بلیط خود را از شرکت مسافربری مناسب تهیه کنید

منبع: بیتوته

2

1402/5/28

10:18


چگونه با اتوبوس سفر راحتی داشته باشیم؟



اتوبوس یکی از راحت‌ترین و قابل‌دسترس‌ترین وسایل نقلیه برای سفرهای جاده‌ای محسوب می‌شود. قیمت پایین‌تر بلیط اتوبوس نسبت به قطار و هواپیما و همچنین سفرهای متعدد، باعث شده است بسیاری افراد این وسیله را انتخاب کنند. با این حال در ذهن خیلی از افراد، سفر با اتوبوس دشوار و خسته‌کننده است. می‌توان تمهیداتی را در نظر گرفت تا سفری راحت‌تر را با اتوبوس تجربه کرد.

 

سفر با اتوبوس

 

بلیط خود را از شرکت مسافربری مناسب تهیه کنید

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط وجود دارند. به عنوان مثال، شما می‌توانید بلیط اتوبوس تهران مشهد را هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی خریداری کنید. نکته مهم، انتخاب شرکت مسافربری مناسب است. به یاد داشته باشید که ناوگان تمامی شرکت‌ها شبیه به هم نیست و اتوبوس هر شرکت با دیگری تفاوت دارد. برخی شرکت‌ها اتوبوس‌های به‌روزتر و امکانات بهتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

 

طبیعتا سفر با اتوبوس‌های درجه یک، بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از اتوبوس‌های معمولی خواهد بود. با این که بلیط این اتوبوس‌ها گران‌تر است، اما توجه داشته باشید ایمنی سفر شما نیز با آن‌ها افزایش می‌یابد. اتوبوس‌های درجه یک صندلی‌های تخت خوابشو دارند که می‌توان در طول سفر روی آن‌ها استراحت کرد. امکانات رفاهی دیگری نیز در اتوبوس‌های VIP دیده می‌شوند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از هدفون، پریز برق برای شارژ گوشی و لپ‌تاپ، کتری برقی و ... .

 

توجه به خورد و خوراک

هنگام سفر با اتوبوس، بهتر است با خود خوراکی و آب آشامیدنی به میزان کافی داشته باشید. عموما توصیه می‌شود در رستوران‌های بین‌راهی غذا میل نکنید. همراه داشتن خوراکی و تنقلات به خصوص در سفرهای طولانی مانند سفر با اتوبوس مشهد تهران می‌تواند، شرایط را راحت‌تر کند. احساس ضعف در سفر می‌تواند به شما احساس سردرد بدهد و مسیر را برای شما طولانی‌تر کند.

 

به محل صندلی خود توجه کنید

اگر در هنگام خرید بلیط اتوبوس امکان انتخاب صندلی وجود داشت، حتما از آن استفاده کنید. طبیعتا نشستن در کنار پنجره و تماشای منظره می‌تواند مدت زمان سفر را کوتاه‌تر کند. انتخاب صندلی‌های عقب اتوبوس را به شما توصیه نمی‌کنیم. قرارگیری این صندلی‌ها روی چرخ باعث می‌شود در طول سفر، تکان‌های زیادی داشته باشند.

 

در برخی پلتفرم‌های خرید بلیط، امکان انتخاب صندلی وجود دارد. به عنوان مثال، در برخی مواقع هنگام خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد از اسنپ تریپ می‌توانید صندلی خود را انتخاب کنید. بهترین صندلی‌های اتوبوس، صندلی‌های ردیف وسط هستند. این صندلی‌ها در طول مسیر تکان کمتری می‌خورند.

 

اگر اهل خوابیدن در سفر نیستید و علاقه به معاشرت دارید، می‌توانید صندلی‌های جلو را انتخاب کنید. به این ترتیب، در طول سفر امکان صحبت کردن با راننده یا کمک او را خواهید داشت؛ ضمن این که تصویر واضح‌تری از جاده را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

 

نکات داشتن سفر راحت با اتوبوس

 

بار زیاد با خود حمل نکنید

طبق قانون، هر مسافر می‌تواند هنگام سفر با اتوبوس 20 کیلوگرم بار حمل کند. این میزان بار مخصوص حمل یک نفر است. برای حمل این میزان بار، نیاز به پرداخت هزینه به اتوبوس‌رانی نیست. هنگام سفر، شما باید بار خود را تحویل دهید و یک شماره دریافت کنید. مسئولیت وسایل شما در طول سفر به عهده اتوبوس‌رانی خواهد بود.

 

خود را سرگرم کنید

اگر احساس می‌کنید در طول سفر حوصله شما سر می‌رود و چندان علاقه‌ای نیز به تماشای فیلم درون اتوبوس ندارید، وسایل سرگرمی با خود داشته باشید. سرگرم شدن باعث می‌شود از گذر زمان غافل شویم و دشواری سفر را حس نکنیم. فقط چشم دوختن به منظره بیرون در طول سفر، می‌تواند خسته‌کننده باشد.

 

خوشبختانه امروزه با وجود گوشی‌ها و تبلت های هوشمند می‌توان مدت‌ها سرگرم شد. نکته مهم این است که از قبل به فکر تمام شدن شارژ آن‌ها باشید. اگر از اتوبوسی استفاده می‌کنید که پریز برق ندارد، بهتر است پاور بانک با خود داشته باشید.

 

می‌توانید برخی وسایل لازم و ضروری را در یک کیف‌دستی کوچک حمل کنید. برخی افراد به مطالعه علاقه‌‌مند هستند و با خود کتاب به همراه دارند. همین نکات ساده می‌تواند سفر جاده‌ای شما را راحت‌تر کند. یکی از مواردی که می‌تواند مسیر را برای شما کوتاه‌تر کند، شنیدن موسیقی یا پادکست مورد علاقه شما است.

 

خرید بلیط اتوبوس

 

در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای سفرهای طولانی مدت

اگر قصد انجام یک سفر طولانی مدت را دارید، بهتر است از قبل برخی وسایل را با خود حمل کنید. در سفرهای طولانی مانند سفر با اتوبوس مشهد تهران وسایل مخصوص خواب را نیز بردارید. در این سفر، ممکن است شب را نیز در راه باشید. به همین دلیل، همراه داشتن یک پتو نازک و بالش گردنی ضروری است. سفر با اتوبوس برخی افراد را دچار سردرد یا حالت تهوع می‌کند. برای این که با این مشکلات روبه‌رو نشوید، بد نیست قرص ضد تهوع و مسکن همراه خود داشته باشید.

 

در سفرهای طولانی حتما لباس راحت بپوشید. سفر با لباس تنگ یا ضخیم می‌تواند در مدت زمان کوتاهی شما را کلافه و خسته کند. این مسئله در مورد کفش نیز صدق می‌کند. پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار یا بوت در سفرهای طولانی، مانند هنگامی که بلیط اتوبوس تهران مشهد را خریداری کرده‌اید، ایده خوبی نیست. همراه داشتن وسایلی مانند چشم‌بند یا گوش‌گیر نیز می‌تواند مفید باشد.

 

جمع‌بندی

همه می‌دانیم که سفر با اتوبوس ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد. رعایت برخی نکات هنگام خرید بلیط اتوبوس می‌تواند سفر ما را راحت‌تر کند. به عنوان مثال، در سفرهای طولانی مانند سفر با اتوبوس مشهد تهران همراه داشتن وسایل رفاهی، پوشیدن لباس‌های راحت و ... می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشد. نکته آخر این است که باید تا آنجا که می‌توانیم از سفر خود لذت ببریم و شرایط را برای خود دشوار جلوه ندهیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو