نقد و بررسی سریال قانون شکنی نوجوانان (Juvenile Justice 2022) + تریلر و بازیگران

نقد و بررسی سریال قانون شکنی نوجوانان (Juvenile Justice 2022) + تریلر و بازیگران


منبع: پلازا

22

1401/8/28

16:29


نقد و بررسی سریال قانون شکنی نوجوانان (Juvenile Justice 2022) + تریلر و بازیگران

سریال قانون شکنی نوجوانان محصول اورجینال نتفلیکس است و تلاش می‌کند با دیدگاهی جدید به جرم و جنایات مجرمان کم سن و سال یا نوجوان و قوانین مربوط به مجازاتشان بپردازد. برای آشنایی بیشتر با سریال کره ای Juvenile Justice 2022 همراه ما بمانید.

سریال قانون شکنی نوجوانان از منظری متعادل به داستان‌های مختلف درباره جنایات نوجوانان می‌پردازد و از طریق داستان‌هایی که در آن قضات با خشمی سرد آن‌ها را قضاوت می‌کنند، موضوع داغی را درباره واقعیت جامعه و مسیری که باید در پیش گرفت، مطرح می‌کند. بازیگران کیم مو یول، لی سونگ مین و لی جونگ اون همراه با کیم هه سو به عنوان نقش اصلی در سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان ظاهر می‌شوند. کارگردان هونگ جونگ چان که کارگردان سریال‌های «دوستان عزیزم»، «زندگی» و «زندگی خصوصی او» بوده است نیز ساخت آن را بر عهده گرفته است. با معرفی سریال قانون شکنی نوجوانان همراه ما باشید.

قبل از هرچیز می‌توانید تریلر سریال قانون شکنی نوجوانان را در بخش زیر تماشا کنید:

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود سریال کره ای Juvenile Justice 2022

لینک های دانلود با زیرنویس سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان در این بخش قرار خواهد گرفت.

داستان سریال کره ای Juvenile Justice 2022

سریال قانون شکنی نوجوانان / سریال کره ای Juvenile Justice 2022

داستان سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان زمانی آغاز می شود که قاضی شیم یون سوک (کیم هی سو)، که آشکارا می‌گوید از مجرمان نوجوان متنفر است، به بخش نوجوانان دادگاه ناحیه یونهوا منتقل می‌شود. شیم یون سوک با قاضی کانگ وون جونگ (لی سونگ مین) که به دنبال راه حل‌های واقع گرایانه برای حکم دادن به پرونده‌ها است و قاضی همکار چا ته جو (کیم مو یول) که نسبت به مجرمان نوجوان دلسوز است، همکار می‌شود و معتقد است که آن‌ها باید به مجرمان نشان دهند که قانون چقدر ترسناک است. آن بچه‌هایی که متوجه نمی‌شوند که کارهایشان با مسئولیت‌هایی همراه است! قاضی شیم در دادگاه به شدت از مجرمان جوان انتقاد می‌کند که عملکرد آن‌ها اشتباه بوده و کاری که انجام داده‌اند جرم بوده است و سخت‌ترین مجازات‌ها را برایشان درنظر می‌گیرد. او همچنین بر مسئولیت نه تنها کودکانی که مرتکب جرم شده‌اند، بلکه بر مسئولیت بزرگسالانی که وظیفه محافظت و آموزش آن‌ها را برعهده دارند، تأکید می‌کند. اقدامات با مسئولیت همراه است و جنایات باید مجازات شوند، بله. اما او ادعا می‌کند بزرگسالانی که دست این بچه‌های ناامید را نگرفته‌اند نیز باید محکوم شوند.

قاضی چا ته جو که با شیم یون سوک کار می‌کند، قضیه را از دیدگاهی متفاوت از شیم یون سوک می‌بیند. او معتقد است که باید فرصتی دوباره به نوجوانان داد و هرکسی برای جرمی که انجام داده دلایلی دارد که باید شنیده شود و حتی پس از اتمام دوره مجازات مجرمان در پرونده‌هایشان، ارتباطش را با آن‌ها حفظ می‌کند تا مطمئن شود دوباره به سمت خلاف نمی‌روند. مافوق آن‌ها، داوران ارشد کانگ وون جونگ (لی سونگ مین) و نا گون هی (لی جونگ اون) تیمی برای ریشه‌کن کردن جرم در سن کم ایجاد می‌کنند. سریال قانون‌ شکنی نوجوانان 2022 از طریق حضور چهار قاضی که دیدگاه‌های مختلفی را نسبت به نوجوانانی که مرتکب جنایت در دادگاه شده‌اند، نشان می‌دهند، تامل زیادی به مجرمان نوجوان و جرایم نوجوانان می‌کند. کنتراست شدید و حالت سیاه و سفید متخلفان جوان نیز توجه را به خود جلب می‌کند.

بازیگران سریال قانون‌ شکنی نوجوانان 2022

در ادامه با بیوگرافی بازیگران سریال قانون شکنی نوجوانان همراهتان هستیم.

کیم هه سو در نقش شیم یون سوک

معرفی سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان / نقد سریال کره ای Juvenile Justice 2022

کیم هه سو در سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان نقش قاضی یون سوک نقش یک شخصیت سرد را بازی می‌کند که به جنایتکاران نوجوان رحم نمی‌کند. او با نگاه پولادینش در نقش فردی که به مجرمان حق نمی‌دهد به بهانه اینکه زیر سن قانونی هستند هر جنایتی را مرتکب شوند، مانند کارآگاهی که می‌خواهد پرونده را حل کند تمام پرونده‌ها را مو به مو بررسی می‌کند. هرچند با پیش‌روی سریال متوجه می‌شوید آنقدرها هم آدم انعطاف ناپذیر و بی‌رحمی نیست و کاملا منصفانه عمل می‌کند. کیم هه سو از بازیگران حرفه‌ای و بسیار معروف بیش از 3 دهه گذشته در کره جنوبی است. از دیگر سریال‌های او می‌توان به “کفتار”، “سیگنال” و “ملکه اداره” اشاره کرد.

کیم مو یئول در نقش چا ته جو در سریال کره ای Juvenile Justice 2022

سریال سریال قانون شکنی نوجوانان چند قسمت است / بررسی سریال کره ای Juvenile Justice 2022

کیم مو یول یکی دیگر از بازیگران سریال کره ای قانون شکنی نوجوانان است و نقش ته جو را با «شخصیت قاضی خوب» به تصویر می‌کشد و در عین حال گرمای مثبتی را به تماشاگران ساطع می‌کند. اگر دیگر سریال‌های کیم مو یول را دیده باشید از بازی درخشانش در این سریال حسابی شگفت‌زده می‌شوید. کیم مویول که بیشتر اهل بازی در فیلم‌های سینمایی است، همیشه در فیلم و سریال‌های اکشن و پر از ضرب و شتم بازی کرده‌است و دیدنش به عنوان شخصی آرام و مهربان در سریال عدالت برای نوجوانان واقعا تحسین برانگیز است. از سریال‌های قبلی او می‌توانید سریال گرید 2022 یا عروس زیبای من 2015 را تماشا کنید.

لی سانگ مین در نقش کانگ وون جونگ در سریال قانون‌ شکنی نوجوانان 2022

بررسی سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان

لی سانگ مین در سریال قانون‌ شکنی نوجوانان 2022 نقش قاضی کانگ در نقش یک شخصیت با سایه‌های سیاه، سفید و کمی خاکستری را بازی کرد. او به سیاست علاقه نشان می‌دهد و تصمیم دارد عضو مجلس شود تا پس از 22 سال کار به عنوان قاضی با استفاده از تجربه‌هایش حالا کمی قانون را تغییر دهد. لی سانگ مین از بازیگران برجسته کره جنوبی است و قبلا در سریال‌هایی مانند “بازی پول”، “زندگی ناتمام” و “حافظه” بازی کرده است.

بازیگران جوان‌تر شامل لی یون، یام هه‌ران، شیم دال‌گی، جونگ یی‌جو و غیره، با بازی بالغ‌شان به‌عنوان نوجوانانی که قادر به ارتکاب جنایات فجیع هستند، نمایش را اجرا کردند و یکی از دلایل تماشای بی‌وقفه سریال کره ای Juvenile Justice 2022 با لذت و هیجان، ایفای نقش فوق‌العاده این بازیگران نوجوان به طرزی شگفت‌انگیز و باورپذیر است.

نقد و بررسی سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان

ژانر سریال کره ای Juvenile Justice 2022 حقوقی-درام است و از طریق قضات بخش کودک و نوجوانان، دیدگاه‌های مختلفی را درباره بزهکاران و جرایم نوجوانان ارائه می‌کند. هر سه قاضی اصول اولیه متفاوتی دارند: قاضی شیم سخت‌ترین مجازات را درنظر می‌گیرد، قاضی چا دلسوز و مهربان است، و قاضی ارشد کانگ به فکر اصلاح قوانین مربوط به جرم مجرمان جوان است. در طول نمایش خواهید دید که اولویت‌های آن‌ها مربوط به گذشته و حال و همچنین تجربه آن‌ها به عنوان قاضی و داور در پرونده‌های گوناگون است. سریال Juvenile Justice درد و بحرانی را که آن‌ها به عنوان انسان تجربه کرده‌اند، در خط داستانی ترکیب می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه قضاتی که قانون را بهتر می‌دانند و مطمئن هستند که منصف‌ترین هستند می‌توانند در مقابل قانون ناتوان شوند.

سریال عدالت برای نوجوانان فراتر از خشم با این سوال پیش می‌رود که “چرا مجرمان نوجوان مجازات مناسب را دریافت نمی‌کنند؟” این شامل همه چیزهایی است که ما در مورد آن‌ها متعجب بودیم یا به آن‌ها فکر نکرده بودیم، مانند اینکه مجرمان جوان پس از مجازات چگونه زندگی می‌کنند؟ چگونه فرصت‌هایی برای تأمل و بهبودی پیدا می‌کنند؟ و چرا دوباره به جنایت می‌افتند؟ بینندگان از طریق سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان با واقعیت تکان دهنده نظارت بر جنایات نوجوانان روبرو می‌شوند. مراکز بازداشت نوجوانان همگی مملو از مجرمان جوان هستند و با اراده خوب برخی از سازمان‌های خصوصی اداره می‌شوند. بدتر از آن این است که هر ناظری در حال حاضر پرونده‌های تخلف زیادی دارد که مسئول آن‌ها است و باید به همه رسیدگی کند درحالی که این بخش زیاد جدی گرفته نمی‌شود.

داستان سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان / بازیگران سریال کره ای قانون شکنی نوجوانان

به دلیل این محدودیت‌های عملی، قضات در رسیدگی به پرونده‌های جرایم نوجوانان با اصول متفاوتی برخورد می‌کنند. جانشین کانگ، قاضی نا گون هی (لی جونگ یون)، استدلال می‌کند که تعداد بسیار زیاد جرایم نوجوانان باید به سرعت رسیدگی شود، که با شیم، که بررسی حقایق و اجرای مجازات سخت را در اولویت قرار می‌دهد، در تضاد است. با این حال، سریال کره ای Juvenile Justice هم به دلایل واقع گرایانه تصمیم نا گون هی و هم به افرادی می‌پردازد که به خاطر آن آسیب غم‌انگیزی دیده‌اند، و بینندگان را وادار می‌کند تا در مورد هر دو طرف داستان فکر کنند.

دیدگاه متعادلی که هم مسئولیت فرد و هم تأثیر محیط اجتماعی را در نظر می‌گیرد و تلاش برای گسترش تفکر سفت و سخت بیننده، بزرگترین جذابیت سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان است. و این نتیجه همخوانی فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری است. نویسنده کیم مین سوک در اولین فیلمنامه‌های درام خود، جنبه‌های پیچیده جنایات نوجوانان را بر اساس سال‌ها پوشش بخش نوجوانان دادگاه به‌صورت سه‌بعدی به تصویر می‌کشد. کارگردان هونگ جونگ چان با ظرافت فیلمنامه‌ها را به تصویر می‌کشد و کارگردانی را نشان می‌دهد که بازی‌های عالی بازیگران را بیشتر متحرک می‌کند.

اصلی‌ترین جذابیت سریال قانون‌ شکنی نوجوانان 2022، بازی پرشور بازیگران است. بازیگران باسابقه‌ای که نقش قضات یا کارکنان دادگاه را بازی می‌کنند، داستان کلی را رهبری می‌کنند و بازیگران تازه کار که نقش مجرمان نوجوان را بازی می‌کنند با انرژی جوانی خود توجه بینندگان را به خود جلب می‌کنند. و در مرکز آن‌ها کیم هی سو قرار دارد. کیم هی سو که از همان لحظه ظاهر شدن تمام توجهات را می‌دزدد، شخصیت پیچیده‌ای به نام شیم یون سوک را ترسیم می‌کند و به همه بازیگرانش، به‌ویژه بازیگران تازه کار کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. او درک درستی از شخصیت‌ها و داستان دارد که مستقیماً به بینندگان ارائه می‌دهد. او با بازی خود بار دیگر به همه ثابت می‌کند که چرا در 30 سال گذشته او را بهترین بازیگر زن نامیده‌اند.

سریال قانون شکنی نوجوانان / دانلود سریال کره ای Juvenile Justice 2022 / نمرات سریال قانون شکنی نوجوانان

در سال‌های اخیر، صداهای بیشتری خواستار لغو قانون اطفال و نوجوانان در کره جنوبی شده‌اند. و برای همه کسانی که از مجازات شدیدتر حمایت می‌کنند و به آن‌ها که به اصل اصلاحات پایبند هستند، عدالت اطفال به وضوح یک چیز را می‌گوید. جنایت نوجوانان چیز ساده‌ای نیست. اگر به واقعیت پیچیده نوجوان، خانواده، جامعه و ملت به درستی نگاه نکنیم، حتی امروز نیز قضات در دادگاه‌ها با عواقب آن روبرو خواهند شد. به همین دلیل است که ما باید با دقت به پیام‌هایی که سریال قانون شکنی نوجوانان با این داستان برای جهان به اشتراک می‌گذارد گوش دهیم.

همان طور که در خلاصه سریال قانون شکنی نوجوانان گفتیم، ماجراهای سریال بر کره مدرن متمرکز است و در آن بازی نوجوانان در حال اجراست. این بدان معناست که هر جنایتی که توسط افراد زیر سن قانونی مرتکب می‌شود، معمولاً می‌تواند بدون هیچ نوع مجازات جدی نادیده گرفته شود. متأسفانه، اثر چنین ضربه‌ای به این معنی است که مجرمان مرتکب جنایات خشن و بی‌رحمانه‌تری می‌شوند.

سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان کمی شبیه سریال D.P. است. سریال عدالت برای نوجوانان نمایشی است که از مقابله با جنبه‌های کثیف و خشن جنایت نمی‌ترسد. تنها تماشای قسمت اول سریال کره ای Juvenile Justice 2022 کافی است تا از آن مطمئن شوید که با داستان‌هایی ساده متوقف نمی‌شود.

همچنین این سریال شباهت‌های کمی با نمایش‌هایی مانند The Devil Judge و Mouse نیز دارد، و طرفداران مشتاق کی دراما بلافاصله در حین تماشای آن متوجه کمی شباهت خواهند شد. برخلاف آن دو سریال طولانی، سریال کره ای Juvenile Justice تنها 10 قسمت دارد و مدت زمان سریال قانون شکنی نوجوانان در هر قسمت نیز حدو یک ساعت است.

در انتهای نقد سریال کره ای Juvenile Justice 2022 باید بگوییم که این درام بینندگان را درگیر نگه می‌دارد، همان‌طور که ما از ابتدا متعجبیم چرا «قاضی مکس» اینگونه رفتار می‌کند؟ روشی که هر پرونده کاملاً با مورد قبلی متفاوت است نیز حس آرامشی تازه را به مخاطب می‌دهد. سبک «حکایتی» سریال آن را به یک نمایش سبک تبدیل می‌کند. در کنار پیچش‌های غیرقابل پیش‌بینی، در هر مورد یک پیام اخلاقی وجود دارد که این سوال مهم را از مخاطبان می‌پرسد: مردم چه توانایی‌هایی دارند؟ نویسندگان در ساختن شخصیت‌ها به خوبی کار کردند، به‌ویژه «قاضی مکس» (یون سوک) که بر همان ایدئولوژی ایستاده است، اما در پایان با انگیزه و نگرش متفاوت.

سخن آخر

با معرفی سریال قانون شکنی نوجوانان همراهتان بودیم. تاریخ انتشار سریال قانون‌ شکنی نوجوانان 2022 در نتفلیکس 25 فوریه 2022 (6 اسفند 1400) بود. تیزر سریال کره ای قانون‌ شکنی نوجوانان ۲۰۲۲ نیز در ابتدای مقاله قرار گرفته است. اگر کنجکاو هستید بدانید سریال سریال قانون شکنی نوجوانان چند قسمت است؟ باید بگوییم این درام در 10 قسمت حدودا 1 ساعته منتشر شد. شما این سریال را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره پرونده‌هایی که در این سریال به آن‌ها پرداخته شد چیست؟ آیا منتظر فصل دوم سریال کره ای Juvenile Justice 2022 هستید؟ شما طرفدار روش کدام‌یک از قاضی‌های سریال بودید؟ در این مقاله می‌توانید جدیدترین سریال‌های 2022 را مرور کنید. ممنون که با این مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو