جمع شدن مورچه دور ادرار نشانه چیست؟

منبع: برترین ها

39

1401/8/21

16:15


بسیاری از افراد مبتلا به دیابت (یا قند خون بالا) ممکن است مورچه ها را توسط ادرار خود جذب کنند.

رکنا: دیدن اینکه مورچه ها با ادرار بیرون می آیند بسیار وحشتناک است. منظور من قطعاً این نیست. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت (یا قند خون بالا) ممکن است مورچه ها را توسط ادرار خود جذب کنند. مورچه ها در نزدیکی کاسه توالت های بدون لجن یا به سمت ادرار ریخته شده جمع می شوند. گاهی اوقات آنها در زیرپوشهای کثیف شده در سبدهای مانع دیده می شوند. این مشاهدات ، به لطف توانایی های کارآمد در تشخیص قند ، از دوستان کوچک خزنده ما ، شواهدی از وجود قند در ادرار این افراد است.

بسیاری از اوقات این ممکن است نشانه اولیه افزایش غیر طبیعی قند خون باشد. علاوه بر آنالیز معمول ادرار ، هر پزشک خوبی برای تشخیص دیابت آزمایش قند خون را توصیه می کند. بنابراین در صورت مشاهده مورچه در ادرار ، آزمایش قند خون انجام دهید و مطمئن باشید که نتیجه را به پزشک نشان می دهید. بسته به یافته های پزشک شما ممکن است به سایر آزمایشات نیز نیاز باشد.

امروزه پزشکان راه هایی برای کاهش قند خون بالا (البته در مبتلایان به دیابت) دارند که اجازه می دهد قند اضافی خون به ادرار بریزد. این کار از طریق استفاده از داروهایی به نام گلیفلوزین امکان پذیر است. هنگامی که یک دیابتی این دارو را مصرف می کند ، از جذب مجدد قند به کلیه توسط خون جلوگیری می کند. از این رو قند به مقدار قابل توجهی به ادرار آنها ریخته می شود. قابل درک است که آنها همچنین مورچه ها را توسط ادرار خود جذب می کنند. اما نترس ، این به معنای موثر بودن دارو است.

اثربخشی گلیفلوزین ها به کلیه های عملکرد طبیعی بستگی دارد. افراد مبتلا به آسیب کلیوی خفیف تا متوسط ​​ممکن است هنوز هم از این مزایا بهره مند شوند ، اما مطمئناً کسانی که نارسایی کلیوی شدید دارند ، نمی توانند. افراد مبتلا به بیماری کلیوی شدید افرادی هستند که دیگر ممکن است قادر به دفع ادرار نباشند. حتی اگر دیده نشده است که این داروها به هیچ وجه به کلیه ها آسیب می رسانند ، اما وقتی کلیه ها به شدت آسیب دیده اند ، استفاده از آنها فایده ای ندارد. PSEi در حالی که تورم باعث بازگشت مبهم اقتصادی می شود ، لغزش می یابد SMC شناور پیوند رکورد P۳۰-B را تکمیل کرد اسمارت از طریق قرارداد باند پهن ماهواره با یک شرکت تگزاس به جنگ های فضایی می پیوندد

سرانجام ، توجه داشته باشید که افرادی هستند که قند را به ادرار خود منتقل می کنند حتی اگر مبتلا به دیابت نباشند و همچنین از داروهایی برای ریختن قند در ادرار استفاده نمی کنند. این یک بیماری نادر است که پزشکان به آن گلیکوزوریای خوش خیم می گویند. این افراد معمولاً اضافه وزن ندارند علیرغم اینکه عاشق غذا خوردن هستند - بیش از آنچه می خورند به راحتی در ادرار آنها ریخته می شود. آنها معمولاً زندگی سالم و طولانی دارند و افراد کمی مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی یا مغزی هستند. این ممکن است شرایطی باشد که همه دوست دارند داشته باشند. و فقط در صورت آزمایش صحیح می توانید بدانید. دفعه بعدی که مورچه در ادرار دیدید ، برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو