آیا از فواید سرم‌درمانی پوست باخبرید؟

60

1401/8/17

14:52


ادعا می شود که سرم درمانی دارای مزایای متعددی از جمله به تاخیر انداختن پیری و بهبود ظاهر و زیبایی پوست است. اما باید به طور درست از این روش استفاده کرد

آیا از فواید سرم‌درمانی پوست باخبرید؟

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز در حال حاضر سرم درمانی به عنوان یک روش ساده، سریع و موثر با فواید متعدد شناخته شده است. ادعا می شود که مواد مختلفی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و داروهای طبیعی را برای بدن فراهم می کند.

تزریق مستقیم آن به جریان خون می تواند از عبور آن از میان دستگاه گوارش جلوگیری کند. بنابراین می توان فواید مورد نیاز را سریع تر به دست آورد و تا ۹۰ درصد از مواد مغذی را می توان جذب کرد.

هدف از سرم درمانی تقویت بدن برای ایجاد تغییرات درونی است که در خارج ظاهر می شوند. به روشی جهانی، پاکسازی سموم و آلاینده های مختلف را ترویج می کند و همچنین مواد مغذی ضروری را برای عملکرد صحیح بیولوژیکی فراهم می کند.

تاثیر آن بر روی پوست یکی از برجسته ترین کارها است به همین دلیل است که به طور گسترده در زمینه زیبایی استفاده می شود. کارشناسان ادعا می کنند که می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد و حتی با علائم پیری مبارزه کند.

 

سرم درمانی چگونه برای پوست مفید است؟

 

سرم درمانی به درخشندگی، رنگ، بافت و خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین درخشندگی و استحکام ناخن ها و موها کمک می کند. این مزایا به دلیل استفاده از موادی مانند بیوتین (یا ویتامین B7) و گلوتامین است که باعث تولید کلاژن و الاستین از بافت همبند می‌شود.

علاوه بر این، سرم درمانی حاوی ویتامین C است که یک جزء ضروری در تولید کلاژن و یک آنتی اکسیدان قوی است و می تواند در سنتز آنزیمی انتقال دهنده های عصبی مختلف شرکت کند.

سرم درمانی می تواند به تاخیر در روند پیری کمک کند و آسیب ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش نور خورشید را ترمیم کند و ظاهر چین و چروک ها را بهبود بخشد و ناخن ها، موها و پوست را تقویت کند. همچنین می تواند درخشندگی ایجاد کند و رنگ لکه ها را بهبود بخشد و از اثرات مضر رادیکال های آزاد جلوگیری کند.

اثر آنتی اکسیدانی عامل مهمی در روند توقف پیری است. این اجزا به از بین بردن رادیکال های آزاد که مسئول آسیب سلولی و در نتیجه پیری هستند کمک می کنند. از سوی دیگر، آنها باعث بهبود زخم، ترمیم غضروف و استخوان می شوند.

 

علاوه بر این، سرم درمانی ممکن است شامل موارد زیر نیز باشد:

دارای ویتامینB, B12 کمپلکس و گلوتامین است و در سنتز سلول‌های خونی، سنتز DNA ، عملکرد صحیح اعصاب و سنتز پروتئین شرکت می‌کند ودر نتیجه به بازسازی و ترمیم بافت عضلانی کمک می‌کند. وجود اسیدهای آمینه ضروری مختلف و منیزیم که یک ماده معدنی ضروری است در آن به تنظیم خلق و خو و عملکرد عصبی و عضلانی کمک می کند و کمکی برای حفظ فشار خون و سطح قند خون در بدن است.

سلنیوم، یکی دیگر از مواد معدنی ضروری در سرم است که در تحریک سیستم ایمنی، باروری و عملکردهای شناختی مغز نقش دارد.

سرم درمانی، تزریق وریدی مستقیم در جریان خون است. محتوای آن باید متناسب با نیازها و اهداف مصرف کننده باشد.

این یک روش سریع است که بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت طول می کشد و تقریبا ۱۰۰ درصد مواد مغذی آن جذب می شود. تعداد جلسات و زمان بین هر یک از آنها بسته به نیاز فرد تعیین می شود.

 

فواید تزریق مستقیم به جریان خون:

از آنجایی که سرم درمانی مواد مغذی و داروها را مستقیماً به جریان خون وارد می کند می تواند از عبور آنها از سیستم گوارشی جلوگیری کند، بنابراین سرم بلافاصله و تقریباً به طور کامل جذب می شود.

 

مزایای دیگر سرم درمانی چیست؟

 

سرم درمانی علاوه بر تاثیر بر روی پوست ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند و در نتیجه از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند. ممکن است سموم ناشی از مصرف الکل، تنباکو، مواد مخدر، یا موقعیت‌های استرس یا التهاب را از بین ببرد. سرم درمانی ممکن است انرژی را در موارد خستگی افزایش دهد وهمین طور ممکن است علائم آن را کاهش دهد همچنین می تواند بهزیستی جسمی و عاطفی را افزایش دهد. سرم درمانی ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد (زیرا آبرسانی سریع را فراهم می کند و حضور رادیکال های آزاد را کاهش می دهد). ممکن است به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک کند. سرم درمانی حتی می تواند به تسریع روند بهبود و تثبیت شکستگی ها کمک می کند. ممکن است زوال های فکری و حافظه ای را کاهش دهد.

 

 شواهد علمی برای استفاده از سرم درمانی چیست؟

 هیچ شواهد علمی قوی برای حمایت از آن، به‌خصوص در موارد پزشکی وجود ندارد. این کار یک راه سریع هیدراتاسیون است، بنابراین در صورت کم‌آبی حادکه پس از ورزش شدید یا پس از دوره‌های طولانی بدون مصرف آب در بدن مشاهده می‌شود، بهبودی فوری را به همراه دارد.

 

تاریخ : ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲

منبع: step to health 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو