سگ نر و ماده به نام های سونگ کانگ و گومی.

رهبر کره شمالی این دو سگ را به نشانه دوستی هدیه داده بود.

در دوره ریاست جمهوری " مون جه این"، دو سگ 7 توله به دنیا آوردند اما او بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش در سال 2022 این دو سگ را فقط با یک توله به همراه خود به خانه اش برد.

رئیس جمهوری سابق (مون ) به جز این سه قلاده سگ، 4  سگ و 3  گربه خانگی نیز دارد.

این سگ ها براساس آیین نامه داخلی نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی، در مالکیت دولت هستند و باید به ریاست جمهوری بازگردانده شوند اما در آخرین روز دوره ریاست جمهوری اش یک توافقنامه امضا شد که براساس آن، نگهداری این سگ ها برعهده او خواهند بود.

این توافقنامه می گوید دولت باید هزینه نگهداری این سگ ها به مبلغ 2.5 میلیون وون ( 1800 دلار ماهانه) را بپردازد.

دفتر "مون" حالا می گوید بعد از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید، به این توافقنامه اعتراض شد و از آن زمان تاکنون به مفاد این توافقنامه از جمله پرداخت هزینه نگهداری، عمل نمی شود.

دفتر مون اضافه کرد آماده است سگ ها را به دفتر ریاست جمهوری پس دهد. در صورتی که دفتر رئیس جمهوری فعلی، راه حل بهتری دارد مون (رئیس جمهوری قبلی) آماده اجرای آن است.

دفتر رئیس جمهوری فعلی با رد اظهارات دفتر رئیس جمهوری سابق گفت که رایزنی ها میان وزارتخانه های مربوطه همچنان ادامه دارد.

سرنوشت این سگ‌ها باعث شد موجی از انتقادات در شبکه های اجتماعی شکل بگیرد. برخی اعضای شبکه های اجتماعی هم برای نگهداری و تربیت این سگ ها اعلام آمادگی کردند.

روزنامه "چوسون" کره جنوبی هم روز دیروز دوشنبه به نقل از مسوولان در دولت و پارلمان که نامی از آنها نبرد نوشت: هم اکنون این بحث و جدل وجود دارد که آیا باید به رئیس جمهور سابق بابت نگهدای از سگ ها پولی پرداخت شود یا نه؟

وزارت کشور نیز وظیفه نگهداری از اموال ریاست جمهوری را برعهده دارد به درخواست های واکنش پاسخ نداده است.

این نوع از سگ ها، سگ های صید و به هوش بالا و وفاداری به صاحبان خود معروف هستند. این سگ ها اصالتا متعلق به منطقه بونگسان در شمال کره شمالی هستند.

برخی مقامات کره جنوبی در مخالفت با واگذاری این سگ ها به شخص رئیس جمهوری سابق می گویند سگ ها به او به عنوان رئیس جمهوری هدیه داده شدند و نه به عنوان شخصی.ش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو