نکاتی کاربردی برای افزایش طول عمر ظرفشویی

منبع: آرگا

11

1401/8/22

14:02


سوال پر تکرار «ماشین ظرفشویی چند سال کار می‌کند» یا برای «افزایش عمر ظرفشویی چه کارهایی باید انجام بدهیم»، برای فروشندگان لوازم خانگی بسیار آشناست. آگاهی نداشتن افراد از نحوه نگهداری و استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی، باعث آسیب به دستگاه و کاهش طول عمر آن شده است.به دلیل قیمت بالای ماشین ظرفشویی و به صورت کلی لوازم برقی، لازم است به درستی از آن نگهداری شود تا ماندگاری و طول عمر بیشتری داشته باشد. اما نباید فراموش کرد هر وسیله‌ای عمری محدود دارد و بسته به شرایط و رعایت نکات مهم در نحوه استفاده می‌توان عمر آن را بیشتر کرد. در ادامه این مطلب نکات مهمی درباره افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی را خواهیم گفت.

نکاتی کاربردی برای افزایش طول عمر ظرفشویی

 افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی با مواد شوینده باکیفیت

استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد و بدون کیفیت منجر به آسیب‌های مختلف ماشین ظرفشویی خواهد شد. زمانی که قطعات آسیب می‌بینند ظرف‌ها تمیز شسته نمی‌شود و نهایتا به گزینه تعمیر ماشین ظرف شویی می‌رسید. برای جلوگیری از این موضوع کافی است از مواد شوینده اورجینال استفاده کنید.

مواد شوینده‌ای مثل سفید‌کننده‌ها از هر برندی، به هیچ عنوان نباید برای ماشین ظرفشویی استفاده شود. به علاوه این مواد به بدنه دستگاه هم آسیب می‌رساند؛ به خصوص اگر بدنه دستگاه از جنس استیل باشد.

جرم‌گیری راهی برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

جرم‌گیری ماشین ظرفشویی در نگهداری صحیح از ماشین ظرفشویی بسیار حائز اهمیت است. تصور کنید پس از استفاده طولانی از دستگاه، مواد غذایی باقی‌مانده روی ظروف به دستگاه می‌چسبد و باعث ایجاد بوی بد و اختلال عملکرد دستگاه می‌شود. با یک جرم‌گیری ساده می‌توان از خرابی احتمالی و تعمیر ظرفشویی الجی یا هر برند دیگری جلوگیری کرد. برای جرم‌گیری ماشین ظرفشویی به منظور افزایش طول عمر ظرفشویی می‌‌توان از قرص جرمگیر، ژل جرمگیر، پودر یا مایع ظرفشویی بسته به نیاز استفاده کرد.

نکاتی کاربردی برای افزایش طول عمر ظرفشویی

استفاده از آب گرم؛ راز افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

هنگام استفاده از دستگاه، هم می‌توان از آب سرد و هم از آب گرم برای شست‌وشوی ظرف‌ها استفاده کرد. استفاده از آب سرد باعث می‌شود دستگاه مدت زمان بیشتری کار کند؛ چرا که آب باید به درجه مطلوب برای شست‌وشو برسد؛ اما هنگام استفاده از آب گرم، این انرژی کمتر مصرف می‌شود. از طرفی مواد شوینده در آب گرم بهتر و راحت‌تر حل می‌شوند. حتی هنگام استفاده از ماشین لباسشویی هم بهتر از آب سرد استفاده نکنید. تعمیر ماشین ظرفشویی نیز مانند تعمیر لباسشویی سامسونگ یا هر برند دیگری، هزینه گرانی خواهد داشت. پس بهتر است همه نکات، هر چند کوچک را هنگام استفاده رعایت کنید.

تمیز کردن ظروف؛ ترفند افزایش طول عمر ظرفشویی

یکی از راه‌های ساده‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود، تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن داخل دستگاه است. برای این کار کافی است با یک دستمال پسماند مواد غذایی روی ظروف را تمیز کنید و به نوعی یک پیش شست‌وشو انجام دهید. این کار تا حد چشمگیری به افزایش طول عمر ظرفشویی کمک خواهد کرد.

بارگذاری ظروف به اندازه دستگاه؛ مهم و کلیدی

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش طول عمر ظرفشویی، بارگذاری ظروف به اندازه دستگاه است. به این معنی که اگر می‌خواهید ۴ عدد لیوان یا بشقاب را بشویید، دستگاه را روشن نکنید. دستگاه باید به اندازه ظرفیتی که دارد پر باشد. اگر کمتر از ظرفیتش ظرف داخل آن قرار دهید، در مصرف آب اسراف کرده‌اید و اگر بیش از حد ظرف بگذارید، باعث آسیب به ماشین ظرفشویی‌تان خواهید شد.

نکاتی کاربردی برای افزایش طول عمر ظرفشویی

توجه به تمیزی فضای داخلی ماشین ظرفشویی

همیشه قبل از اینکه از دستگاه استفاده کنید، حتما از تمیزی دیواره‌ها، کف، قفسه‌ها و دیگر اجزای ماشین ظرفشویی‌تان اطمینان حاصل کنید. اگر دستگاه بوی نامطبوعی دارد، برای رفع آن راه‌های مختلفی وجود دارد. در ساده‌ترین حالت می‌توان با قرار دادن یه کاسه سرکه داخل دستگاه و روشن کردن آن با آب درجه حرارت بالا، بوی بد و نامطبوع آن را از بین ببرید که این کار منجر به افزایش طول عمر ظرفشویی شما نیز خواهد شد.

سالم بودن قفسه‌ها در استفاده از ماشین ظرفشویی

از آنجایی که قفسه‌های ماشین ظرفشویی از پلاستیک ساخته شده است، می‌توان حدس زد که بعد از مدتی به هر دلیلی آسیب ببینند. این آسیب می‌تواند یک شکستگی یا خرابی پوشش پلاستیکی قفسه‌ها باشد. برای هر کدام از این اتفاق‌ها باید راهی برای بهبود آن داشته باشید؛ چرا که منجر به خرابی دستگاه می‌شود.

نسبت به خرابی‌ها بی‌تفاوت نباشید!

ممکن است به راحتی از کنار خرابی‌های ساده دستگاه بگذرید و به اصطلاح آن را ندید بگیرید؛ اما این کار اشتباه است. این خرابی‌ها ممکن است یک صدای کوچک از دستگاه باشد یا نشت آب، خرابی قفل درب و موارد این چنینی. باید در صورت هرگونه مشکلی از یک فرد متخصص برای تعمیر کمک بگیرید تا یک خرابی کوچک باعث خرابی بزرگ‌تر و هزینه بیشتر نشود.

تعمیرآنلاین؛ بهترین نماینده تعمیر ظرفشویی در تهران

در این مطلب ۷ تا از نکات کلیدی درباره نحوه استفاده درست با هدف افزایش طول عمر ظرفشویی گفته شد. از موارد دیگری که باید برای افزایش طول عمر ظرفشویی به آن‌ها توجه کرد، می‌توان به تعویض به موقع واشر درب دستگاه، اهمیت به نظافت دستگاه، استفاده از تنظیمات صحیح هنگام استفاده، نصب دستگاه در جای مناسب و استفاده از آب با درجه حرارت مطلوب اشاره کرد.

یک ماشین ظرفشویی به صورت میانگین می‌تواند ۵ سال بدون خرابی و بدون نیاز به تعمیر برای شما بازدهی داشته باشد، اما برای ۵ سال دوم احتمالا نیاز به سرویس مرتب و مراقبت بیشتری خواهد داشت. تعمیرآنلاین به آدرس tamironline.com با افرادی متخصص و ماهر در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی می‌تواند در اسرع وقت نیرو متخصص خود را برای سرویس یا تعمیر ماشین ظرفشویی شما اعزام کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو