3 گوشی گران‌قیمت و برتر بازار ایران در 1401

منبع: پلازا

7

1401/9/6

22:32


3 گوشی گران‌قیمت و برتر بازار ایران در 1401

شما هم دوست دارید گران‌قیمت‌ترین و بهترین گوشی‌های هوشمند روز دنیا را در دست داشته باشید؟ البته برخی از برترین و خاص‌ترین گوشی‌های دنیا به‌صورت بسیار محدود تولید می‌شوند و شاید به دست آوردن آن‌ها غیرممکن باشد. همچنین برخی از گوشی‌ها هم اجازه ورود به ایران را ندارند. اما درعین‌حال هنوز هم گزینه‌های جذاب و گرانی وجود دارند که در بازار ایران به فروش می‌رسند. در ادامه قصد دارم برخی از آن‌ها را ارزیابی و امکانات و ویژگی‌های متفاوت هرکدام را بررسی کنم.

فهرست عناوین مطلب:

 گوشی  سامسونگ مدل Galaxy ZFold 3 5G

اولین گزینه‌ای که بررسی آن می‌پردازیم، محصولی از برند سامسونگ است که با قیمت 1500 دلار به بازار جهانی عرضه شده است. مهم‌ترین ویژگی که در این گوشی وجود دارد، طراحی خاص و به‌صورت تاشو آن است. درعین‌حال سامسونگ در تولید این گوشی هوشمند، فناوری‌های جدید را هم به‌کاربرده تا محصولی کامل و منحصر به فرد ارائه دهد.

علاوه بر آن Galaxy ZFold 3 5G در زمینه‌های مختلف عملکردی عالی دارد تا قیمت گران خود را توجیه نماید. به‌طور مثال نمایشگر این گوشی از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X است. به همین دلیل موقع باز شدن، ابعاد آن تا7.6 . اینچ بزرگ می‌شود. درعین‌حال وضوحی کامل در نمایش رنگ‌ها و روشنایی صفحه دارد. نرخ تازه‌سازی این گوشی سامسونگ 120 هرتزی است و متریال به کار رفته در ساخت بدنه نیز از بهترین گزینه‌ها است تا از صدمه و آسیب‌های محیطی در امان باشد.

سازندگان گوشی از متریال گوریلاگلس ویکتس در ساخت پنل‌ها استفاده کردند. این موضوع به خوبی کمک می‌کند که گوشی شما از آسیب‌های متفاوت دور بماند. اما به هر صورت نمی‌توان گوشی هوشمند را از صدمات مختلف دور نگه داشت. همین مسئله باعث ایجاد هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی در آینده می‌شوند. در این شرایط بهترین کار این است که گوشی خود را بیمه کنید. با این کار امنیت گوشی  و جیب خودتان را تا چند برابر افزایش خواهید داد!

موضوع دیگر کاربرد فریم آلومینیومی در این محصول است که کمک می‌کند حسی از لوکس و پرمیوم بودن گوشی را به کاربران خود انتقال دهد. علاوه بر این موارد، تراشه قدرتمند Snapdragon 888 5G نیز در ساخت و طراحی گوشی به کار رفته است تا به‌راحتی بتوانید انواع بازی‌های سنگین با گرافیک بالا را با آن پیش ببرید.

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus

گزینه جذاب دیگری که برند چینی و تازه‌کار شیائومی آن را ارائه کرده، Redmi Note 11 Pro Plus است. با اطمینان می‌توان گفت که این محصول در دسته گوشی‌های هوشمند قدرتمند قرار دارد و به دلیل برخورداری از مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برتر خود، عملکرد بسیار خوبی به کاربران ارائه می‌دهد.

اولین چیزی که در این گوشی توجه شما را جلب می‌کند، طراحی و نمای ظاهری آن است. این گوشی قدرت نمایش 395 پیکسل در هر اینچ دارد. علاوه بر آن نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در نظر گرفته شده است. این دو ویژگی در کنار هم کمک می‌کنند که صفحه‌نمایش قدرت بالایی داشته باشد. درعین‌حال حداکثر روشنایی 1200 نیت یا به عبارتی 1200 شمع در هر مترمربع در صفحه‌نمایش آن در نظر گرفته شده تا در شرایط نوری مختلف، وضوحی کامل از تصاویر را دریافت کنید.

موضوع قابل‌توجه دیگر، دوربین پشتی گوشی است که رزولوشنی برابر با 108 مگا پیکسل از نوع عریض(wide) دارد. همچنین سنسور 8 مگا پیکسلی فوق عریض، سنسور 2 مگا پیکسل ماکرو، به‌عنوان حس‌گرهای سه‌گانه دوربین این گوشی هوشمند محسوب می‌شوند که عملکردی فوق‌العاده مناسب را به کاربران ارائه می‌دهند.

درنهایت اینکه بخش سخت‌افزاری این گوشی هم از قدرتمندترین پردازنده‌ها برخوردار است تا به‌راحتی بتوان انواع بازی‌های سبک و سنگین را به خوبی روی آن اجرا کرد. درعین‌حال این محصول از برند شیائومی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G  هم پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل با خرید بسته اینترنتی مناسب از اپراتورهای برتر به خوبی می‌توانید در فضای وب جستجو کنید و از کارهای روزمره عقب نمانید. همچنین امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی این گوشی وجود دارد و به همین دلیل اگر بخواهید پرداخت قبض ایرانسل یا سایر قبوض خدماتی را پرداخت کنید، کافی است از اپ های پرداخت استفاده کنید و کار را پیش ببرید.

iPhone 13 پرومکس

در حال حاضر یکی از گران‌ترین گوشی‌های هوشمندی که در بازار ایران با محبوبیت زیادی روبرو است، گوشی آیفون 13 پرومکس محسوب می‌شود. البته قیمت دلار در شرایط نوسانی مختلف ممکن است تغییرات محدودی در قیمت انواع گوشی ایجاد کند، اما به‌صورت کلی این محصول از برند اپل در دسته گران‌ترین‌ها در ایران قرار دارد.

در توضیح ویژگی‌های این گوشی می‌توان گفت که ظاهر آن در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به آیفون 12 دارد. اما موضوعی که باعث اختلاف بین این دو گوشی می‌شود، این است که ناچ آیفون 13 به شکل افقی و کوچک‌تر طراحی‌شده و فضای کمتری از صفحه‌نمایش را در برمی‌گیرد.

درعین‌حال ماژول دوربین آیفون 13 پرومکس و آیفون 12 پرومکس بزرگ‌ترین برآمدگی را در گوشی‌ ایجاد کرده‌اند. البته ضخیم‌تر شدن گوشی آیفون 13 پرومکس باعث شده که اپل باتری بزرگ‌تری روی گوشی طراحی کند و دوربین‌های بهتری روی آن قرار دهد. بنابراین با اطمینان می‌توان گفت که آیفون 13 چیزی فراتر و متفاوت‌تر از آیفون 12 است.

نکته دیگر اینکه اپل در این گوشی از صفحه‌نمایش مسطح استفاده کرده است و حاشیه‌هایی هم در اطراف آن مشاهده می‌شود. همچنین کنار حاشیه‌های صفحه‌نمایش، نوار فلزی قاب گوشی قرار داده شده است. قاب پشتی گوشی به‌صورت مات طراحی‌شده و روی قاب پشتی لوگوی اپل و ماژول دوربین پشت را می‌بینید.

صفحه‌نمایش این گوشی در اندازه 6.7 اینچ و وضوح تصویر 1284 در 2778 پیکسل طراحی‌شده و از نوع Super Retina XDR OLED  است. علاوه بر آن، نرخ نوسازی آن به 120۰ هرتز می‌رسد. این نرخ نوسازی باعث می‌شود که انیمیشن‌ها خیلی سریع‌تر اجرا شوند و صرفه‌جویی در مصرف باتری هم به دنبال داشته باشد.

اگرچه این گوشی اپل در دسته گران‌ترین‌ها در بازار ایران قرار دارد و عملکرد بسیار خوبی در زمینه های مختلف به کاربران ارائه می‌دهد، اما روش‌های آسانی هم برای خرید آن وجود دارد. به‌طور مثال می‌توانید از روش خرید اقساطی گوشی اپل استفاده کنید تا این گوشی جذاب و متفاوت را با قیمتی مقرون به‌صرفه به دست بیاورید.

گوشی آیفون 13 پرومکس با سیستم‌عامل iOS 15 به بازار ارائه شده که از نظر UI تفاوت زیادی با iOS 14 ندارد. اما یکی ویژگی‌های خاص iOS 15، اضافه شدن امکان نمایش سه‌بعدی تمام موقعیت‌های شهری به سرویس نقشه اپل است.

درنهایت می‌توان به بزرگ‌تر شدن دوربین‌ها  و صفحه‌نمایش و استفاده از تراشه A15 Bionic در این محصول از اپل اشاره کرد. تراشه‌ای قدرتمند که باعث شده اپل، ویژگی‌های جدید و جذابی به دوربین گوشی اضافه کند.

موارد ذکرشده تنها سه گوشی قدرتمند و جذاب در بازار ایران هستند که قیمتی فراتر از سایر گوشی‌های هوشمند بازار دارند و محبوبیت بالایی دارند. همچنین قیمت گران آن‌ها به دلیل امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده برتر، کاملا توجیه‌پذیر است. شما چه گوشی هوشمند دیگری می‌شناسید که گزینه ایده آلی برای خرید است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو