طرز تهیه خوراک زبان به همراه سس مخصوص

منبع: نمکستان

10

1401/8/29

09:10


خوراک زبان یکی از لذیذ ترین غذاهاست که از زبان گوساله یا گاو به همراه ادویه و پیاز و سیر نیز تهیه میشود و اغلب آن را با سس ها سرو می­کنند

نمکستان : خوراک زبان یکی از لذیذ ترین غذاهاست که از زبان گوساله یا گاو به همراه ادویه و پیاز و سیر نیز تهیه میشود و اغلب آن را با سس ها سرو می­کنند. گوشت زبان به دلیل داشتن بافت لطیف و نرم دارای طرفداران زیادی است. برای آشنایی با طرز تهیه خوراک زبان با ما همراه باشید :

طرز تهیه خوراک زبان

مواد اولیه ی مورد نیاز برای تهیه ی خوراک زبان :

  زبان    ۱ عدد
  سیر    ۲ حبه
  برگ بو    ۱عدد
  پیاز    ۱ عدد بزرگ
  چوب دارچین     ۱ عدد
  فلفل سیاه     ۱ قاشق چای خوری
  فلفل فرنگی شیرین آسیاب شده    ۱ قاشق چای خوری
   نمک     به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک زبان :

  • ابتدا زبان را به خوبی می­شوریم و سپس در یک قابلمه قرارمی­دهیم و به آن آب اضافه می­کنیم به مقداری که آب روی زبان را بپوشاند. قابلمه را بر روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم آب به جوش آید سپس کف های به وجود آمده بر روی آب را به کمک قاشق جمع می­کنیم.
  • حرارت را کم کرده و پیاز خورد شده را به همرا سیر و برگ بو به قابلمه حاوی گوشت و آب اضافه میکنیم سپس ادویه ها و چوب دارچین را نیز می افزاییم و می­گذاریم زبان کاملا پخته شود. پس از پخنه شدن زبان آن را از آب بیرون آورده و می­گذاریم سرد شود سپس با ایجاد شکافی بر روی پوست،  آن را کاملا از زبان جدا میکنیم حالا زبان را به اندازه­ی دلخواه برش می­زنیم.

طرز تهیه خوراک زبان

مواد لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی:

  پیاز داغ    ۱ قاشق غذا خوری
  رب گوجه   ۲ قاشق غذا خوری
  نمک، فلفل و زرد چوبه    به مقدار لازم

طرز تهیه سس گوجه فرنگی:

رب گوجه و پیاز داغ را نیز به روغن نسبتا داغ شده اضافه میکنیم و پس از کمی تفت دادن نمک ، فلفل و زرد چوبه را به آن می­افزاییم.دو لیوان از آب زبان راکه از صافی رد کرده­ایم را به رب اضافه کرده و می­گذاریم با حرارت ملایم به جوش آید. زبان ها درون سس قرار می­دهیم و پس از نیم ساعت وقتی که سس غلیظ شده است آن را از روی حرارت بر می­داریم. خواراک زبان همراه با سس گوجه فرنگی آماده است نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو