ترجمه اختصاصی / میوه در هر کدام از مراحل رشد خود چه فوایدی دارد ؟

16

1401/8/26

23:27


سبزیجات و میوه‌ها به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد شیمیایی گیاهی در داخل آن‌ها برای ارگانیسم های بدن بسیار مفید هستند. این عناصر تشکیل رادیکال های آزاد و تجمع بعدی آنها را در بافت ها خنثی می کنند. به لطف این اثر، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را می توان کاهش داد.

ترجمه اختصاصی / میوه در هر کدام از مراحل رشد خود چه فوایدی دارد ؟

فواید میوه سبز یا کمتر رسیده:

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز میوه سبز یا کمتر رسیده اغلب از نظر ارگانولپتیک خیلی اشتها آور نیست زیرا معمولاً طعم خیلی شیرینی ندارد. در واقع، برخی از گونه ها حتی ممکن است حاوی عناصر سمی خاصی در داخل میوه باشند تا زمانی که فرآیند رسیدن را کامل شود. به همین دلیل، لازم است هنگام گنجاندن میوه های نارس در رژیم غذایی خود مراقب باشید.

 مصرف برخی از انواع میوه های سبز می تواند برای سلامتی شما مثبت باشد مانند موز. در این مورد، غلظت بیشتری از فیبر وجود دارد که پیک بعدی انسولین را کاهش می‌دهد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. فیبر باعث افزایش حجم بولوس مدفوع می شود و باعث فعال شدن بیشتر گیرنده های مکانیکی و کاهش یبوست می شود.

حتی می تواند برای افراد مبتلا به اختلال متابولیک مفید باشد که میوه هایی با رنگ سبز مصرف کنند. به این ترتیب، فروکتوز کمتری جذب می‌شود و در نتیجه بر میزان قند خون تأثیر کمتری می‌گذارد. کنترل قند خون کارآمدتری نیز حاصل خواهد شد.

برخی از میوه‌ها وقتی به رنگ سبز هستند نارس هستند، مانند موز یا گلابی. وقتی آنها اینگونه هستند، فیبر بیشتری دارند.

 

خواص میوه رسیده:

 

میوه رسیده پرمصرف ترین نوع میوه در جهان است. دارای ویژگی های ارگانولپتیک عالی و طعم شیرین است.

همچنین دارای انواع مختلفی از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است. باید به فیتوکمیکال ها نیز اشاره ویژه ای کرد. این عناصر پتانسیل اکسیداسیون را کنترل می کنند و نشان داده شده است که بروز چندین نوع مشکل جدی در سلامتی را کاهش می دهند.

 

در هر صورت، مهم است که بر نیاز به مصرف میوه به این صورت تاکید شود و فقط از آب میوه استفاده نکنید. خرد کردن آن به شکل اسموتی نیز گزینه خوبی نیست. در این حالت الیاف به صورت مکانیکی از بین می روند که سرعت جذب قندها را تغییر می دهد.

 

میوه بسیار رسیده:

 

برخی از افراد اغلب میوه را در مراحل بسیار رسیده مصرف می کنند. در این مورد، محصول دارای مقدار بیشتری فروکتوز در داخل خود است.

در این موارد مراقب باشید، زیرا این قند می تواند تأثیر منفی بر خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی داشته باشد. هنگامی که عنصر به شکل مایع یا در مقادیر بسیار زیاد بلعیده شود بروز بیشتر این مشکلات بیشتر خواهد بود.

با این حال، میوه‌های بسیار رسیده می‌توانند برای ورزشکاران عالی باشند. در این مورد، مصرف کربوهیدرات بالا با حداقل مقدار فیبر برای جلوگیری از ناراحتی معده مورد نیاز است.

مصرف این نوع میوه می تواند به جلوگیری از شروع خستگی و در نتیجه افزایش عملکرد در مسابقات استقامتی کمک کند. این گزینه هم وجود دارد که آنها را خرد کرده و به صورت پوره در آورند تا هضم آن بیشتر تسهیل شود.

با این حال، در افراد کم تحرک، خوردن میوه های بسیار رسیده توصیه نمی شود. این مورد به ویژه در میوه موز صدق می کند. در عوض، بهتر است میوه‌ای را انتخاب کنید که تازه رسیده باشد تا از طعم آن لذت ببرید و از مقدار فیبر بالاتر در آن اطمینان حاصل کنید.

آب میوه ها فیبر کمتری نسبت به یک میوه کامل دارند، بنابراین جذب قند در بدن هنگام نوشیدن آبمیوه بیشتر می شود.

 

وضعیت میوه مقدار تأثیر آن را بر بدن تعیین می کند.

مراحل مختلف رسیدن میوه می تواند غلظت مواد مغذی آن و اثرات بعدی آن را بر بدن تغییر دهد. مهمترین مسئله در این زمینه این است که نوع میوه ای را که می خورید با نیازهای فردی خود و زمان مصرف مطابقت دهید. به عنوان یک قاعده کلی بهتر است میوه‌های محلی و فصلی مناسب را انتخاب کنید.

در نهایت، لازم به ذکر است که برای مراقبت از سلامتی خود فقط خوب غذا خوردن کافی نیست ترویج یک سری عادات خوب به طور کلی ضروری است.

 

تاریخ : ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲

منبع : step to health

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو