مولتی پریناتال و هشدار مصرف این دارو

مولتی پریناتال و هشدار مصرف این دارو


منبع: آرگا

25

1401/8/25

09:09


کپسول سافت ژل مولتی پریناتال برای تامین نیازهای بدن به انواع ویتامین ها و مواد معدنی در زنان باردار و شیرده تولید می شود. در این مطلب با روش مصرف مولتی پریناتال آشنا می شوید.

در دوره بارداری و شیردهی نیاز بدن به انواع ویتامین و مواد معدنی بیشتر شده از این رو کپسول مولتی پریناتال کمک می کند تا این نیاز بانوان فراهم شود. برای اطلاع از روش مصرف و ویژگی این کپسول با ادامه مطلب همراه ما باشید.

ویژگی و روش مصرف کپسول مولتی پریناتال

کپسول مولتی پریناتال به خانم های باردار و شیرده کمک کرده تا نیازهای بدن خود به انواع ویتامین و مواد معدنی را فراهم نمایند. همانطور که می دانید در دوره بارداری و شیردهی نیاز بدن به ویتامین ها و املاح معدنی افزایش می یابد. در این دوران باید بدن بتواند ریزمغذی های ضروری برای خود را فراهم تا رشد و تکامل جنین هم تامین شود.

از این رو داشتن رژیم غذایی کامل و مناسب در مرحله بارداری و شیردهی اهمیت زیادی دارد و باید مطمئن شد که فرد از انواع مواد مغذی در برنامه غذایی اش بهره می برد. در مواردی که نیاز بدن به خوبی تامین نمی شود، استفاده از مکمل های غذایی نقش شایانی در سلامت عمومی مادر و رشد و سلامت جنین به دنبال دارد. همچنین از بروز ناهنجاری ها جلوگیری می کند.

کپسول مولتی پریناتال همانطور که اشاره شد مناسب این دوره از زندگی می باشد. اگر خانم باردار یا شیرده نسبت به مصرف مولتی ویتامین بی توجه باشد، مشکلات فراوانی برای خود و فرزندش ایجاد می شود. در این کپسول انواع ویتامین آ، ای، گروه ب، سی، دی، فولیک اسید، آهن، کلسیم و روی وجود دارد. هر یک از این ویتامین و مواد معدنی نقش مهمی در بدن مادر باردار و شیرده ایفا می کند.

ضمنا این کپسول سلامت استخوان های مادر را حفظ کرده و به پیشگیری از بروز کم خونی بسیار کمک می نماید. مواد مغذی زیر برای رشد و تقسیم سلولی لازم هستند.

  • ویتامین های گروه ب:

این ریزمغذی ها برای متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات و تولید انرژی از مواد غذایی ضروری می باشند.

  • ویتامین آ:

این ویتامین به سلامت پوست، چشم و سیستم بینایی کمک می کند و ضمنا از بروز التهاب در بدن پیشگیری می کند. نیاز یک انسان بالغ به ویتامین آ حدود سه هزار واحد می باشد.

  • ویتامین دی:

این ویتامین با افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده و کاستن دفع آن ها از کلیه، سطح این عناصر را متعادل نموده و به رشد و استحکام استخوانها کمک می کنند.

  • کلسیم:

همانطور که می دانید کلسیم سبب حفظ استحکام و بازسازی استخوان، دندان، تاندون، غضروف و ناخن می شود. مادر و جنین هر دو به دریافت کلسیم روزانه نیاز دارند.

  • آهن:

این عنصر در تولید هموگلوبین گلبول های قرمز خون نقش مهمی داشته و اکسیژن رسانی به همه سلول های بدن را موجب می شود. مصرف این عنصر در دوره بارداری از کم خونی جلوگیری می کند.

ویژگی و موارد مصرف کپسول

از ویژگی ها و موارد مصرف کپسول مدنظر می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین ث و روی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تامین کلسیم ضروری برای حفظ سلامتی دندان و استخوان ها
  • جلوگیری از بروز کم خونی در دوره بارداری و شیردهی
  • کمک به سلامت قلب و عروق با ویتامین ای موجود در کپسول
  • تولید انرژی و بهبود سلامت عمومی بدن با ویتامین های گروه ب موجود در کپسول
  • جلوگیری از سو تغذیه زنان باردار و شیرده
  • تقویت سیستم عصبی و بهبود رشد و تکامل جنین
  • تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین و جلوگیری از ایجاد ناهنجاری ها

روش مصرف کپسول:

پس از خرید این کپسول باید به روش مصرف آن دقت کنید. می توانید روزانه یک عدد کپسول را همراه با غذا و یک لیوان آب میل نمایید. همچنین آن را در جای خشک و خنک و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

عوارض کپسول:

ممکن است با مصرف پریناتال دچار عوارض زیر شوید:

  • در صورت مصرف بیش از مقدار توصیه شده بی خوابی و ضعف ایجاد می شود.
  • حالت تهوع

قابل ذکر است اگر سابقه حساسیت به این فراورده یا دیگر مواد مانند ژلاتین، مواد نگهدارنده، رنگ و … دارید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. همچنین در صورت مصرف داروی خاص، مشکلات خونریزی، تحت درمان ضد انعقاد، عمل جراحی بهتر است پیش از مصرف کپسول با پزشک مشورت نمایید.

هشدار مصرف:

باید اشاره کرد مصرف ویتامین ها و مواد معدنی با معده خالی ممکن است با اثرات گوارشی همچون تهوع همراه شود. و مقادیر زیاد مصرف فراورده به مدت طولانی دارای عوارضی از جمله ضعف، بی خوابی، واکنش های آلرژیک، اختلالات گوارشی، مسمومیت کبدی، دردهای عضلانی، طعم فلزی در دهان و وزوز کردن گوش همراه می شود.

در پایان از همراهی شما عزیزان با این مطلب کمال تشکر را داریم و امیدواریم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از کاربرد قرص یدوفولیک و قرص پرونتزا روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو