از مشهد تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است؟

منبع: پلازا

6

1401/9/9

01:29


از مشهد تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است؟

یکی از روش‌های سفر به شهر مشهد با اتوبوس است. در واقع بلیط اتوبوس بسیار ارزان‌تر از بلیط هواپیما و قطار خواهد بود؛ به همین منظور سفر شما کم هزینه‌تر می‌شود و شما می‌توانید در هزینه‌های سفر به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کنید. اما سفر از مشهد تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است؟ اگر می‌خواهید با سفر با اتوبوس و مسیر تهران تا مشهد بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید. هر چه میزان اطلاعات شما از سفر بیشتر باشد، سفر راحت‌تری در پیش خواهید داشت.

مزیت سفر با اتوبوس تهران مشهد

از مشهد تا تهران یا از تهران تا مشهد، روش‌های زیادی برای سفر است. اما یکی از روش‌هایی ک مزیت‌های زیادی دارد، سفر با اتوبوس خواهد بود. اما سفر با اتوبوس چه ویژگی دارد؟ آیا این سفر با این میزان مسیر و فاصله، خسته کننده نخواهد بود؟ توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این سفر، حتما ادامه مقاله را مشاهده کنید تا با انواع مزیت‌های سفر با اتوبوس بیشتر آشنا شوید.

1.      قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد

یکی از مزیت‌های اصلی سفر با اتوبوس تهران مشهد و مشهد تهران، قیمت ارزان بلیط اتوبوس است. حتی اگر خرید بلیط اتوبوس vip را در برنامه سفرتان قرار دهید، باز هم میزان هزینه‌های سفرتان چندان زیاد نخواهد بود. علاوه بر این، سفر با اتوبوس بین شهری مناسب گروه‌های دوستان و خانواده نیز خواهد بود؛ چرا که اگر تعداد افراد گروه بیشتر باشد، احتمالا هزینه سفر نیز بیشتر خواهد بود. اما خرید بلیط اتوبوس بین شهری، میزان هزینه‌های سفر با خانواده، گروه و دوستان را کاهش می‌دهد.

2.      خرید آسان بلیط اتوبوس

یکی دیگر از مزیت‌های بلیط اتوبوس بین شهری و جاده، خرید آسان است. آیا جزو افرادی هستید که به سفرهای بدون برنامه علاقه دارند؟ آیا دوست دارید بدون دردسر به سفر بروید و به راحتی و با قیمتی مناسب بلیط تهیه کنید؟ آیا دوست دارید حتی چند ساعت آینده به یک شهر دیگر سفر کنید؟ خرید بلیط اتوبوس این ویژگی و مزیت را به همراه دارد. یعنی شما می‌توانید به ترمینال بروید و یک بلیط به شهر مقصد تهیه کنید و بدون هیچ دغدغه‌ای بلیط بخرید.

همچنین اگر می‌خواهید روش خرید بلیط اتوبوس راحت‌تر شود، کافی است به یک سایت گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا بروید و  بلیط اتوبوس علی بابا را برای شهر مقصد را تهیه کنید. در این صورت در زمانتان نیز صرفه‌جویی می‌کنید و می‌توانید با خیال آسوده به سفر و ماجراجویی بپردازید.

از مشهد تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است؟

3.      توقف بین راهی

اگرچه با خرید بلیط اتوبوس vip می‌توانید از صندلی‌های راحت و تختخواب شو بهره‌مند شوید و خستگی راه را احساس نکنید، اما بسیاری از اتوبوس‌های بین شهری و جاده‌ای، بین راه چندین بار توقف می‌کنند. تعداد توقف‌های بین راهی به میزان مسافت و فاصله بین شهر مبدا و شهر مقصد و البته برنامه شرکت اتوبوسرانی بستگی دارد. این توقف‌های بین راهی کمک می‌کند تا خستگی راه از بین برود. همچنین این توقف‌ها فرصتی است تا غذا بخورید و با شهرها و مسیرهای بین راه بیشتر آشنا شوید.

مطالب خواندنی دیگر:  محله عفیف آباد شیراز کجاست

4.      صندلی‌های راحت

میزان کیفیت سفر با اتوبوس به تهران یا هر شهر دیگری در چند سال اخیر با گذشته قابل مقایسه نیست. بسیاری از شرکت‌های اتوبوسرانی، در سال‌های اخیر اتوبوس‌ها و خدمات خود را به‌روزرسانی و مدرن کرده‌اند. بنابراین شرایط سفرهای طولانی نیز بسیار آسان‌تر شده است. بسیاری از اتوبوس‌های مدرن بین شهری، صندلی‌های نرم و راحتی مثل مبل دارند تا بدن خسته نشود.

همچنین اگر می‌خواهید خرید بلیط اتوبوس vip یا اتوبوس‌های درجه یک را تجربه کنید، بهتر است بدانید که صندلی‌های این نوع اتوبوس‌ها، تختخواب شو هستند. به بیان دیگر شما می‌توانید در مسیرهای طولانی روی صندلی‌های این اتوبوس‌ها استراحت کنید تا به مقصد برسید.

5.      باربری آسان

یکی دیگر از مزیت‌های سفر با اتوبوس، باربری آسان است. برای مثال هر هواپیما یا شرکت هوایی، قوانین مخصوصی برای باربری و حمل چمدان دارد و شما باید به وزن باری که به همراه دارید نیز توجه کنید؛ در صورتی که قوانین باربری اتوبوس متفاوت است. شما می‌توانید با چمدان‌های بزرگ یا یک کوله پشتی کوچک به سفر بروید. در بسیاری از اتوبوس‌ها، بخشی برای حمل بار وجود دارد که شما می‌توانید با اطمینان، بارهایتان را در آن قرار دهید.

6.      تهویه مطبوع هوا

بسیاری از اتوبوس‌ها، تهویه مطبوعی برای مسافران فراهم کرده‌اند. اگر در سال‌های شیوع کرونا از بهداشت و تهویه هوا اتوبوس‌ها نگران هستید، بهتر است بدانید که بسیاری از شرکت‌های اتوبوسرانی سعی کرده‌اند که با تهویه مطبوع هوا و رعایت بهداشت، سفر را برای مسافران راحت‌تر و دلپذیرتر کنند. همچنین اتوبوس‌های مدرن شامل دستگاه گرمایشی و سرمایشی هستند و شما می‌توانید از این دستگاه‌ها به صورت شخصی استفاده و دمای آن را تنظیم کنید.

فاصله مشهد تا تهران با اتوبوس چقدر است؟

فاصله شهر مشهد تا تهران یا بالعکس حدود 900 کیلومتر است. اما بهتر است بدانید که این فاصله با اتوبوس خسته کننده نخواهد بود؛ چرا که بسیاری از اتوبوس‌ها دستگاه پخش فیلم مثل تلویزیون یا صفحه نمایشگر شخصی دارند. همچنین بعضی از اتوبوس‌ها وای فای و اینترنت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهند. بنابراین این سرگرمی‌ها کمک می‌کند تا فاصله بین دو شهر را چندان احساس نکنید.

از مشهد تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است؟

از مشهد تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است؟

بسیاری از مسافران تهران و مشهد، نگران فاصله زمانی بین این دو شهر هستند. بنابراین اگر برای شما هم سوال است که از مشهد تا تهران با اتوبوس چند ساعت راه است، بهتر است بدانید که این فاصله زمانی به مسائل مختلفی بستگی دارد. برای مثال تعداد توقف‌های بین راهی، نوع و سرعت اتوبوس (اتوبوس عادی یا اتوبوس تندرو)، شرایط آب و هوا، میزان ترافیک، میزان تردد برای سفر و… روی میزان زمان سفر تاثیر دارد. اما به طور کلی سفر تهران مشهد با اتومبیل شخصی بین 11 تا 13 ساعت و سفر با اتوبوس‌های بین شهری حدود 12 تا 14 ساعت طول خواهد کشید.

نحوه خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران چگونه است؟

دیگر نیازی نیست که برای تهیه بلیط اتوبوس به ترمینال‌های شهرتان مراجعه کنید. این روش به انرژی، هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. برای مثال شما برای تهیه بلیط اتوبوس تهران، ممکن است ساعت‌ها در ترافیک بمانید تا به پایانه شهرتان برسید. پس از آن ممکن است لیست مسافران اتوبوس پر باشد یا اتوبوس ساعت‌ها یا روزهای دیگری به شهر مقصد مورد نظرتان سفر کند.

اما این روزها روش خرید بلیط اتوبوس کاملا تغییر کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از سایت‌های معتبر گردشگری، مثل سایت علی بابا، بلیط اتوبوس شهر مقصد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید. کافی است در سایت یک حساب کاربری به نام خودتان ثبت کنید.

پس از آن، روی گزینه اتوبوس در صفحه اصلی سایت کلیک کنید و داخل کادر شهر مبدا، شهر مقصد و تاریح حرکت را پر کنید. برای مثال شما می‌خواهید از شهر مشهد به تهران سفر کنید. شهر مبدا شما مشهد، شهر مقصد تهران و تاریخ حرکت، زمان سفرتان خواهد بود. لحظاتی بعد، لیستی از اتوبوس‌هایی که در تاریخ مورد نظرتان از شهر مبدا به شهر مقصد سفر می‌کنند، باز می‌شود.

شما می‌توانید در این لیست، نام شرکت اتوبوسرانی، نوع و کلاس اتوبوس، ساعت دقیق حرکت اتوبوس، خدمات و تجهیزات اتوبوس، قوانین استرداد یا لغو بلیط اتوبوس و… را مشاهده کنید. همچنین در این لیست قیمت بلیط اتوبوس برایتان فراهم شده است. از این جهت اگر قصد سفر دارید، می‌توانید قیمت هر یک از اتوبوس‌ها را با توجه به درجه و میزان کیفیت بررسی و مقایسه کنید. این روش کمک می‌کند تا هزینه دقیق سفر را بدانید و برای سفرتان برنامه دقیقی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو