دلایلی که ثابت می کند دیسی از مارول بهتر است

دلایلی که ثابت می کند دیسی از مارول بهتر است


منبع: فیگار

47

1401/8/20

00:49


دنیای دیسی و مارول، هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. همراه ما باشید تا به 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول بپردازیم.

دلایلی که ثابت می کند دیسی از مارول بهتر است

دنیای دیسی و مارول، هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. همراه ما باشید تا به 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول بپردازیم.

در هر زمینه‌ای از صنعت، بین شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ رقابت وجود دارد. این رقابت‌ها بدون هیچ حرفی انجام می‌شود و تنها با پیشرفت دادن کار خود و بالا بردن محبوبیت انجام می‌شود. یکی از رقابت‌هایی که سال‌های سال شاهد آن هستیم، بین کمپانی دی‌سی و مارول (بهترین فیلم های مارول و دی سی) است. این دو کمپانی با در اختیار داشتن ابرقهرمانان بسیار پر طرفدار، سالانه فیلم‌ها و کمیک‌های بسیاری از آن‌ها را منتشر می‌کنند.

طرفداران این دو کمپانی همواره درگیری‌های زیادی با یکدیگر دارند که کدام از این دو بهتر هستند. در واقع دی‌سی ویژگی‌های منحصر به فرد دنیای خودش را نسبت به مارول دارد و همراه با آن توانسته از یک سری لحاظ موفق‌تر از مارول عمل کند. این دلایلی وجود دارند که ثابت می‌کنند، دی‌سی نسبت به مارول برتری بیشتری دارد.

این سوال همواره ایجاد می‌شود که از بین این دو غول ابرقهرمانی (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) کدام یک بهتر هستند.  در این مقاله قصد داریم تا به 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول بپردازیم و دلایل برترین دیسی به مارول را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا از فیلم های جذاب ابرقهرمانی

دلایلی که ثابت می کند دیسی از مارول بهتر است

  • چرا دی‌سی برتر از مارول است

شما می‌توانید فهرست 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

دنیای دی‌سی نسبت به مارول برتری‌های بسیاری دارد. این کمپانی با اینکه دنیای سینمایی به هم ریخته و بی نظمی را ساخته است، اما همچنان دیسی در برتر بودن نسبت به مارول خود را ثابت می‌کند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول بپردازیم.

دی‌سی اولین ابرقهرمانان را خلق کرد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

دلایلی که دی سی نسبت به مارول برتری دارد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اولین ابرقهرمان مرد (بهترین ابرقهرمانانی که می توانند پرواز کنند) ساخته شده در تاریخ سوپرمن است و اولین ابرقهرمان زن تاریخ واندر وومن می‌باشد. این اطلاعات تقریباً صحت دارد، اما طبق رکورد جهانی گینس اولین ابرقهرمان کمیک فانتوم بود. بعد از فانتوم شخصیت‌های سوپرمن و واندر وومن ساخته شدند که جزو اولین قهرمانان دنیا هستند.

اولین ابرقهرمان زن (بهترین ابرقهرمانان زن مارول) فانتوما بود که در سال 1940 ساخته شد. این ابرقهرمان متعلق به ندور کمیک است و در سال بعد از آن، واندر وومن برای اولین بار در کمیک‌ها معرفی گردید. یکی از بهترین دلایل بهتر بودن دی سی نسبت به مارول خلق اولین ابرقهرمانان کمیک می‌باشد که شروع کننده حماسه ابرقهرمانی در جهان بود.

دی‌سی کمیک‌های بهتری نسبت به مارول دارد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

بهترین دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

این موضوع کاملاً ثابت شده است که دی‌سی کمیک‌های بهتری نسبت به مارول دارد. شاید مارول ددر دنیای سینمایی‌اش بسیار عالی عمل کرده باشد و در این زمینه یک سر و گردن از دی‌سی موفق‌تر ظاهر شود، اما ما در نهایت دو فیلم از مارول در یک سال خواهیم دید. در حالی که دی‌سی هر ماه کمیک‌های بسیار جذابی را منتشر می‌کند و بسیار موفق‌تر و پر فروش‌تر از کمیک‌های مارول است.

دنیای مارول ممکن است در برخی از جنبه های سینمایی دست برتر را داشته باشد، اما وقتی صحبت از کیفیت کتاب‌های کمیک به میان می‌آید، بسیاری از طرفداران به این نتیجه می‌رسند که دی‌سی همچنان در این زمینه بهترین می‌باشد. مهم‌تر از همه، توجه به هنر و طراحی توسط خبره‌های کمیک بسیار کار را جذاب‌تر می‌کند، در نتیجه یکی از دلایل برتر که بهتر بودن دی سی را نسبت به مارول نشان می دهد بهتر بودن کتاب‌های کمیک است.

دی‌سی شخصیت های زن بهتری نسبت به مارول دارد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

دلایل برتر که بهتر بودن دی سی را نسبت به مارول نشان می دهد

بهترین دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول ، دارا بودن شخصیت‌های زن (زن های جذاب کتاب های کمیک) بهتر و برجسته‌تر است. همواره باید به این نکته توجه کرد که حتی زن‌ها هم کمیک می‌خوانند و کسانی‌ام در بین آن‌ها هستند که علاقه بسیاری به این نوع کتاب‌ها دارند. پس باید کاراکترهایی وجود داشته باشند که هر مخاطبی بتواند با آن‌ها ارتباط بگیرد.

در این زمینه دی‌سی شخصیت‌های زن (بهترین شخصیت های زن در انیمه) بسیار بهتری ساخته است که باعث تنوع بیشتر در داستان‌هایش می‌شود، اما مارول از پتانسیل ابرقهرمانان زن استفاده زیادی نکرد و بیشتر بر روی ابرقهرمانان مرد تمرکز داشت. این موضوع باعث شد تا تنوع کمیک‌های دی‌سی نسبت به مارول بیشتر باشد و موفق‌تر عمل کند.

دی‌سی شرورهای بهتری نسبت به مارول دارد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

بهترین دلایل بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

یکی از دلایلی که دی سی نسبت به مارول برتری دارد دارا بودن شرورهای بهتر است. مارول هم شرورهای بسیار خوبی دارد و آن‌ها را بسیار عالی به تصویر می‌کشد، اما دی‌سی شرورانی مانند جوکر و هارلی کویین را در اختیار دارد که از عمق شخصیتی بسیار بیشتری بهتره می‌برند. این شخصیت‌ها حتی فیلم و انیمیشن مخصوص به خود را دارند و از آن‌ها م‌توان داستان‌های بسیار زیادی ارائه داد.

همچنین دی‌سی دارای باهوش ترین شروران کمیکی است که بدون دارا بودن هیچ قدرتی با قهرمانانی مانند بتمن مبارزه می‌کنند. این یک برد بسیار بزرگ برای کمپانی دیسی است که با استفاده از یک شخصیت که هیچگونه قدرتی ندارد، چنین شرور بزرگی می‌سازد. مارول از چنین خصوصیتی برخوردار نیست و اکثر شروران این کمپانی عمق شخصیتی شرورانی مانند جوکر را ندارند.

دیسی ابرقهرمانان همکار بهتری نسبت به مارول دارد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

کمپانی دی‌سی همواره به خاطر به تصویر کشیدن شخصیت‌های همکار ابرقهرمانان (بهترین کمیک های غیر ابرقهرمانی) محبوب بوده است. این نوع قهرمانان معمولاً در کنار قهرمانان اصلی با شروران مبارزه می‌کنند و نقش اساسی در پیروزی نبردها دارند. دنیای مارول این ویژگی را ندارد و در این مورد هم دی‌سی از مارول پیشی می‌گیرد.

اینگونه داستان‌ها معمولاً یک رابطه مربی و شاگرد را ارائه می‌کنند که جذابیت بسیاری دارد و به شخصیت‌های داستان عمق زیادی می‌دهد. برای مثال بتمن (بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022) همکاران بسیار زیادی داسته است که از آن‌ها می‌توان به رابین‌ها، کاساندرا کین، جیمز گوردون و اوراکل اشاره کرد.

قهرمانان دی‌سی الگوهای بهتری هستند

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

دی‌سی (بهترین فیلم های دی سی 2022) همواره عادت دارد تا قهرمانان بلند پروازی را به تصویر بکشد. این قهرمانان معمولاً بسیار بلند پرواز هستند و سعی دارند تا کارهای بسیار بزرگی انجام دهند. قهرمانان در داستان همواره الگوهای خوبی برای مخاطب هستند، زیرا تماماً سعی می‌کنند تا بهترین کار ممکن را برای حل مشکل انتخاب نمایند.

قهرمانان مارول (بهترین انیمیشن های مارول) هم گزینه‌های خوبی برای الگو برداری هستند، اما قهرمانان دی‌سی در این مورد جایگاه بالاتری نسبت به آن‌ها دارند. قهرمانان دی‌سی به دلیل داشتن شخصیت‌های بلند پرواز الگوهای بسیار بهتری برای مخاطب هستند، زیرا مفهوم واقعی شجاعت و فداکاری را به خواننده کمیک منتقل خواهند کرد.

دنیای انیمیشنی دی سی در سطح بالایی قرار دارد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

بدون شک بهترین دنیای سینمایی ابرقهرمانی (بهترین انیمیشن های دی سی 2021) را دی‌سی در اختیار دارد. مارول هم در ساخت انیمیشن‌های بسیار محبوب خوب عمل می‌کند، اما به هیچ وجه نمی‌تواند جای دنیای انیمیشنی دی‌سی را بگیرد. شاید دی‌سی در ساخت دنیای سینمایی‌اش موفقیت زیادی نداشته باشد، اما در زمینه انیمیشن عملکرد بسیار خوبی داشته است.

انیمیشن مرد عنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی)، انتقام جویان و مردان ایکس آثار بسیار خوبی از مارول بودند، ولی اگر بحث بهترین آثار انیمیشنی ابرقهرمانی شود، دی‌سی از هر لحاظ بالاتر از مارول قرار می‌گیرد. حتی بعضی از طرفداران مارول هم این مورد را قبول دارند که در زمینه انیمیشن از دی‌سی ضعیف‌تر عمل می‌کنند. انیمیشن‌های دی‌سی بسیار غنی‌تر هستند و وفاداری زیادی به کمیک دارند.

دنیای دی‌سی فضای تاریک‌تری دارد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

یکی از ویژگی‌های دنیای دی‌سی (ترتیب دیدن فیلم های دی سی)، ارائه فیلم‌ها و سریال‌هایی با رنگ و لعاب بسیار تاریک است. سبک فیلم سازی دی‌سی معمولاً افراد سن بالاتری از بچه‌ها را هدف قرار می‌دهد و محتوای بسیار غمگین و تاریکی را منتشر می‌کند. نمی‌توان گفت که مارول برای بچه‌ها فیلم می‌سازد، اما این ثابت شده که هدف دی‌سی ساخت فیلم صرفاً برای همه افراد نیست.

مارول (بهترین متحدان شوالیه ماه در دنیای سینمایی مارول) همواره سعی می‌کند تا فیلم‌ها و سریال‌هایش را طوری بسازد تا خانوادگی باشد، تا همه افراد بتوانند آن‌ها را ببینند، اما دی‌سی درجه سنی فیلم‌هایش برای افراد بالای 18 سال می‌سازد تا در ارائه داستان خشن و عمیق شخصیت‌ها مشکلی ایجاد نشود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از طرفداران دی‌سی از فیلم‌های مارول فراری شوند.

داستان‌های دی‌سی از سیاست اجتناب می‌کنند

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

مارول اکثر مواقع در کمیک‌هایش (فکت های کمیک) داستان‌هایی با موضوعیت سیاسی بیان می‌کند که همواره خواننده را آزار می‌دهد. در واقع خواننده دوست دارد تا در هنگام خواندن کمیک حس خواندن روزنامه سیاسی به او دست ندهد و برعکس آن، حس یک داستان حماسی و ابرقهرمانی به او داده شود. این یکی از مشکلات کمیک‌های مارول است که باعث می‌شود در داستان‌های کمیک‌اش ضعیف باشد.

بر خلاف کمیک‌های مارول (بهترین کمیک های تاریخ که قبل از مرگ باید خواند)، دی‌سی از چنین کاری به شدت اجتناب می‌کند. کمیک‌های دی‌سی زمینه سیاسی را به هیچ وجه در داستان ابرقهرمانی خود جای نمی‌دهد و سعی می‌کنند تا همان حال و هوایی که خواننده منتظر آن است را به بدهد. این موضوع باعث شده تا دی‌سی از مارول بهتر عمل کند و از لحاظ کمیکی موفق‌تر باشد.

دی‌سی قهرمانان قدیمی‌تری دارد

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول

در کمیک‌های دی‌سی ابرقهرمان‌های بسیار زیادی معرفی شدند که تاریخچه بسیار زیادی دارند. در کمیک‌ها در مورد اینکه آن‌ها چطور به این جایگاه رسیده‌اند، توضیحات زیادی داده شده است. همواره مخاطب با دیدن ابرقهرمان‌هایی که قدمت بسیار زیادتری داشته باشند، لذت بیشتری می‌برند و با آن شخصیت ارتباط بسیار زیادی خواهند داشت.

در دنیای دی‌سی (بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی) این‌گونه ابرقهرمانان بسیار زیاد هستند و تاریخچه بسیار غنی‌ای دارند. مارول بارها برای رسیدن به این جایگاه در کمیک‌هایش تلاش کرد و خواست با معرفی شخصیتی مانند کاپیتان آمریکا چنین حسی را به خواننده کمیک القا کند، اما نتوانست موفقیت دی‌سی را برای خودش تکرار نماید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 دلیل برای بهتر بودن دی سی نسبت به مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

گوناگون مارول دی‌سی بسیار دلیل برای برای بهتر بهتر بودن دلیل برای بهتر برای بهتر بودن بهترین فیلم های مارول و دی سی بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021 500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی 500 تا از فیلم های جذاب ابرقهرمانی دی‌سی اولین ابرقهرمانان را خلق کرد دی‌سی کمیک‌های بهتری نسبت به مارول دارد دی‌سی شخصیت های زن بهتری نسبت به مارول دارد دی‌سی شرورهای بهتری نسبت به مارول دارد دیسی ابرقهرمانان همکار بهتری نسبت به مارول دارد قهرمانان دی‌سی الگوهای بهتری هستند دنیای انیمیشنی دی سی در سطح بالایی قرار دارد دنیای دی‌سی فضای تاریک‌تری دارد داستان‌های دی‌سی از سیاست اجتناب می‌کنند دی‌سی قهرمانان قدیمی‌تری دارد بهترین ابرقهرمانانی که می توانند پرواز کنند بهترین ابرقهرمانان زن مارول زن های جذاب کتاب های کمیک بهترین شخصیت های زن در انیمه بهترین کمیک های غیر ابرقهرمانی بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022 بهترین فیلم های دی سی 2022 بهترین انیمیشن های مارول بهترین انیمیشن های دی سی 2021 بهترین لباس های مرد عنکبوتی ترتیب دیدن فیلم های دی سی بهترین متحدان شوالیه ماه در دنیای سینمایی مارول فکت های کمیک بهترین کمیک های تاریخ که قبل از مرگ باید خواند بهترین کمیک های سایبرپانک دی سی 500 تا سریال های برتر MCU بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی 12 شخصیت MCU که می‌توانند در گروه گریفندور باشند بهترین ابرقهرمانان در فیلم های 2022 و تمام دوران نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما ابرقهرمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو